
Prema CAR-Center studiji Univerziteta Duisburg-Essen, Nemci su kupili 3,08 miliona automobila prošle godine, koji koštaju u proseku 26.000 evra. Kako se i očekivalo, domaći brendovi su bili najzastupljeniji u pogledu volumena i profitabilnosti, mada je bilo i određenih neočekivanih iznenađenja. Na primer, Hyundai i Kia su prosečno zaradili 1.183 evra po automobilu, dok je Nissan daleko iza njih sa 890 evra po automobilu. Iza njega su VW i Toyota sa 751 evrom i 707 evra profita po prodatom automobilu dok su bolji od njih Ford i GM sa 834 evra i 967 evra.
Kupci koji su želeli da kupe Mercedes su plaćali dvostruko više od prosečne
cene, odnosno 42.000 evra po automobilu, čime je štutgartski proizvođač
zarađivao po 3.032 evra po prodatom primerku.
Audi i BMW si zarađivali i više od toga po prodatom primerku, odnosno 3.721
evro u slučaju Ingolstada i 4.132 evra u slučaju Minhena. Francuski proizvođači
su zapravo izgubili novac tokom 2012. godine, gde je svaki nemački kupac koštao
Renault 241 evro a PSA Peugeot Citroen čak 510 evra!
Međutim, već po običaju je najprofitabilniji bio Porsche. On je ostvarivao
masivnih 17.053 evra po svakom prodatom automobilu.
Preuzeto sa: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes
@carobnjak
Jel ti procita sta pise koliko zaradjuju po prodatom autu?
Bejah u pravu, a ti mi nisi verovao kada sam ti rekao brojke... :)
@Orlo
nisam ja rekao da ti nisi u pravu, nego da su te cifre servirane za sindikate i naivne "strucnjake".
I dalje ne verujem u tu "patku"
jer da je zarada tolika mogli bi odmah da stave katance na fabrike...
@carobnjak
Znaci ti znas finansijsku strukturu prihoda i profita svakog od proizvodjaca pa si zakljucio da je ovo sarena laza? :)
Svrha sindikata tamo i ovde nije ista iako bi trebala - ovde se oni bore za prava vlasnika a tamo radnika - kada se realno pogleda, ali to nije sada tema...
Upravo to se zove poslovna tajna!
Pa ne mislis valjda da bi ozbiljna firma na sva zvona objavljivala svoju zaradu?!?
Gluposti!
Vreme je da skines ruzicaste cvike... :)))
@Sony
@Pitbull
Gledaj,gledaj...
Audi zaradjivao vise od Mercedesa po primerku,a prodali vise u Nemackoj u 2012 ;)
Toliko o jeftinijem Audiju i njegovim 'jeftinim' modelima :))
@carobnjak
Ja sam za podatak Porsea znao jos od ranije,za ovih skoro 20.000 po primerku.
@dusan
sto znaci da je po tebi zarada po primerku uvek ista?!?
Nece biti...
P.S. odgovorio sam ti na mejl isti dan ali mi je vracen kao pogresan...
@carobnjak
Sta je tebi, nadam se da si jos mamuran od juce? ;)
Kako ne objavljuju koliki su im prihodi i profit, pa toga su puna PR saopstenja, pa poredjenja po kvartalima, po godinama, daj molim te... kao da ne citas vesti na blogu ili na netu uopste...
U ostalom to ne moze da bude poslovna tajna jer se porez obracunava na osnovu toga, a i do svakog podatka se lako dodje... poslovna tajna moze da bude neka intelektualna svojina poput nekog patenta ili dizajna...
Osim toga cenu jednog automobila cini gomilu drugih stvari osim zarade proizvodjaca i cene cistog materijala za proizvodnju tog automobila, a ne treba zaboraviti da se proizvodjaci bave i drugim delatnostima poput proizvodnje delova, odrzavanja itd tako da i to ulazi u ukupan prihod i profit jednog preduzeca...
