
Prvi čovek nemačkog automobilskog giganta, koncerna VW, Martin Winterkorn potvrdio je da će do kraja godine ponuda biti osvežena sa čak 60 novih ili poboljšanih modela. Posebno zanimljivom se čini najava DSG menjača u čijem će se kućištu nalaziti čak 10 stepeni prenosa.
Uz još bolji DSG menjač u završnoj fazi ispitivanja je i high-performance
dizel motor. On će dolaziti sa litarskom snagom od 136KS što je do sada bilo
dostupno isključivo na najboljim pogonskim agregatima namenjenih auto trkama.
Uz nabrojano, velika pažnja posvećuje se finalizovanju hibridne tehnologije u
modelima Golf, Passat, Audi A6 i Porsche Cayenne.

Za bogatije klijente već su spremni pomlađeni modeli Bentleya.
Izvor: Auti.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen / Audi
Super.
Moja je procena da će sigurno ići i na menjače sa 12 brzina.
Da krstariš 220 na 2 000 obrtaja. :)))
Mogli bi da ubace još jedno ili dva kvačila, pa da menjač ima 25 brzina :)
Dok pozdravljam osvežavanje modela i taj novi dizel sa 136 konja po litru, ovaj DSG sa 10 brzina po meni je čista glupost, videćemo kako to u praksi izgleda, ali nešto sumnjam da će biti zabavno voziti auto koji non stop menja brzine, da ne pričamo o manuelnom modu ili trajanju takvog menjačkog sklopa, kvačila itd.
Taj dizel o kome pricaju sasvim sigurno nece biti nesto za iroku narodnu masu poput aktuelnih 1.6 ili 2.0 TDI vec sasvim sigurno 3.0, 4.2 ili sl za Audi i Porsche...
http://4.bp.blogspot.com/-iQuzq2nAU5U/UNiLkmppH9I/AAAAAAAALhs/VqwjvJkiYVU/s1600/Fast+and+Furious+Gearbox.jpg
@Orlo
Cenim da ce to biti ovaj 3.0, dobro zapazanje.
A mozda i 2.0 bi-turbo dizel, videcemo.
@Damko
Taj 2.0 Bi-TDI je sasvim izvestan i verovatno ce se pojaviti sa novom A4/A5 i zamenice 2.7 V6 TDI ali sasvim sam siguran da ce biti oko 200 KS s obzirom da konkurencija ima vec tu odgovor u obliku tipa 25d i 250 CDI. Da budem iskren ovo high-performance mi zvuci, a mozda i gresim, da hoce da naprave naslednika onom 5.0 V10 TDI jel ipak je prestiz u pitanju a BMW je sa svojim 3.0 tri-turbo postavio znacajnu lestvicu u premijum segmentu... ili mozda hoce da naprave nekog dizel/dizel-hybrid sportaka zbog Audi-jevog uspeha na LeManu i kao prvog takvog na trzistu... vreme ce pokazati. ;)
P.S Ako kaze litarska snaga je 136KS to znaci da ce, kako ti kazes, 2.0 Bi-TDI imati 272 KS (samo racunicom) sto je suludo i "ugrozice" postojanje 3.0 V6... ;)
@Damko
Pardon, moja greska mislio sam na slabije verzije 3.0 TDI umesto 2.7 TDI... setio sam se da su ga izbacili sa skorijim restyle-om A4/A5 i novom A6-icom.
Mislim da taj "suludi" 2.0 tdi bi-turbo sa 272 hp i nije toliko nemoguc, ali bi ga verovatno ponudili samo uz odredjene modele (kao sto si naveo da ne ugrozi V6). Kao sto BMW nije nudio onaj 2.0 dizel sa 200+ hp u prosloj seriji 3 da ne ugrozi V6, a nudio se u seriji 1), tako nesto bi i audi mogao da uradi. Za 5.0 tdi to bi bilo 680 hp sto je bas mnogo (osim za takmicenja) tako da ce to verovatno biti 3.0 tdi jer je BMW tu postavio nove standarde (50d, 3.0 tri-turbo). Pored tako mocnih V6 dizela ne vidim potrebu da dalje razvijaju 5.0 V10. I merc treba da pojaca svoj V6, ne treba im posle V8. Niti treba fiatu V8, jak V6 i sasvim dovoljno.
@Damko
Nije problem da oni naprave da 2.0 Bi-TDI ima 272 KS nego da li to moze da ima izdrzljivost veceg agregata, ali vec kruze spekulacije da ce taj motor imati snagu kao sto vec rekoh oko 200KS poput konkurencije. Oni su kasnili sa upotrebom common-rail-a, i pored prednosti u odnosu na pumpa-brizgaljka sistema i naravno za konkurencijom po pitanju manjih a veoma snaznih dizel motora. Sto se tice naslednika za 5.0 naravno da ce da bude manji, u duhu ovog vremena tehnoloskog napretka i naravno manje potrosnje i izduvnih gasova.
Vidim da su sa 3.0 Bi-TDI ispratili prakticno instant BMW-ov 3.0 takodje bu-turbo dizel...