
Izvor: Rts.rs
Od 15. do 21. aprila na Koridoru 10 kontrola brzine bez zaustavljanja vozila. Posle svih apela i akcija, Komitet za bezbednost saobraćaja procenjuje da smo daleko od cilja da prepolovimo broj poginulih u saobraćaju do 2020. godine.
Strategija i hitna akcija svih, potrebna je i našim drumovima. Samo u poslednja 24 časa dogodile su se 84 saobraćajne nesreće u kojima su poginule dve osobe. Putevi su nebezbedni, vozači neodgovorni, a hronike crne. Nama ostaje da što češće na to podsećamo, pogotovo pred praznike koji slede, a i sezona odmora će ubrzo.
Vremenski uslovi koji nemaju jasno definisana godišnja doba ne odgovaraju ni vozačima ni onima koji ih kontrolišu. Dug period padavina i nagli prelazak sa mokrih na suve kolovoze neminovno dovode do većeg broja nesreća. Zato u Agenciji za bezbednost saobraćaja posebno ukazuju na najugroženije kategorije u proleće, a to su motociklisti, biciklisti i pešaci.
"Vodite računa o tome kada i koliko konzumirate alkohol, vodite računa kada učetsvujete u saobraćaju u onim kritičnim satima a to je tokom noći, posebno petkom i subotom kada su ljudi nešto opušteniji i kao što se opuste u životu tako se opuste u saobraćaju", poručila je Željka Zebić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
MUP najavljuje konkretne akcije, i to za period uoči praznika. Novost je da će se brzina na autoputu kontrolisati bez zaustavljanja, i to u okviru međunarodne akcije koja će biti sprovedena na celom Koridoru 10 od 15. do 21. aprila.
Kompletan članak i video prilog na sajtu Rts.rs
Nedavno sam imao opasan susret sa kolonom pod rotacijom na auto putu BG-ZG. Blizu iskljucenja za aerodrom, gde sam se uputio, primetio sam u retrovizoru rotaciono svetlo i ablendovanje od vodje kolone. Ja sam nastavio da vozim u svojoj desnoj traci, potpuno oslobodivsi levu. Taj vodja u BMW serije 5 saobrmcajne policije i je neprekidno ablendovao do momenta preticanja i cak je tom prilikom agresivno prišao na pola metra od mog Logana nekom sumanutom brzinom. Prakticno je usao u moju traku i zaljuljao moj auto buduci da ima visok profil. Sta je ocekivao, da odem skroz desno u zaustavnu traku?!
Znam da je Off topic ali sam morao sa nekim da podelim svoj gnev.
Ako budzet od kazni ide n odrzavanje puteva, onda podržavam ovu inicijativu.
UCS
Očigledno je očekivao.
Uvek vozila pod pratnjom malo "zavate" i desnu traku, verovatno si primetio.
Jedan ispred, jedan iza, jedan sa strane.
Onaj drugi ili treci uleti u desnu traku, takva im taktika izgleda haha
@UCS
To je formacija koju moraju da zauzimaju po protokolu. I mene nervira, retardirana je
Uvek se krecu "dijagonalno".
Po zakonu koji sam ja ucio treba dan stavis da se kreces istom brzinom bez promene trake.
Toliko insistiranje na brzini i slicnim glupostima, a 99 odsto ljudi ne zna pravila ponasanja u kruznom toku npr?
Ili da gradski sobracjani ima prednost?
Takodje, pregrst je sela u kojima nema ni pesackog prelaza, ni osvetljenja, a naalze se na magistralnom putu....
Ma da, trebalo da stanem u zaustavnu traku i da dignem ruke u vis...
Nigde ja ne mrdam iz svoje centralne pozicije iz desne trake, sve i da je Severina u koloni.
Kakva god da su njihova pravila oko ostajanja u "formaciji" (koja smo videli kako su pametno napravljena kad im je budala u škodi dva puta isekla "formaciju"), nemaju prava da ugrožavaju život drugih u saobraćaju. Ne voze oni nikog drugog do, izabranog, ali samo prvog među jednakima. E sad naravno, sila boga ne moli...
