
Svi stručnjaci slažu se u oceni da će godina u kojoj smo zbog recesije biti jedna od najlošijih u pogledu prodaje novih modela na evropskom tržištu.
Iako globalna auto-industrija beleži veoma dobre rezultate, prodaja u Evropi je na kolenima, navodi Ivan Hodač, direktor Asocijacije Evropskih proizvođača automobila.
Zbog ekonomske situacije u Evropi, prošle godine je zabeležen pad prodaje od čak 8,5 odsto (najlošija godina od 1995.), ali se i ove godine takođe očekuje pad od 5-8%.
U februaru, prodaja u Evropi opala je na najniži nivo u poslednje 23 godine, sa padom od 10,2 odsto u odnosu na godinu dana ranije.
Hodač navodi da čak 15-20 fabrika rade sa kapacitetom ispod 50% i sigurno će dalje redukovati kapacitete.
Iznenađenje predstavlja da najveći pad prodaje beleže Nemci, i to ponajviše premium brendovi koji su nadmašili pad francuskih i italijanskih modela.
Izvor: Economy.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda