
Kompanija BMW će se oslanjati na nove tehnologije kako bi bila bolja od svojih rivala, kompanija Mercedes-Benz i Audi, uz želju da zadrži prvo mesto kao najveći proizvođač premijum automobila na svetu.
Herbert Diess, direktor R&D kompanije BMW, je jedan od glavnih pokretača novih automobilskih tehnologija. On će nadgledati lansiranje električnog automobila BMW i3, uvođenje porodice modularnih motora i novu arhitekturu pogona na prednje točkove. Diess je rekao da će u narednih pet godina učešće malih vozila u prodaji BMW grupe u celom svetu biti 40%, što je porast sa 30% na sadašnjem nivou.
Što se tiče nove BMW LifeDrive arhitekture sa niskom emisijom izduvnih gasova i novim pogonom, Diess je rekao da to neće biti korišćeno za konvencionalne automobile jer ima smisla samo kod plug-in i vozila na električni pogon, gde se veličina baterije, kao najskuplje komponente vozila, ubrzano smanjuje.
Nemačka kompanija planira da lansira prvi LifeDrive motor 2014. godine, u prvobitnoj verzija sa tri cilindra. "Opciono povećanje dometa će uskoro udvostručiti i domet modela BMW i3. Mi ne mislimo da će značajnom delu kupaca stvarno trebati toliki domet. To je više pitanje za one koji još nisu imali priliku da koriste električni automobil. Posle nekoliko dana, obično otkrivaju da je domet od 160 kilometara sasvim dovoljan uz ograničenje punjenja na samo dva puta nedeljno", izjavio je Diess u vezi dometa električnog modela BMW i3.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW