
Kako prenosi B92, komitet za zaštitu životne sredine Evropskog parlamenta podržao je predlog da se maksimalna brzina kombi, odnosno privrednih (van) vozila u Evropskoj uniji elektronski ograniči na 120 km/h.
Predlog je deo plana koji treba do doprinese smanjenju emisije ugljen-dioksida i potrošnje vozila na evropskim putevima. Da bi zakon bio prihvaćen, potrebno je da ga odobre sve zemlje članice EU.
Predlagači ovog zakona traže od proizvođača automobila da od 1. januara 2014. godine sva nova kombi vozila koja se prodaju u Evropskoj uniji imaju ugrađen limiter brzine koji će sprečiti da se ona kreću brže od 120 km/h.
Kompletan članak na sajtu B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford
Kako moze jedan ovakav Tourneo custom 2.2 TDCI da vise ugrozava okolinu od jednog Gallarda ili slicnog automobila???
Interesantna vest. Sa jedne strane su u pravu. Komercijalno vozilo ima svrhu da preveze robu i nema razloga du juri 140-150kmh. Sa druge strane iz istih razloga, ekologije, bezbednosti u saobracaju, kao i same cinjenice da je u vecini drzava max dozvoljena brzina oko 120-130 kmh mogli bi da uvedu ogranicenje i za sva vozila recimo na 150kmh. Ali onda se postavlja pitanje zasto bi autoindustrija proizvodila tako snazne motore sa velikim kubikazama i skupim sistemima i podsklopovima. Ako bi se auto namenski pravio da ne prelazi 130kmh imao bi slabiji i jeftiniji motor, jeftinije vesanje i tako redom. Cena auta bi bila niza. Na kraju bi sve ovo dovelo da pada profita autoindustrije, samim tim i pada u ekonomiji. Zato ne verejum da su ova ogranicenja odrziva...
@milan
Kako... Pa kombi/teretna/komercijalna vozila predju mnogo puta vecu kilometrazu od bilo kod SS automobila, kako za godinu dana tako i u celokupnom zivotnom ciklusu vozila...
U ostalom komercijalna vozila vec odavno imaju, prilikom kupovine, opciju da se stavi limitator brzine sa izborom od nekoliko brzina, samo sto oni hoce sada da uvedu da to bude standard poput onog od 250 km/h...
Glupost. Vecina tih novih kombija auto-putem bezbedno krstari bar 160 kmh, hajde onda ogranicite i motor na 50 hp-a.
@Damko
Nije poenta teksta u bezbednosti.
Ako ukinu neogranicenu brzinu na Auto-banu, mozemo ocekivati i limitiranje svih automobila do 150km/h.
Pa, sto i da se elektronski ne ogranice brzinu svim novim vozilima ako vise ne budu postojale zone neogranicene brzine? Kao da pustas u slobodnu prodaju hemijsko oruzje, a zabranjena mu slobodna upotreba ...
@RS
Ne verujem da je taj scenarij moguc. Ogromne se pare vrte u autoindustriji, ogromne, svi hoce da uzmu od kupaca 50-100.000 evra ili vise za automobil, ali i taj kupac hoce da zna da je auto sposoban za velike brzine. Kad bi se u Nemackoj uvelo ogranicenje brzine na autobanu mislim da bi u celoj Evropi, ne samo Nemackoj, pala prodaja vozila sa jacim motorima.