
Nakon što je projekat danskog dizajnera Henrika Fiskera neslavno propao krajem marta ove godine (teoretski, još uvek se traži investitor za preuzimanje projekta), budućnost hibridnog superautomobila Karma ostala je da visi u vazduhu kao i garancija za oko 2.000 vlasnika.
Ipak, pojavio se izlaz i to u zaista najneobičnijem obliku. Naime, na detroitskom salonu automobila održanom u januaru, predstavljen je projekat pod američkom markom VL Automotive koji su pokrenuli industrijalac Gilbert Villereal i Robert "Bob" Lutz, nekadašnji potpredsednik General Motorsa.

Ideja, koja u poslednjim mesecima dobij sve više poklonika, veoma je jednostavna i svodi se na "kanibalizovanje Fisker Karme, tj. pretvaranje ovog hibridnog modela u klasični, benzinski superautomobil. Novi model koji je predstavio VL Automotive zove se Destino i, u osnovi, ne izgleda znatno drugačije od standardne Karme.

Destino na jednostavan način rešava problem garancije na hibridni pogonski sklop EVer Fiskerove Karme koji je, jednostavno, izbačen. To se odnosi na bateriju, oba električna motora i benzinski range-extender, 2,0 litarski Ecotec. Umesto svega navedenog, u VL-u su se odlučili za V8 sa 650KS iz Corvette ZR1.

Zahvaljujući novom motoru, Destino je dobio novu prednju masku kao i izmenjeni (i povišeni) poklopac motora. Menjač će biti moguće naručiti u dve verzije - automatski i ručni, a enterijer je moguće personalizovati u mnogim detaljima. Performanse, za sada, nisu objavljene.
Ekipa iz VL Automotive-a je najavila da konverzija, u zavisnosti od nivoa opreme, košta između 85 i 95 hiljada USD (65 - 73 hiljade evra) i da već imaju 100-tinjak narudžbina za gotov automobil čija početna cena iznosi 185.000 USD (oko 140.000 evra). Očekivano, većina narudžbina je stigla sa Bliskog istoka, a prve isporuke su najavljene za treći kvartal ove godine.
Fisker Karma je zaista atraktivan automobil i ovakav potez (konverzija) je logičan za svakog razočaranog vlasnika, većini kojih ionako verovatno ne nedostaje novca. S druge strane, iako će na neki način Destino produžiti život modela koji je proizašao iz bankrotiranog Fisker Automotivea, "šamar" je itekako bolan...
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / VL Automotive