@Orlo
a ti cak znas i koliko je otislo u ciji dzep?
Daj ne budi smesan, ti ocigledno ne mozes ni da zamislis sta je to surovi kapitalizam a nisi iskusio ni cari SFRJ... :)
U ovom slucaju ti si taj koji slepo veruje novinarskoj patki...
@carobnjak
Verovatno moze i do tog podatka da se dodje lako, u ostalom znam podatak iz 2009 da je kod automobila od oko 14-15.000 eura cena cistog materijala bila oko 4-5.000 eura...
Dobro da ti kao ekonomski strucnjak i teoreticar zavere nisi na nju naseo... :) ;)
@Orlo
nisam ja strucnjak, vodim se zdravom logikom, mene nece navuci... :)
Imam pitanje za tebe:
Prethodni Golf je kostao od 18 hiljada eura a novi 15.
Aktuelni Passat krece od oko 20 hiljada a prethodni je bio od 26 hiljada.
Navedi mi razlike u prihodima po modelima... :)
@carobnjak
Pa ne pricajmo argumentovano: da uzmemo tih 4-5.000 eura za pocetak pa na to treba dodati plate radnika sa njihovim doprinosima, pa onda prevoz sa logistickim troskovima, pa zatim tu je carina i porezi plus ako ima nekih posebnih nameta, zatim tu je zarada proizvodjaca i prodavca pa na to treba dodati porez, tu je i novac koji treba povratiti prilikom razvoja nekog modela, marketing po svakom modelu...
Na tvoje pitanje nemam odgovor ako te zanima moze verovatno da se nadje i takav podatak, ali se treba setiti cinjenice da su uvoznici/prodavci imali velike i masne zarade po prodatom primerku tako da ali i to da ako se primeni tehnologija koja je prakticno otplatila sebe u proslim generacijama i sada se primenjuje cena ugradnje je niza nego jelte za prethodni model... a osim toga aktuelni Passat je samo dobar i temeljan restyle iako se prikazuje kao nova generacija...
@Orlo
ili da ti pojednostavim: gde je odlazio profit od tih ranijih skupljih modela?
@carobnjak
Kod vecih modela veca je i zarada, a kod manjih jelte manja ali ti manji cine okosnicu prodaje svakog proizvodjaca... ili zaradjujes odnosno naplacujes papreno svoje modele poput premijum proizvodjaca koji tako obezbedjuju razvoj modela, mehanike i tehnologije i svega ostalog, a prodaju manje vozila godisnje ili poput ostalih prozivodjaca - prodaju nekoliko miliona vozila pa onda zaradjuju manje novca po jednom prodatom primerku...
@Orlo
naravno ali navedena je PROSECNA zarada po modelu koja je smesno NISKA!
Kojih 750 eura?!?
To znaci da se na Up-u zaradi cak 200 eura? Malo sutra!
Ti si tih 800 eura pominjao jos pre 2-3 godine, koliko se secam.
Koliko je od tada porastao profit VW grupe a upravo skoro svaki mesec to ovde mozemo da citamo?
A cifra po autu cak i manja?!?
Objasni!
I nemoj da pricas o troskovima jer su uveli supersonicnu MQB platformu (mozda nissam dobro napisao) u cilju SMANJENJA troskova plus ekspanzija na trzistu Kine!
Znaci cifra treba minimalno da se udvostrucila ako (ipak) krenemo od tih tvojih 800 eura od pre 3 godine...
Jel to logicno ili imas opet neko opravdanje?
dusan
Vise se ugradjuju po primerku, a opet su jeftiniji. :)
Što znači da najskuplje košta izrada Mercedesa, pa BMW-a, pa Audija.
Bolje da si ćutao. :)
@Pitbull
naravnio kad se Audi pravi od Skode (kako su neki ovde uporno propagirali...)
