home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Daimler se našao u neobičnom sporu sa Evropskom komisijom jer u svojim automobilima ne želi da koristi novo, za okolinu navodno manje štetno sredstvo hlađenja za klima uređaje.

Kamen spoticanja je evropska direktiva o mobilnim sistemima klima uređaja u automobilima i lakim komercijalnim vozilima. Direktivom je previđeno da se sa 1. januarom 2011. u svim novim tipovima automobila upotrebljava manje štetno sredstvo za hlađenje. Automobilska industrija je postigla konsenzus o izboru sredstva HFO 1234yf (američki proizvođač Honeywell) za nove modele.

Budući da snabdevanje novim sredstvima nije išlo glatko, Brisel je produžio krajnji rok do početka prošle godine. Ali u Daimleru su svojim testovima utvrdili da zbog novog sredstva prilikom eventualne nesreće može doći do curenja iz sistema što povećava rizik od požara.

Zato su nastavili upotrebu za okolinu previše škodljivog sredstva, imenovanog R-134a, koje je do sada u automobilskoj industriji važilo za standard. Obratili su se Briselu i tražili izuzetak. Na svojoj strani su imali nemačku vladu, koje je od Evropske komisije zatražila da produži rok za uvođenje novosti, dok ne budu proverene Daimlerove primedbe. Ipak, evropski poverenik za industriju Antonio Tajani ne želi da popusti proizvođaču Mercedesa.

Komisija navodi da se rok za upotrebu novog sredstva, koje je prijateljskije za okolinu, neće dalje produžavati, jer sa njegovim snabdevanjem nema više poteškoća. Zakon mora biti jednak za sve. Takođe, rizika povezanih sa novim sredstvom na koje upozoravaju u Daimleru, po mišljenju EK, nema.

Zato bi novi tipovi automobila, homologirani nakon 1. januara 2011., morali upotrebljavati novo sredstvo.

Kakve mere ima na raspolaganju EK, ako Daimler ostane pri svome? U osnovi, državama po pravilima EU o jedinstvenom tržištu neće biti dozvoljena upotreba novog modela automobila sa starim sredstvom, koji nije u skladu sa evropskim propisima.

Ako Nemačka to ne bude poštovala, Tajani bi mogao pokrenuti postupak protiv nje na osnovu činjenice da krši svoje oabveze iz ugovora. Ostale članice Unije, s obzirom na poziciju u Briselu, moraju odbiti registraciju ili homologaciju vozila sa starim sredstvom za hlađenje. U krajnjem slučaju Daimler ne bi mogao prodavati takve automobile.

Američki proizvođač Honeywell, koji je razvio sredstvo za hlađenje, upozorava da su Daimlerovi navodi neutemeljeni. Njihov proizvod je efikasan i siguran. To su pokazali testovi. Obe strane, i Nemačka i EU, su se odlučili za nove testove. Po jednom od scenarija, za Daimler se može napraviti izuzetak, ako dokažu da je nova tečnost za hlađenje opasna.

Autor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 968



Komentari

Mozda bi zanimljivije bilo da se ispita otkud se kao proizvodjac novog "freona" pojavio bas AMERICKI proizvođač Honeywell?

I ko se to krije madju lobistima?

Autor Vojvoda 06 Maj 2013, 01:14

Sve te "direktive" su u stvari prevare da bi se omogućio monopol pojedincima.

Autor Pitbull 06 Maj 2013, 01:37

Zamisli da imas kompaniju koja snabdeva sve proizvodjace automobila (u EU) svojim delovima a pritom nema nikakvu konkurenciju.

Autor RS 06 Maj 2013, 16:16