Mercedes će pozvati vlasnike novog modela Citan u servis zbog zamene bočnih vazdušnih jastuka, nakon lošeg rezultata koje je ovo vozilo ostvarilo na EuroNCAP testu bezbednosti.
Razočaravajući skor od samo tri zvezdice koje je Citan dobio na ovom testu, značajno je uticao na njegovu prodaju.
Da bi spasao šta se spasti može, Mercedes je objavio opoziv za ovaj model, pa će oko 3.500 automobila morati da bude vraćeno dilerima zbog određenih problema sa bočnim erbegovima.
Izvor: Cdm.me
Mislim da tu nije problem samo u bocnim erbegovima nego u strukturi karoserije,a to je ono sto je pravi problem.
Da, ali kao i uvek, pokusace da zamazu oci javnosti. Kao promenicemo airbagove, i resen problem.
Problem je što je model star već 3-4 godine, a kriterijumi su se od tada pomerili na viši nivo
Nije promlem sto je star model niti sto su se kriterijumi u broju potrebnih bodova za zvezdice promenili, vec sto je kangoo pre 5 godina osvojio vise poena za bezbednost, ne znam sta se desilo sa Mercedesom, ni sama ideja mi nije jasna, da prodaje auto sa pod razlicitim bedzom za dosta vise novaca,sa manje opreme,ne vidim smisao.
Jel je video uopste neko cene Kangoo-a i Citan-a? Ocigledno da nije, jer cene su im gotovo identicne...
Poenta ovog modela kao i drugih slicnih "kooperacija" proizvodjaca automobila kada su u pitanju dostavna vozila je - ako vodis firmu koja ima relativno velik vozni park dostavnih vozila raznih velicina (zamisli neku kurirsku sluzbu recimo) - i svoja vozila odrzavas u jednom servisu - za veliki broj vozila dobices bolje (citaj: povoljnije) cene odrzavanja.
Ako ti zatrebaju malo drugacija dostavna vozila (u ovom slucaju, manjih gabarita i nosivosti) - ostajes kod "svog" primarnog dobavljaca (takodje, zbog vec velikog broja kupljenih vozila kod njegovog dilera - mozes "izboksovati" nizu nabavnu cenu za nove modele).
U ovom konkretnom slucaju, za sve firme koje koriste Sprintere kao primarna dostavna vozila za transport vecih posiljki a imaju potrebu za manjim dostavnim vozilima (jos manjim od Vita koji je do sada bio najmanji MB dostavni model) - sada imaju resenje "kod kuce" - MB model te velicine (Citan).
Takve firme relativno nece zanimati da su i do sada mogli da nabave slicno vozilo kod Renaulta - jer oni zele upravo Mercedesova vozila - zbog troskova, odrzavanja, imidza i sl.
Primetio bih i da mnogi blogeri odavde nisu verovatno nikada posetili Nemacku, vozili se njihovim putevima, servisirali automobile u njihovim servisima ili uopste razgovarali sa nekim ziteljima Nemacke - da jesu, shvatili bi da Nemci prevashodno vole da poseduju nemacka vozila, imaju najvece poverenje u njih i jako su dobro svesni koliko je autoindustrija vazna industrijska grana za svakog od njih (kako su mi oni pricali, to im je uz hemijsku, najvaznija industrijska grana u njihovoj privredi).
Kada takvom mentalitetu pridodate finansijsku moc koju njihovi gradjani realno poseduju i broj vozila koja se tamo svake godine kupe (samo novih vozila u 2012 uz pad prodaje je bilo preko 3 miliona) - i uz dodatno "podilazenje" nemackih automagazina njihovim citaocima stalnim hvalospevima o tome kako su njihova vozila u svim klasama uvek najbolja na svetu (sto verovatno nije daleko od istine - ali je vec pomalo izlisno citati njihove uporedne testove kada se "pobednici" vec unapred znaju - i to kada se VW meri cak i sa drugim vozilima iz klase koja su Made in Germany a proizvedena od strane Opela ili Forda - oni su uvek prvi jer je - jelte - VW "Nemacki" a Opel i Ford realno "Americki") - da li uopste mozete i da posumljate da ce Citan biti jedan od najprodavanijih modela na nemackom trzistu?!