
Izvor: B92.net
Ako ste ozbiljan proizvođač automobila koji želi da postigne značajne prodajne rezultate u zemlji sa 1,35 milijardi stanovnika čije je tržište u usponu, preduzećete sve mere da upoznate navike tamošnjih kupaca i izađete im u susret.
Kina za BMW postaje jedno od najvažnijih tržišta. S obzirom da bavarski proizvođač predviđa dalji kontinuirani rast prodaje u toj zemlji, ne čudi da su neki modeli, poput BMW-a Serije 3 Li sa produženim međuosovinskim rastojanjem, posebno dizajnirani isključivo za kineske kupce.

"Sa jedinstvenom kulturom i tradicijom po kojoj se izdvajaju od drugih zemalja, kineski potrošači imaju drugačije navike, želje i potrebe u odnosu na, recimo, kupce u Evropi", objašnjava šef BMW ConnectedDrive istraživačke i razvojne laboratorije u Šangaju, Alexis Trolin.
"Zbog toga smo ovde da proučimo ponašanje mladih Kineza kao potrošača i da nađamo način da udovoljimo njihovim željama", dodaje Trolin.
Kompletan članak na sajtu B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
Koje slihtanje.
Podvili rep proizvodjaci, pa nude L verzije klasa koje inace nemaju takvo izdanje. Neposteno prema ostalim trzistima. Ali dokaz i da se giganti savijaju pred silom.
A zmisli vec decenijama se savijaju pred silom, i prave automobile specijalno za neka trzista, sa volanom na desnoj strani. Neverovatno, a Pit?
Inace tekst na b92.net nije dobro prenesen. Duze medjuosovinsko rastojanje je zbog toga sto Kinezi imaju veliko postovanje prema svojim gostima, kako u kuci tako i u automobilu, pa zele da se gosti/putnici osecaju sto komfornije.
toma
A kakve veze ima strana volana sa privilegijom "L" verzije ???
I jedno i drugo je prilagodjavanje specificnostima trzista. Nije ista kategorija prilagodjavanja, ali jeste definitivno izrada specijalne verzije za dva tri trzista. Drugo produzena verzija nekako funkcionise u Kini, a da ne ugrozava vecu bracu. Ovde bi se desetkovala prodaja A6, 5 i E kad bi se ponudile L verzije A4, 3 i C.
toma
Kinezi mnogo visoki a ?
Nije nego se savijaju. A tacno je da bi se ovde desetkovala prodaja vecih automobila jer im se delom obesmisljava kupovina kad imas mesta i u manjem.
Privilegija za Kinu, diskriminacija za ostala trzista. A ti i dalje brani neodbranjivo.
Desetkovala bi se prodaja i najvece klase, kad bi se ponudila E klasa L npr, koju bi ja uzeo. Ili A6 L kod Audija bi smanjio br kupaca A8-ce i bmw 5-ca L kupce 7-ce.
toma
A sto mislis da bi nama smetalo da ponude long verzije u manjim klasama ?
Evo pitaj, ubedjen sam da ce svako biti za to da ima long verzija u ponudi. Samo sto nam se nece "prilagoditi" kako ti kazes jer smo mali. A ko bi se bunio da ima dovoljno mesta za noge umesto da se gura ??? Ili da mora da kupi tek najjacu klasu u long verziji, za sta nemaju svi para, tj velika vecina...
Klasi a4, c i trojke, za 4 odrasla coveka od 180 cm, da se vozac namesti pristojno, taman fali malo mesta za putnike pozadi. Taman koliko tog mesta ima viska recimo u a8.
@Pitbull
neka Delta motor naruci godisnje 100.000 komada, i neka kaze hocemo da od tih 100.000 bude 75.000 produzenih trojki, i dace ti ih:)
Sto se tice visine Kineza i razloga za produzene verzije, to je stvar nekih Kineskih kulturoloskih navika, a da se ne bi ponavljao procitaj do kraja moj post od 14:57.
Upravo zbog količine ispunjavaju se sve želje , kao što je dosad bilo tržište SAD-a , naprimer jedan Passat u svojoj SAD verziji je veći i opremljeniji a opet jeftiniji od svoje Evropske verzije...
toma
Bzv ti je odgovor. Pa sigurno bi i u Evropi i u Americi bilo brdo porudzbina za L modele, ali jednostavno nece da ugode ostalim trzistima.
@pit
da imaju interesa udovoljili bi. Njih interesuje lova, i da procene da ce im to na drugim trzistima doneti vese love nego sto bez tih modela ostvaruju, uradili bi to. Jednostavno.
toma
Ma da, nema interesa, niko van Kine nebi kupovao long verzije, jer tamo je toboze to "kultura"...
razlog je zapravo kanibalizam u gami koji bi nastao. Jer mnogi bi uzeli 3 L koji su kupovali 5-cu do sad. A kupci 7-ce bi kupovali 5L. To je pravi razlog.
toma
Evo prosto pitanje za tebe, sta bi pre kupio, 3 ili 3 long ?
Odnosno u cemu bi radije docekao-vozio goste, iako nisi Kinez ?
Pazite zadnju sliku, ista kao petica. :) Neka ukinu peticu i neku prodaju trojku L. ;)
@pitbull
procitaj ponovo moj zadnji post, skoncentrisi se i pokusaj da ra zumes sta sam napisao. Vrlo je prosto, ali ti si to skroz pogresno protumacio.
Autor Sony 13 Maj 2013, 20:06
Nos auta se totalno razlikuje, dimenzije prednjih vrata, kao i vrh gepeka su totalno razliciti. Idi na neku temu gde vidis bolje..
Svi ste u pravu na neki nacin. I sam ssam se cudio, ali sam citao da u Kini ima nekoliko provincija s dosta visokih ljudi. S obzirom da je ogromna zemlja nadje se podosta.
Ali toma je lepo objasnio kao i zasto uzimalu L
Zna npr opel zasto sadasnja astra karavan nema produzen Wb u odnosu na HB ( sto je sa prethodnom generacijom bio slucaj ), a isto se desilo i kod novog ceed SW u odnosu na prethodni, i30 itd.
Svako racionalan bi pre uzeo 'produzenu' astru karavan ( da danas postoji ), a ne insigniu.
Mislim da ni novi 308 SW nece biti 'produzen' za 10 cm medju osovinama kao sadasnji i/ili 307 SW, mada bi to za kupca bio jeftiniji put do veceg komfora za putnike pozadi
Ako baš hoćete produženu verziju automobila imate Reno Megan karavan, koji je produžen oko 60mm u odnosu na običan (povećano međuosovinsko rastojanje, odnosno putnički prostor). Ovo važi i za Megan 2. Fluence ima međuosovinsko rastojanje kao i karavan. Laguna karavan nije produžena! VW i Fiat za primer, ne produžavaju karavane, za ostale proizvođače nisam gledao...
Mada ima oko 5 cm vece medjuosovinsko rastojanje od njih, komfor zadnje klupe megana karavana ne moze da se meri sa karavanskim verzijama ceed-a i i30. To su dva sveta, kao odnos kola viseg i nizeg segmenta. Ko ne veruje, neka proba, sva 3 modela su izlozena u salonima. Prosto je neverovatno o kakvoj se razlici radi, tako da ko bas trazi prostor pozadi u C segmentu, neka ne gleda samo reno megan grandtour. Naravno, kola ne cini samo komfor