home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ne tako davno Ferrari se kleo da neće nuditi turbo motore u svojoj ponudi, ne tako davno i mi smo bili puno mlađi, ali činjenično stanje sada govori drugačije. Tako je i Ferrari sada okrenuo ploču i razmišlja o turbo motorima koji će se pre ili kasnije uklopiti u postojeću gamu njegovih atmosferaca. Prvi automobil koji bi trebao da dobije takav agregat jeste naslednik modela 458 Italia koji nam dolazi kroz par godina.

Kako bi se prilagodio sve strožijim ekološkim normama u Evropi i izvan nje, Ferrari ulaže u razvoj tehnologije koja će mu to omogućiti. Iako Ferrari ranije nije imao nameru da u svoje automobile ugrađuje turbo motore, regulative u Formuli 1 na to su ga prisilile. Kada već razvija 1.6 litarski turbo za F1 zašto onda ne bi tu tehnologiju preselio i na svoje drumske automobile.

Ta tehnologija, koja od sledeće godine ulazi u Formulu 1, kroz četiri do pet godina bi trebalo da bude dostupna i na Ferrarijevim drumskim automobilima. Određena podloga već postoji jer je Ferrari nedavno završio nove V6 motore za Maserati. Da li će oni i postati osnova za turbo agregate koji će kroz par godina grmeti iz novih Ferrarija tek treba da se vidi. Vreme dolaska tih motora se poklapa sa dolaskom zamene za Ferrari 458 Italia, pa bi taj model mogao da bude prvi koji će pokretati takav turbo motor.

Izvor: Automotoportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Ferrari



čitanja : 1001



Komentari

Na kraju vidim ja, za 5-10 godina B i C klase auti će da završe na 2 cilindra, D klase na 3 a sportski na 4 cilindra, superautomobili na max. 6 svi sa po nekoliko turbina... Potrošnja će biti mala a zvuk auta grozan, pa će zvuk motora u kabini da se sintetički generiše, što je već počelo u ponekim autima...

Autor Miki 19 Maj 2013, 08:08

Sto rece neko jednom ovde na blogu, jedan cilindar ce biti iskljucivo za sportske i luksuzne automobile dok svima ostalima sleduje polovinka :)

Autor Panco 19 Maj 2013, 09:28

C,c,c...

Autor Pitbull 19 Maj 2013, 11:32

Nadam se da ce poraditi na "paljenju".

Sledeca generacija vec iz fabrike izadje spaljena. ahahahaah

Autor Fordovac 20 Maj 2013, 00:31

Pa za desetak godina, procenjujem,će se pristupiti upsizingu, to smo sve već videli, veliki motori će imati mawe obrtaja, trenja, veću snagu , manju potrošnju, prosto moraju da prodaju nešto, diktiraju trendove, pa u krug...

Autor FabianiM3 20 Maj 2013, 09:14