Mada i Meca poceo da se zida od Renoa! :)))
Čarobnjak
Znali smo i ranije taj poredak, ovo je samo zvanična potvrda.
A šta kažeš što Porše šiša ovce ? :)))
Svaka im čast.
Ako hoćeš Tuareg sa znakom Poršea, plati ! :)))
Agregatom VW-a, Audija...
@Pitbull
pa te cifre za skupe modele mi deluju realnije...
Fokusirao sma se na zaradu VW, moj specijalitet! :)
@Pitbull
to Orlo sigurno zna, samo bas sad ne moze da se seti... :)))
@carobnjak
Ne budi smesan, pa ne mogu oni istantno da povrate novac od MQB (dobro si rekao :) ) platforme, za to treba vremena i naravno nekoliko stotina hiljada prodatih modela a mozda i milion, sto isto vazi i za novi model odnosno novac koji su ulozili u razvoj jednog modela - tek posle par godina produkcije oni mogu da ubiraju maksimalnu zaradu po prodatom primerku nekog modela. MQB ce koristit mahom samo VW, Skoda i Seat dok ce za premijum marke biti drugacija platforma - MLB koja opet treba da samu sebe isplati...
Zaradu VW grupe cine i premium proizvodjaci koji papreno zaradjuju po prodatom primerku a tu je i cinjenica da neki imaju profit a ne ulazu cisto svoj novac za razvoj nekih skupih delova poput motora, menjaca, bezbednosnih sistema i sl. koji koriste svi u grupaciji tako da VW kao marka ima toliku zaradu po prodatom primerku, ali verovatno su drugi u grupaciji povecali svoju cistu zaradu po primerku a tu je i povecanje prodaje vozila od tada... osim toga VW grupacija ima najvecu zaradu po prodatom primerku bas zbog toga.
@Orlo
haha, pa zar ti mislis da je ta platforma skupa?
Pa bas zato sto VW grupu cine i skupa vozila, PROSECNA zarada ne moze biti toliko niska...
(realna) Zarada je poslovna tajna, shvati!
Da li si ikad cuo da je u privatnoj firmi zabranjeno govoriti o primanjima?
@carobnjak
Video sam tvoj komentar kada si mi rekao da si mi odgovorio.Nema veze,za sada je situacija Ok sa trenutnim terapijama,za par dana je skener pluca da se vidi da li je sve krenulo odatle.Da ne pisem o tome,obrisace mi komentar...
I da,zarade po Evropi i nisu neka poslovna tajna,tako je u Srbiji gde se kriju zarade,tamo i ne.
@Pitbull
Porse zaradjuje najvise po prodatom primerku u celoj Vw grupi,bilo je o tome po netu.Tako da je i Lambo iza njega,cak i Bentli...Mozda manje i par stotina eura,ali ipak manje od Porsea...Pa recimo platis 911 GT3rs 150.000,a toliko platis Galjarda koji ima svakakvu opremu i mnogo je skuplje izraditi ga nego pomenuti Gt3
I da,za klimu u tom modelu te oderu,za navigaciju te oderu,za sve i svasta te oderu pa vidi zasto Porse toliko zaradjuje...
@carobnjak
Znas sta je najinteresantnije, to sto ni ti ne znas koliko je kostala MQB platforma, niti znas strukturu cene jednog automobila, niti koliko stvarno zaradjuje ko u lancu, ali si sasvim siguran da lazu i da tebe nece prevariti jer si ti sveznajuci. Podseca me ovo na onu temu i nasu polemiku oko 1.6 CDTI... tamo si ti meni sve verovao ali i dalje si ubedjen da je to Fiat-ov motor, i dok ne vidis suprotno ti si u pravu.
P.S. Znaci u ugovoru o radu i prilikom zaposlavanja pise da ne smes javno iznositi podatke o primanjima inace ces biti predmet sudskog gonjenja... ok onda, kako ti kazes... :)
@Orlo
Ako si imalo upucen onda bi znao da su sami celnici VW izjavili da je najveca prednost te nove platforme upravo smanjenje troskova!