Pametno, a ovi ostali koji voze 180, 200 ili 220 km/h svoje automobile samo neka nastave jer su sasvim sigurno tada bezbedniji... mada da budem iskren, ovi sto su i do sada "slucajno" snimljeni kako grubo prekoracuju ogranicenje brzinu ce i dalje moci da ponistavaju kazne kod svojih prijatelja sa vise crta na ramenu...
Cekajte, jesu Nemci ludi sto nemaju ogranicenja brzine na autobanu ???
Nasi su vrv bolji strucnjaci ???
Realno je 120 komedija na autoputu.
@Pitbull
Pa kada budemo imali saobracajnu kulturu, kada ne bi svi glumili ludilo i nervozu, kada budemo postovali pravila i imali kvalitetne puteva poput njihovih onda mozda mozemo razmisljati o tome, a sada kako bi se dodvorili onima u manjini koji vole da (pre)brzo voze onda to nema smisla...
@Pitbull
Zapravo, ~ 2/3 autobana JESTE ograniceno na 120. Tamo gde nema ogranicenja, vazi PREPORUCENA brzina od 130 km/h. To znaci, ako vozis 200, niko te nece zaustqaviti zbog prekoracenja brzine. Ali ako izazoves udes pri tih 200 - onda se to tretira kao prekoracenje.
Plus ovo sto kaze Orlo - ne mozes porediti njihove puteve, njihovo umece (zbog daleko ozbiljnije obuke), a i njihove automobile. Sta ti vredi sto je tvoj auto tip-top bezbedan za 200 km/h, ako po tom istom putu ide hiljade tehnicki neispravnih automobila... Put nije samo tvoj.
Cela prica o ogranicenju i kaznama je potpuno smesna i smisljenja samo da bi se budzet punio iz kazni, umesto iz ulaganja u privredu.
Jasno kao dan.
Problem je samo sto takav sistem ne funkcionise.
Sva ogranicenja brzine su besmislena i treba da stoje kao preporucena, pa ko je pametan, drzace se normalne brzne.
A kazna za one koji voze 200 u zoni 60, ne treba da bude novac, vez zadrzavanje od sat vremena na licu mesta.
Tako cje svkao ko zuri, voziti nesto brze, ali ne kao manijak, a manijaci ce stajati parkirani i resen problem.
@W
Mnogo loše si obavešten, koje crno 2/3 pod ograničenjem???
Živim u Nemačkoj i nije to ni blizu ko što ti misliš...
Vozio sam se sa više ljudi koji su imali obuku u nemačkoj, i voze katastrofa loše, ali baš loše. Jako mnogo loših vozača ima ovde u saobraćaju...
Ovde se poštuju pravila, jer ima 5 puta više policije i kamera, a ne zato što su kulturni...
Znam dvojicu švaba koje voze neregistrovane automobile...
I ovde švabe mnogo više prave prekršaje i rade nedozvoljene stvari nego stranci...
Ne idelizuj Nemačku bezpotrebno, nije sve ko što se priča.
@Djura
Ispred 2/3 stoji znak '~', dakle, otprilike, ukljucujuci tu ne samo permanentno ogranicene deonice, vec i one sa povremenim ogranicenjem (zbog radova, guzve, buke itd.). Ako je i manje - moja greska, ali moja poenta je i dalje validna.
Ja kulturu nemaca nisam nigde spominjao, mozda se to odnosilo na neki drugi post? Slazem sa konstatacijom oko policije i kamera.
Za ocekivati je da ce u Nemackoj najvise prekrsaja da prave svabe, a ne stranci, zar ne?
Svakako da DE nije idealna, pojedinacni slucajevi postoje svuda. Ali u poredjenju sa Srbijom - tesko mi je da poverujem da stanje u DE nije bolje nego ovde. Samo to.
@W
Nisi u pravu za 2/3 ni sa radovima i gužvama.Dosta manje. I ko što si i sam rekao nisu konstantna.
Mislio sam na njihovo vozačko umeće i obuku, koje uopšte nije tako ko što ti misliš, čak naprotiv.
Naravno da je mnogo bolja situacija u Nemačkoj, ovde ne može da zaradi pare samo debil.