
Uprkos nizu negativnih trendova, privreda Srbije se "održava na nogama" zahvaljujući dramatičnom porastu izvoza nakon otvaranja Fiatove fabrike u Kragujevcu, ocenjuje Evropska komisija u najnovijem izveštaju o ekonomskim tokovima 2013.
- Privredna aktivnost u Srbiji je drastično opala tokom prošle godine, pre svega zbog slabe potražnje na domaćem tržistu - konstatovali su eksperti EK u kvartalnom izveštaju, ali su predvideli stabilizaciju i lagani oporavak krajem ove i početkom sledeće godine.
Osnov za ovu prognozu je otvaranje Fatovog pogona u Kragujevcu, zahvaljujući čemu je izvoz (meren u evrima) u prvim mesecima 2013. skočio čak 30 odsto, što je doprinelo smanjenju neravnoteže između uvoza i izvoza, ocenili su eksperti u izveštaju koji obuhvata članice EU i zemlje kandidate.
Bruto društveni proizvod Srbije, koji je 2012. opao za 1,7 odsto, ove godine bi trebalo da poraste za isti procenat, dok bi u sledećoj godini mogao da dostigne 1,9 odsto, predviđaju eksperti EK.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
gde su sad pljuvaci koji su govorili da zastavu treba ugasiti, da fiat nikada nece doci, da nece uloziti, da nece dati nov model, da ce fiat pobeci kada vidi kako kragujevacki radnici fuserisu, kako niko nece kupiti ovaj auto u inostranstvu za 15.500e i tako beskonacno.
Cinjenice: Ovo je trenutno najkvalitetniji auto u fiatu sa najboljom zavrsnom obradom. Prave ga nasi radnici (ne sklapaju ga- prave ga). Postigao je fantastican rezultat prodaje i izvoza, a da jos nije ni krenuo izvoz u USA i veci broj evropskih zemalja, kao i u Brazilu- najjacem fiatovom trzistu. Vec se zna da ce se i u USA solidno prodavati (prema broju narudzbenica iz salona)... treba li jos?
Bravo za FIAT i Kg i jedno veliko HVALA sto ovaj model nije otisao u Rumuniju ili Madjarsku.
"... ocenjuje *Evropska* komisija u najnovijem izveštaju o ekonomskim tokovima 2013".
'nuff said.
Fabrika na poklon, jeftina a i obrazovana radna snaga, s njihove perspektive fenomenalno.
Izvoz gotovog odnosno montiranog proizvoda je naravno porastao. Ali zar ne treba od tog broja oduzeti *uvoz* istih automobila (u delovima)?
Ili neko još uvek misli da se 50%, 60%, 70%, tog auta pravi u Srbiji?
Vrednost sklopljenog izvezenog automobila je svakako veca nego vrednost uvezenih delova, a pored toga i radnici jos prime platu za "sklapanje", tako da Srbija svakako ima koristi od Fiat-a, kao sto i Fiat ima koristi od Srbije.
Tako se poslovi i prave, kakav bi posao bio da je samo jedna strana na dobitku?
Koji procenat auta se uvozi, koji se sklapa?
Zna li neko i koji delovi, sta, kako?
Hvala
Niko i ne spori da Fiat ima veliki udeo na proizvodnju i izvoz Srbije. Crnogorci su se radovali samo što izvoz ide preko Bara, a bili bi zadovoljni i sa fabrikom eksera da rade za Fiat.
Direktor nabavke kompanije
Fiat automobili Srbija Batoš
Silva demantovao je navode
pojedinih medija da se više
od 90 odsto delova za
model fiat 500L, koji se
proizvodi u Kragujevcu,
uvozi iz Italije.
U Kragujevcu imamo park
dobavljača za ovaj model.
Neki od njih se nalaze u
krugu fabrike, neki su
industrijskoj zoni u Grošnici,
a imamo i kooperante iz
drugih gradova Srbije. Oni
ne rade ukrasne ili sitne
delove od plastike već
značajne delove potrebne za
proizvodnju automobila..
On je precizirao da od firmi
koje se nalaze u krugu
matične fabrike, Manjeti
mareli plastik isporučuje
kompletne branike sa
farovima, maglenkama i
drugim elementima, a da
Džonskon kontrol mareli
isporučuje kompletnu
instrument tablu i
unutrašnje delove za vrata.
Pored njih Manjeti mareli
isporučuje kompletne
izduvne sisteme, a Draksler
majer kablove.
Iz Industrijske zone u
Grošnici, iz fabrike Džonson
kontrol stižu sedišta, iz PMC
amortizeri i drugi metalni
delovi, HTL isporučuje
kompletne točkove, Denso
proizvodi klima uređaje, a
Kauteks rezervoare za
gorivo.
Batoš, koji je u Kragujevac
stigao iz Fiatove fabrike u
Poljskoj je naveo da se
menjači i motori za fiat 500L
proizvode u Poljskoj i Italiji,
jer je intencija svih svetskih
proizvođača automobila da
imaju jednu ili dve fabrike
koje proizvode motore za
sva njihova vozila.