Treba li jaci argument? Nadji ga sam...
Sto se tice tog CDTI motora, nisam uopste to izjavio, nego da cekam da kazes koja mu je zapremina, ako je kao Fiatova, logicno da je njegov motor, a mogu da ga preradjuju i doradjuju koliko hoce. Ako je razlicita, povlacim rec, a posto se to jos nije desilo (nisi vredan kao sto sam mislio), ti jos uvek nisi u pravu, iako goris od zelje da jesi... :)))
Podseticu te peti put da je moj komentar glasio "BOJIM se da je to u stvari u osnovi Fiatov 1,6 MJTD..."
Sto se tice izjave o primanjima, vidi se da nisi zaposlen. Kad to budes, setices se mojih reci, a do tada ces i dalje mlatiti praznu slamu jer tek sa tvoje strane nema nikakvih argumenata, niti si dao normalan odgovor na ijedno moje pitanje, vec samo vrdas i pracakas se, kao i obicno...
Razbio sam te, a? :)))
P.S. tajna o visini primanja se ne odnosi na obicne radnike, u pogonima i sl, zna se ko uzima kajmak ali se nikada ne zna koliko, niti ce se ikada znati, to je sustina kapitalizma, koju ti ocigledno ne vidis...
@carobnjak
Ej ne glumi ludilo, postavljas mi pitanja na koje nema odgovora: Kazi mi koja je zarada na Passatu i na Golfu... jest to bas mogu da ti kazem. Osim toga dobio si vrlo jasan odgovor na pitanje oko platforme, mozda nisi citao.
Osim toga kada bude bila informacija o 1.6 CDTI dobices je, ne brini se bicu prvi da ti je saopstim, da vidis kako tvoja teorija visi samo na pretpostavkama...
Hvla Bogu da si ti upucen u kapitalizam, to je ono najbitnije, jer nema za tebe dela drustva i nauke koji je tebi nepoznat i u koji se ne razumes...
samo zelim da ti prosirim vidike, da malo razmisljas sopstvenom glavom a ne samo netom i PR glupostima, nista vise...
P.S. i nisam te uopste to pitao za Golf/Pasat nego nesto sasvim drugo, procitaj ponovo...
I nemoj da se nerviras, ima vremena... :)
Orlo 03 Maj 2013, 14:21
''Hvla Bogu da si ti upucen u kapitalizam, to je ono najbitnije, jer nema za tebe dela drustva i nauke koji je tebi nepoznat i u koji se ne razumes...''
Podsjeti me na ovo (0:17-0:27) :D
https://www.youtube.com/watch?v=Y2tE1z8KRBE
@hh
e bas to nista ne znam! :)))
Suludo je razmisljati da se u kapitalizmu radnici ponose sto prave "novu" platformu ne znajuci da su obicni mravi koje izrabljuju na svakom koraku...
@Orlo
a kad si vec pomenuo "stare teme" ne bih da ostanem duzan pa cu da te podsetim da i dalje u skoro svim casopisima mozes naci izjave da su Rapid i Oktavija popunili C i D segment, da je P 301 (kao direktni rival Rapidu
) C segment itd... :)
@Autor Orlo 02 Maj 2013, 12:30
ovo si napisao:
"MQB ce koristit mahom samo VW, Skoda i Seat dok ce za premijum marke biti drugacija platforma - MLB"
A ti ne znas da novi A3 koristi upravu tu platformu?
@carobnjak
Zato i stoji "mahom"...
Cekaj jel su to one novine koje pisu i izmisljaju lazi koje im napisu PR odeljenja proizvodjaca i pljuju jedne a velicaju druge marke?
Osim toga oni cas pisu jedno cas drugo, a primetio sam da se tako i tvoje "nezavisno" misljenje formira, ja se drzim svoje teze sta god napisao novinar prebacen sa crne hronike i dnevno-politickih tema da pise o automobilima...
