home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Neke automobile zaista nije moguće skinuti sa trona, ma što god konkurencija pokušala. Volkswagenov Golf, sada već u sedmoj generaciji, jedan je od takvih modela koji drže vrh liste najprodavanijih godinama i to na bezbroj tržišta.

Upravo zato, Volkswagenu ćemo oprostiti što se sa svojim sistemom prepoznavanja saobraćajnih znakova (TSR - Traffic Sign Recognition) pravi i malo previše važan. Naime, uz činjenicu da su napravili zgodan kratki film sa pojašnjenjem načina rada TSR sistema, u osnovi u Wolfsburgu nisu ponudili ništa novo.

Prisetimo se da je već negde 2008. Opel najavio svoj sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, nazvan Opel Eye koji je 2010. dobio i nagradu Euro NCAP-a. Uostalom i Volkswagen je pred dve godine predstavio sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova u Phaetonu, a sada ga promoviše po prvi put u nižim klasama, konkretnije, u Golfu.

Volkswagenov TSR sistem tako prepoznaje saobraćajne znakove i upozorava vozača objavom ograničenja brzine na centralnom ekranu putnog kompjutera te na ekranu sa prikazom navigacione mape (za vozila sa navi-uređajem). Uz to, TSR u slučaju lošeg vremena (senzor za kišu na brisačima) nudi i preporučenu, nižu brzinu.

Sve zajedno i ne predstavlja neku posebnu mudrost. Ideja da su sistemi prepoznavanja saobraćajnih znakova dobri kako nešto ne biste propustili prema našem mišljenju baš i "ne drži vodu". Naime, vozač koji nije svestan uslova u kojima se kreće verovatno ne bi ni trebalo da sedne za upravljač.

Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova bi svoju punu funkciju (i smisao) dobio kada bi ga povezali sa tempomatom koji bi tako mogao da održava brzinu kretanja u skladu sa lokalnim ograničenjem. Tempomati se pretežno koriste na autoputevima, a tamo su ograničenja više-manje konstantna. Izgleda nam da je to jedini razlog koji inženjere sprečava da od TSR-a, Eye-a i sličnih sistema naprave nešto zaista korisno.

Izvor: Autonet.hr



čitanja : 1306



Komentari

Zar nije Korola daleko prodavanija? Ah, taj marketing.

Autor Fordovac 30 Apr 2013, 23:39

Ah, zadivljen sam!

Autor carobnjak 01 Maj 2013, 11:08

Opel je pustio u prodaju Insigniju 2009 sa tim sistemom za tržište EU. NA našem tržištu se nikad nisu pojavili kao što verovatno neće ni VW jer kod nas sve "vrvi od standarda" poa tako i saobraćajna signalizacija. imamo bar 5 razlišitih tipova za isti saobraćajni znak: te žuta pozadina, te bela pozadina, različiti crteži, veličine, materijali izrade... dakle ovo kod nas ne može da radi. Još jedan hendikep ovog sistema je što ne prepoznaje znake koji su zarasli u krošnje drveća i drugo rastinje kao i one koji leže oboreni pored puta ili su naknadno redizajnirani auto-lak sprejevima. Dakle, VW nije inovator, nikada i ni u čemu. Samo dobro ume da predstavi ono što je ugradio u auto a njihova verna klijentela mosli da je to nešto novo i da konkurencija to nema odavno, jer ne gledaju ništa drugo osim VW.

Autor toma_007 02 Maj 2013, 12:54