
Kina je već postala najveće automobilsko tržište u svetu i jedna od njenih automobilskih kompanija odlučila je da odigra značajnu ulogu u svom daljem širenju. Kompanija Zhongding Power, jedan od najznačajnijih automobilskih konglomerata u Kini, sporazumno se udružila sa kompanijom EcoMotors radi proizvodnje sopstvenih tzv. OPOC (opposed-piston, opposed-cylinder) motora. To će biti veoma značajna i velika investicija.
Zhongding će uložiti 150 miliona evra u fabriku motora u provinciji Anhui, koja će imati kapacitet da proizvede 150.000 motora godišnje.
Šta je OPOC motor? Motor se sastoji od dva suprotstavljena cilindara po modulu, sa radilicom između njih. Ovakav dizajn znači da nema potrebe za glavom cilindra ili pokretnim komponetama ventila koji su odlika klasičnih SUS motora i to znači da će ovakav motor biti lakši i potencijalno efikasniji i ekonomičniji, a proizvodeće i manju emisiju izduvnih gasova. Veruje se da bi OPOC motor mogao isporučivati istu snagu kao konvencionalni SUS motor, uprkos tome što ima samo polovinu veličine SUS motora i što košta dosta manje. On takođe može da ponudi poboljšanje smanjenja potrošnje goriva između 20 i 50 %. Pored toga, ovi motori su više nego fleksibilni. Oni mogu biti međusobno povezani sa višestrukim modulima i mogu koristiti elektronski kontrolisano kvačilo. Proizvodnja prvih OPOC motora u Kini, trebalo bi da počne 2014. godine
Izvor: Netauto.rs
Kada sam prvi put video ovaj princip, odusevio me je. Neznam koji su mu nedostaci, pa se ne radi na razvoju ovakvih motora
Takođe i meni nije jasno da se ovaj princip ne koristi, tj. možda ima bitne nedostatke ali već mi je u glavi smanjenje u motorskom prostoru a povećanje mesta u kabini kod korišćenja ovog principa.
mnoge stvari koje su tehnicki superiorne se ne koriste. Nije to nista novo, jer u svetu vladaju monopoli, a slobodno trziste je floskula za naivne.
Generalno, ako bi se proizvodilo ono sto je jeftino i jednostavno cime bi se veliki biznis hranio?
Zasto VW na trziste izbacuje motore koje ne nude nista novo osim malih inkrementalnim poboljsanja? Tehnologija postoji, ali se ne pusta,
Zasto Intel matematicki predvildljivo izbacuje nove cpu? Isti odgovor kao za VW?
Zasto se ne prelazi na alternativna gpriva?
......
mnogo, mnogo primera. Kad na to dodas "planned absolescence" slika je zastrasujuca!
Pa vec se godinama zna da velike kompanije imaju razvijene agregate koji su pokretani na hidrogen. Ali, kao sto je neko vec rekao prvo se trebaju iscrpiti sva moguca sredstva iz dizel/benzin motora, kao i iz hibridnih resenja koja ce biti aktuelna sledecih 10ak godina.
Sve je na trzistu lepo organizovano, nista se ne desava slucajno :)
Ako Kinezi razvijaju ovaj motor budite sigurni da ce to i ostatak sveta da uradi ako ga vec nemaju ustekanog negde u prodrumima svojih fabrika.
nedavno su odrzane demostracije protiv VW od strane jedne od ovh "zelenih" organizacija (mad je i to pitanje koliko su zeleni), a u vezi VW-og namernog skrivanja odavno razvijene tehnologije, koje kao rezultat ima velika zagadjenja okoline.
Proguglajte
Postoji nesto sto se zove profitna margina.
Retko ko je spreman da udje u tako ozbiljan posao ako nema profita; upitanju su milijarde evra.
Evo Tesla npr, nije lako biti povezan sa tom firmom.
Zato odvazni u 99 slucajeva propadni ali 1% menja svet.