
Dacia je saopštila da je u toku aprila ove godine u Evropskoj Uniji povećala prodaju za 28.2%, plasiravši skoro 25.000 vozila.
Povećanje je takođe zabeleženo i u prva četiri meseca 2013. i to za 18.3% budući da je u EU tokom pomenutog perioda prodato 88.250 Dacia automobila.
S druge strane, Renault Group (čiji je Dacia član) saopštava da je u aprilu u EU povećao prodaju za 5.3% (na 92.600 vozila), i to prvenstveno zahvaljujući Daciji, ali je sam Renault zabeležio pad od 1.1%. U prva četiri meseca 2013. godine Renault Group je u EU plasirao ukupno oko 346.000 vozila, a to je pad za 4.9% u odnosu na isti period prošle godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ufff, kakav sumoran dan,bolje da nisi jutros ni ustao Ludace. Ko jos EU pored Rapida(najavljen pre prodaje, od ``objektivne``nemacke stampe kao ``ceh bez prave konkurencije``) kupuje ove kante? Jel` to ``balkanizacija`` Evrope?
@ Bobo
1. Svaka čast!
2. Sada će taj profit da ulože u dizajn Lagune? Ili možda u čvršći čelik i konačno osvoje 4 * na N-CAP_u
P.S. Mogu da lete jer je većina EU vozila B klase ispod 10.000€ na zalasku karijere. A neće ni ova kriza trajati večno. :))))
1.I ja kazem
2.U dizajn Lagune ce uloziti novac od Clia 4 i Capture-a, ovo ce uloziti u dizajn limuzine C segmenta na bazi Fluenca.Cvrsci celik im kao i 4* ne trebaju ocigledno, kao svojevremeno Oktaviji i Fabiji sto nije trebalo 5*, prosto.Ljudi kupuju i ovako, bar znaju da imaju 3*,to im je sto im je.Neki proizvodjaci testiraju modele u fulu i onda posle silnih zvezdica, najcesce prodavani modeli budu bez te opreme.
A baš „nahvališe“ kvalitet dunstera u AB-u na super testu. Crk’o najpre menjač, a posle ona hidraulika kvaliča (sa cenom od oko 1.100 eura van garancije). Ostalo što je krepalo da se i ne pominje (jer će to, kao njima poznatu falinku, kao i van garancije džabe da zemene). Bolju reklamu za to vozilo odavno nisam vid’o
Cestitke za Daciu!
@EW12 J4
i Passat i Turan su na tim testovima prosli jos gore, raspitaj se, to je tek bila ekstra reklama za VW i to od njihovog naci-glasila, licno! :)
SAT Plus:
Nije nam se svidelo što pri prelasku preko neravnina, novi Logan istrgne volan iz ruku!
Oštre ivice neprecizno sečenog lima mogu oštetiti prtljag.
Sedišta u krivini ne drže telo.
Dovoljno?
Može da se prihvati da se radi o nevidjenom maleru da tokom testa crkne menjač ( i da to nije dokaz generalnog nekvaliteta), mada je obrazloženje fabrike zabrinjavajuće (prljavo ulje).
Možda nekome nije zabrinjavajuće ni što je crkla hidraulika kvačila, ali njena cena od oko 1.100 eura (van garancije) je nešto što treba da osvesti svakoga ko misli da nešto, što se reklamira kao "povoljan" automobil, treba da ima i delove sa "povoljnom cenom", jer je to sve, samo ne povoljno. Ili neko misli da je to "povoljno"?
@EW 12 j4
Interesantno, ali ljudi prosto vole i kupuju sve vise, ne verujuci sa razlogom u rezultate testova renomiranog AB, koji se vec nekoliko puta posteno obrukao, a mozes pogledati i komentare nemaca na istom sajtu ili pogledaj ukupne rezultate istog testa pa ce ti biti jasno da su najgore ocenjeni ikada bili VW Touran,VW Polo,Peugeot 307,Citroen C8,VW Fox i VW Passat,Audi A 2 su zauzeli poslednja mesta od 100 modela,dakle VW i PSA su potpuno gecrkt sa gomilama kvarova do crkavanja motora i menjaca.U tom smislu,DA povoljno je uzeti Daciju ne zato sto je jeftinija,vec zato sto je sposobnija i kvalitetnija od pomenutih modela, a i bezbednija.(ako ovaj test uzmemo kao parametar i imajuci u vidu da na EuroNCAP u Duster nije imao ESP i bocne vazdusne jastuke, a testirani model jeste, znaci dobio bi barem 4 zvezdice,ali to je druga prica o tome ko kako testira i koje nivoe opreme)
Bobo
Ali, ako "plan održavanja" kaže da se ulje u menjaču ne menja (a kod svih novih vozila je tako barem prvih 100.000 km, kod nekih i posle), a na kolime "zvekne" menjač jer je u njemu ipak bilo "prljavo ulje", da li je to po tebi „afirmativna okolnost“ ili nešto zabrinjavajuće? Meni je to jako zabrinjavajući pokazatelj o kvalitetu celog proizvoda, pa onda ne bi trebalo da se iznenadim i ako u fabričkom ulju motora ( ako on „zvekne“ ) nadjem možda „ljusku oraha“ ili „semenke suncokreta“?
Ili,kada „hidraulika „kvačila“ za dačiju košta 1.100 eura, kao da su u pitanju plivajući zamajac i kvačilo nekog 2.0 TDI motora, da li je to preporuka saglasna ono čime se dačija diči i što je njen slogan - da za „razuman novac“ ( niži od konkurenata ) ponudi ono što je u osnovi potrebno svim ljudima oslobodjenim kompleksa – pouzdan, bezbedan i konforan prevoz od tačke A do B ( oslobodjen od svih geždeta na ime kojih se šišaju kupci)?