@Orlo
gresis, ja se drzim svog sestog cula i imam kakve-takve argumente, za razliku od tebe... :)
Ako si plasljiv sto se tice casopisa, mozes potraziti te(k)stove po netu, ima ih bas dosta, sto se navedenih modela tice...
@Orlo
a kad se to moje misljenje menjalo? Da je tako ne bih diskutovao sa tobom, odlicno se secam svakog svog komenatra, a vala i tvog...
Mozda je jedini problem sto ja ne pobegnem kad je gusto, ili ne kazem "dosadan si"...
Poznato ti je to? :)
@carobnjak
Pa ti si fenomenalan milion raspravki smo imali na tu temu, ne samo ti i ja, i kada neko drugi iznese argumente to se ne racuna. Oket.
Evo u proslom broju AB Rapid u istom tekstu je bio i B i C, i nesto izmedju ali dobro to nije vazno, bitno je da si ti u pravu...
Evo za ljude da znaju pravila komentarisanja sa caorbnjakom:
clan 1. carobnjak ni kada nije u pravu, on je u pravu
clan 2. carobnjak sto iznese je uvek istina i ona se ne treba i ne sme ispitati
clan 3. ako se iznese neki netacan podatak to je iskljicivo zbog brzine kucanja ili neke druge vise sile
clan 4. svaka raspravka sa carobnjakom je suluda jer nema smisla jer je on u pravu
clan 5. vec postavljene teze se ne menjaju cak i nakon iznesenih argumenata
clan 6. njegova je uvek poslednja, osim kada nije video komentar a onda se ne racuna.
:)
@Orlo
haha, dobar si, mada se isto ovo moze primeniti i za tebe, al kompletno!
Kad budes izneo bilo kakav argument, za 180 stepeni cu promeniti misljenje, do tada mozes samo da se koprcas... :)))
P.S. poseban osvrt na tacku 4 - tako zvuci gubitnik... :)
@Orlo
pa ja sam i rekao da je Rapid nesto izmedju, zar si zaboravio? :)))
@carobnjak
Evo otici cu sa ove teme, ne vidim poentu daljeg komentarisanja, ako ti vidis slobodno nastavi dobra je zabava citati tvoje komentare. Epilog je sledeci: Izmanipulisan sam izvestajima nezavisnog instituta iz Nemacke koji je placen od strane dekadentnih i kapitalistickih proizvodjaca koji zele da pokazu svoju nadmoc i kako oni malo zaradjuju, ti si mi otvorio oci ja sam sve uzimao zdravo za gotovo od sada cu tebe slusati posto je i ono sto napisu novinari laz, osim ako mi ti kazes suprotno.
P.S. Sada sledi clan. 6... :)
I kao slag na tortu - vest da uskoro stize Rapid Hatchback!
Ajde sad ti budi u pravu pa mu dodeli segment! :)))
@Orlo 03 Maj 2013, 15:18
pa nisam ja rekao da novinari lazu!
Pa zar ne vidis da ih stalno citiram, posebno domace? :)
P.S. o kakvom nezavisnom institutu pricas?
Opet bezis? Znao sam... :(
Tako je to kad neko puca od "argumenata"...
P.S. naci cu te ja! :)
@carobnjak
Pitas me o kom nezavisnom institutu? Jel si ti procitao uopste sta pise gore ko je radio istrazivanje ili samo dosao da odovoris Orlu da ne bude slucajno da si zgresio?
Pise lepo: "Prema CAR-Center studiji Univerziteta Duisburg-Essen..." - to bi verovatno bila ona "novinarska patka" zarad socijalnog mira i sindikalaca na koju sam naseo...
Objasnicu ti da na univerzitetu imas institute koji vrse istrazivanje, ali dobro to si vec znao nema veze vec sam napisao...