home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da li će se ova 13. godina čekanja da država privatizuje pribojski FAP ipak posrećiti, aktuelno je pitanje ovih dana u gradu na Limu. Poslednjih meseci raste zainteresovanost stranih kompanija za tu neprivatizovanu fabriku koja je decenijama stub privrednog života celog kraja.

Ovde se, nezvanično, pominje da je jedna firma iz Italije ozbiljno zainteresovana da postane vlasnik FAP-a, kao i turski "Albajrak“, te kompanije za proizvodnju kamiona i autobusa iz Rusije i Belorusije, piše Politika.

"Tačno je da ima zainteresovanih, s tim što je ipak rano za bilo kakve priče da je nešto rešeno. Činjenica je da raste interesovanje stranih kompanija za FAP. Mislim da je promena političke klime i odnosa prema Srbiji tu najbitnija, a biznismeni brzo predvide i osete političke zaokrete", kaže generalni direktor "FAP korporacije“ Zoran Zaković.

Po njegovim rečima, najozbiljniju i najodređeniju ponudu za sada je iskazao "Albajrak“ iz Turske. Ta kompanija bi da u FAP-u nastavi proizvodnju kamiona, s tim što bi njen obim višestruko povećala, na nekoliko hiljada vozila godišnje. Što se tiče Belorusa, pre mesec dana delegacija firme MAZ, zajedno sa beloruskim ambasadorom u Srbiji Vladimirom Čuševom, posetila je FAP i iskazala interesovanje za pribojsku fabriku. Zainteresovan je i ruski LIAZ, i to za proizvodnju autobusa u FAP-u, s tim što je u toku razmena tehničkih informacija.

"Što se tiče Italijana, reč je o jednom investicionom fondu sa evropskim kapitalom koji je veoma zainteresovan za proizvodnju saobraćajnih sredstava u FAP-u, kao i za ulaganja u energetiku, poljoprivredu i druge grane u Srbiji. Takođe, za našu fabriku interesovanje pokazuje i novi partner iz Kine, čija će delegacija boraviti u Priboju od 20. do 24. maja", otkriva direktor Zaković.

U rukama države je, kažu ovde, "i nož i pogača“ kad je sudbina FAP-a u pitanju. No niko ne zaboravlja nedavna radnička previranja, kad je generalni štrajk zaposlenih u ovoj fabrici u poslednjem momentu izbegnut. Radnici su, uz pretnju štrajkom, tražili da nosioce društvenog kapitala u preduzeću sami tajnim glasanjem biraju i tako više utiču na njegovu poslovnu politiku. To im je omogućeno, pa će 10. maja biti održani takvi izbori.

Štrajkački odbor u FAP-u apeluje da se "prvo sredi stanje u kući“ pa tek onda pristupi prodaji, da spremni dočekaju strateškog partnera.

Izvor: Politika.rs / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1606



Komentari

Rusi, Ukrajinci, Turci, Kinezi..,sve lovci u mutnom. Baš će oni uložiti milijardu $, kao što treba u ozbiljnu fabriku. Kad i ako se jave Nemci, Korejci, Francuzi i sl. biće ozbiljno.
Mislim da su Bugari s Kinezima uložili u zajedničku fabriku pola pola, al mora da im loše ide, čim se ništa ne čuje o njoj.

Autor B. M. 12 Maj 2013, 11:57

Ja sam mislio da su kinezi kupili FAP i proizvodili neke kamione pre par godina, bila je neka takva prica. Ili su, izgleda, samo planirali bila da kupe...

Autor Damko 12 Maj 2013, 12:20

Hteli su da se tu sklapaju njihovi kamioni od delova iz Kine, a zapelo je jer nisu hteli da dele rizik. Znači prodaju nam delove za sklapanje, a jel će ići prodaja ih ne zanima. Naši su to odbili.
Zna se kako rade ozbiljne firme, kupe fabriku, modernizuju, dogovore se o subvencijama, porezima itd. i preuzmu rizik.