Pa, ako ta banalnost na dačiji košta 1.100 eura, koliko bi onda za tu dačiju koštao neki malo više sofisticiran zamenski deo – kao dve nove dačije?
Očito su dačija ( i njen roditelj ) pljačkaši neslućenh razmera, kao što je očito i da kupci pre kupovine malo vode računa koliko će „to“ da ih košta posle kupovine
@EW12 J4
Zanima me koliko je star taj auto i koliko je pregazio ako nema garanciju?
"SAT Plus:
Nije nam se svidelo što pri prelasku preko neravnina, novi Logan istrgne volan iz ruku!"
Haahahahahhahahahah
Ovo ni u Star Treku nema kad motaju Enterprise
@EW 12 j4
Dacia jeste oslobodjena gadzeta, ali nije oslobodjena mehanickih sklopova koje pravi Nisan i Reno i u konkretnom slucaju radi se o kvacilu 1.5 dci motora koji kosta jednako kao i tdi motori, a to su delovi koji se identicni nalaze i u Qaskaiju koji kosta 30 000 eura npr.Takodje na jeftinom Dusteru su 16 colne gume Continental, koje kostaju 30-40 % vise od npr. 14 colki dobro opremljene Skode Fabije,pa ako ti pukne guma na jeftinoj Daciji proci ces skuplje nego na skupoj Skodi.Sad, sta je pljacka ne znam.Ili na primer A1,Polo,Fabija, pretpostavljam da za istu verziju, kvacilo isto kosta, bez obzira sto automobili kostaju razlicito, pa koga tu majka firma ustvari pljacka.
Bobo
Ja mislim da vlasnik dačije neće biti ponosan na sebe što će hidrauliku kvačila za svoj jeftini dci da plati jednako kao vlasnik skupog mercedesa za B180 cdi. Naprotiv. A što se Continental guma i dačije tiče, koliko ja videh neke zaista dolaze za Premium Contact 2, što više niko ne nudi ( jer odavno postoji Premium Contact 5 ), tako da ne bih rekao da su skupe, već jeftine. A da je škoda rapid sa 14 cola veći prijatelj vlasnika, to jeste, u pravu si tu.
1.Pa hajd da ne lupamo, proveri cene za Premium Contact 2;
2.Pa Rapid je onda veci prijatelj vlasnika od svih ostalih, samo ne znam onda zasto u startu nije jeftin, ali i kod njega je zamajac na dizel verziji skuplji,koliko ja videh od A 150 cdi.zasto?Rezon ti je O.K samo objasni zasto su svi mazohisti pa ne kupuju Rapid?Prosto je
Bobo
Pa i lada niva ima hidraulično kvačilo (kao dačija, sve istih sastavnih delova), ali ne košta kao da je od mercedesa (već kao da je od lade).
ContiPremiumContact2 na dačiji ti je u osnovi isto što i dačija - privid povoljnosti. Ta guma (u prodaji, ne i proizvodnji )košta malo manje nego da je ContiPremiumContact5, a skoro da je savremenik gume Tigar TG 505. Znači, prošlost i klasična prevara. Ali ljudima je dovoljno samo da vide značku (Continental) i da su srećni, bez da ih interesuje o čemu je uopšte reč.
Što se rapida tiče, ja ga hvalio nisam, ni rekao da je jeftin, već samo ukazao da su velike gume (i na dačiji) postale i moda, pa je danas 14 inča (na rapidu) kao sramota i nešto što skoro ne može da se kotrlja, mada te gume dugoročno značajno čuvaju džep vlasnika.
Što se tiče tog cilindra kvačila . tj hidrauličkog druk ležaja , ono orginalno u Renault servisu košta 140 evra , a ostalo do 1100 evra su radni sati po njemačkim servisima...
Tako da ta cifra nema veze sa stvarnosti , realno kod nas je to 250 evra sa zamjenom.
Dejane, te gume ne cuvaju dzep vlasnika, vec dzep Skode inace bi bile prisutne i na Superbu i to 13 ice.Stavljanjem jeftinih guma od 14 cola na auto koji je dugacak 5 metara i kosta 10000 klot je pljacka.Niko se ne prima na testove Dacije kao ti.Lada Niva nema hidraulicno kvacilo kao Dacija i sve istih sastavnih delova, vec na primer ima ga Fabija dizel i u nemackoj kosta nesto skuplje nego kod Dustera, iako je ovo skuplji auto od Fabije.Dalje, ne lupaj za gume majke ti, prestani biti ocajnik vise, prosto si proverio koliko kostaju te gume i sada si poceo da ih pljujes od kad se proizvode,inace su jedne od 5 najboljih pneumatika za normalne uslove,tezine i brzine,birane nekoliko puta.Jok, Barum su bolje i Skoda ih stavlja na svoje skupe automobile, da ustedi vlasniku.Dugorocno, i Dacija cuva dzep vlasniku Rapida ukoliko odustane od Rapida, vredi razmisliti.Sto se testiranog Dastera tice,nisi dobro preveo,Dacija je rekla da ulje koje je pronadjeno u menjacu, ne odgovara ulju predvidjenom za prvu ugradnju, ne znaju sta je u pitanju,pretpostavljaju da su dobavljaci u Nemackoj podbacili,pa su spremni da ga odmah zamene gde god da se pronadje.A ako se u Daciju ugradjuje 1.5 koji pravi Reno za Klio,on ne moze manje da kosta od motora Klia,jer je to taj motor koji Dacija dobija.Nije ti to pljacka,pljacka je kad Skoda pravi motore tsi za ceo koncern,a u audiju kosta 30%vise,zasto?