Pratim auto industriju već 20 godina, profesionalno, i tvrdim da Fijat 500l ima prelepu budućnost. Potrebno je malo korigovati cenu, što sigurno predstoji sa razradom proizvodnje, plasman na još neka tržišta u evropi i sredozemlju i održati postojeći kvalitet koji je ODLIČAN.
Nemojte komentarisati večite skeptike i pesimiste. Oni pokušavaju konstantnom kritikom da budu mnogo pametni i srećni kada se nešto negativno desi u nihovom okruženju. Takvi nemaju šase ni za uspeh u svom životu.
Fijat će uskoro proizvoditi još jedan model u Kragujevcu i to će pokrenuti domaću industriju u još većoj meri.
@Dunster
Kad već moraš samom sebi da dižeš kredibilitet, pratim i ja autoindustriju, duže vreme sam u njoj radio, kao takav rekao bih da u ovome što si napisao nema ništa sem jeftinih floskula (isto važi za Batoša Silve, koji barem, priznaću, koristi reč "isporučuje" umesto "proizvodi").
Ništa konkretno nisi napisao da bi potkrepio svoje tvrdnje o kvalitetu i lepoj budućnosti.
Drugo, za jednog analitičara automobila koji, pretpostavljam, ima mnogo stručnosti da podeli, neobično si mnogo prostora potrošio na amatersku psihologiju svojih protivnika (kojih ne poznaješ).
FAS-u ne želim loše, ali moglo se - i trebalo je - drugačije pristupiti ovom poslu.
@CaMIRO, jel tebi dobro?
Imam utisak da se svađaš a ne iznosiš mišljenja.
Čovek te nije ni pomenuo.
E pa ovako, da razgranicimo termine isporucuje i proizvodi:
U Srbiji se za FIAT500L proizvode kompletni branici, sedista, instrument tabla, obloga krova, celokupni enterijer, masa sitnih plasticnih delova, ceo izduvni sistem, PMC presuje i vari puno delova od metala,Drexmayer radi kablove, GOMA LINE delove od gume, HTL samo montira pneumatike na felnama...ima jos dobavljaca..
U samom FIATU u KG karoserijski lim stize u koturovima i od njega se u Preseraju prave gotovo svi delovi Karoserije koji se zatim vare i tako frmira skoljka u Karoseriji. Ako uzmemo za primer samo skoljku iz Karoserije- Preseraja to je vec teska industrija sa 300 robota nakmodernije generacije. Da ne pominjemo kataforesku zastitu u Lakirnici, zaptivanje i bojenje u dva sloja. Treba li jos?
Mislim da bi bilo sjajno napraviti jedan korporativni film, da se Fiat Automobili Srbija konacno predstavi gradjanstvu i da se sve to lepo stavi na You Tube i da se neverne Tome uvere...
Ako moze Honda iz Svindona ima kompletan film, od livenja bloka motora pa do izlaska CR-V-a ili Civica i sl., onda moze i Fiat/Zastava...
Inace, ja vozim Mercedesa, ali ovih dana planiram da uzmem jedan 500L, cisto razonode i inata radi, jer mi je vec dosta pljuvacine klosara po Vracarskim kaficima, koji svi redom u mislima voze Contryman a nemaju ni za trotinet!
500L je zaista lep lifestyle auto sa duhom i pricom i simbolikom, jer je Fica bio nase nacionalno vozilo nekada, a ovaj 500L to nastavlja.
Toliko od mene!
ima snimaka po netu, doduse stari iz doba osvajanja...
https://www.youtube.com/watch?v=jB0IHQoxXNM
https://www.youtube.com/watch?v=63EWGE0hyB8
Ovo je tek početak, od početka proizvodnje do punog efekta prođe min 3-5 godina.
Toliko odprilike treba da se postigne max. proizvodnja, dođu svi kooperanti koji planiraju, i uključe se domaće firme. Tako je bilo u fiatovoj fabrici u Poljskoj.
@driver
Naravno da treba još, trebalo bi izneti sve na videlo a ne da se pare naroda ulažu u tajanstveni proces a izbore dobijaju raznoraznim lažima.
Otkad je 6. maja 2008. potpisan memorandum toliko je laži oko te fabrike da je za pravo čudo da bilo ko, bilo šta veruje u vezi nje.
Setite se da su početkom osamdesetih u "British lejlandu" govorili da je "triumf aklejm" (zapravo "honda sivik" sklopljen u Britaniji) do 70% lokalno proizveden.
To je, naravno, bilo nemoguće. Pa samo pogledajte to auto, shvatićete odmah o čemu se radi -
http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Acclaim
Kada ih je *medija* (koju mi očigledno nemamo) pritiskala, BL priznao je da su u tim ciframa uračunali vrednost fabrike koja je sklapala to vozilo.
Bilo je još tu "kreativne" matematike.
Zna se kako je BL odnosno "Rover" završio.
U tom slučaju, kao i u ovom, deo fabrike je bila u vlasništvu građana. Dakle posebno je važno da se raspolaže činjenicima, a ne da političare koje nemaju blage veze sa autoindustrijom, iskoriste opšte neznanje i umor da bi zadržali vlast.