Autor B. M 12 Maj 2013, 12:35

Steta sto nisu poceli praviti MAN F2000...

Autor hh 12 Maj 2013, 14:56

Kao sto rekoh, pre godinu dana. Bio sam u pravu.

Autor B.M. 25 Apr 2014, 15:21

@B.M.
Ne počiva svet na Fiatu.Sve posmatraš kroz prizmu Fiat, što je pristrasno do MAX. Fiat je Srbiju "izmuzao" do zadnje pare, a korist Srbije je fiktivna, za marketing, koji pokazuje kao izvoz Srbije. Pro tome niko ne prikazuje uvoz Fiata.
Ako će FAP da radi po principu FAS, treba ga ugasiti, da ne pravi štetu za Srbiju.

Autor roker 25 Apr 2014, 16:22

Za FAP je kinezima nudjeno jos vise nego Fiatu, i nisu prihvatili:
http://www.blic.rs/Vesti/Srbija/232099/Kinezi-odustali-od-FAPa

Srbija je ulozila u svoju fabriku FAS, u svojoj drzavi, i u svoje radnike. A Fiatu je ostao tezi deo, tehnologija, obuka i sto je najvaznije prodaja. Sve sto je ulozeno se polako vraca, znaci nisu bacene pare.

Autor B.M. 25 Apr 2014, 16:44

@B.M.
Fiat uložio teži deo tehnologiju - maglu, a mi sve ostalo!!! Svašta ti definišeš kao pozitivno. Bolje da kupimo sopstvenu maglu, ima je tamo oko požege koliko treba...

Autor roker 25 Apr 2014, 17:17

Ma da, roboti i prese iz Japana su magla. Nisu bitne samo pare, vec i kad, koliko, sta i gde kupiti. A tu smo mi totalni amateri i bez Fiata nista nebi uradili. Ulaganje u novi model, obuku radnika, marketing, obrazovanje. Da, Fiat ulaze i u obrazovanje kadrova u Srbiji, srednjoskolce u politehniockoj skoli i masinskom faklultetu. Nase znanje autoindustrije je bilo je od pre 30 god.

Autor B.M. 25 Apr 2014, 20:09

Šta to znamo više o autoindustriji posle Fiata koji je razjurio svo tehničko osoblje i inžinjere? Koliko je srpskih radnika zamenio japanski robot?

Autor roker 25 Apr 2014, 21:11

Proces automatizacije proizvodnje nuzno vodi do smanjenja radnih mesta, i tako je svuda. A Fiatov razvojni centar je u Torinu, neca valjda u svakoj fabrici drzati razvojni centar. Sta da razvijaju, 500L? Kao sto su i Yuga razvijali.

Autor B.M. 26 Apr 2014, 02:12

Fiat neka radi automatizaciju u Italiji, a kod nas neka ostavi prostu radnu snagu. Nije za nas automatizacija, nego više radnih mesta. U Kragujevcu su uništitli projektni biro, sklonili sve što je znalo da misli, samo ostavljo radnike koji umeju da šrafe.
U FAPu je rad više manuelan, i uvek će biti potreban biro za projektovanje, zato fto teretna vozila imaju različite nadgradnje, pa i potpuno drugačije osnove i šasije, po potrebi. FAP će biti naučna ustanova za FAS.

Autor sagius 26 Apr 2014, 16:25

Biro za projektovanje ionako nije sluzio nicemu sem da poslusnici i rodjaci dobijaju posao i platu. Sta su to oni projektovali? Zastava je pre dolaska Fiata bila razrusena i u velikim dugovima, i sreca da je neko uopste kupio. Dugovala je Fiatu, drzavi, opstini, radnicima, komunalije. Isto je sada sa FAPom, ako ih Finci ne preuzmu mogu da stave katanac. Manuelni rad u serijskoj proizvodnji? Bilo nekad.

Autor B.M. 26 Apr 2014, 20:22