
Kinezi zasenili Evropljane i Japance
Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane, kaže stara poslovica. Možda za Škodu nije čudno što je posle Volkswagena bila drugi najprodavaniji brend u Evropi prošlog meseca, iako je nadmašila i Toyotu, ali je čudno kada jedan MG proda više od Fiata, Jaecco od Honde ili Omoda od Mitsubishija.
Prošlu godinu su završili kao četvrti brend u Evropi, a evo ovu godinu su već treći. Brojke koje je objavila ACEA kažu, da je prodaja u maju gde je češka marka (72.602 prodata primerka) završila iza Volkswagena (127.318), ali ispred Toyote (72.536) i BMW-a (66.772), koji tradicionalno drže mesta na podijumu, još jednom potvrđuje da Česi idu uzlaznom putanjom.
Kako navodi Klix.ba, češka marka je prošlog meseca plasirala skoro 10.000 više novih vozila na evropskom tržištu u odnosu na isti mesec lane, dok je njihova ukupna prodaja (334.437 vozila za pet meseci) takođe veća za skoro 23.000 vozila ili 7,2 posto u poređenju s pet meseci 2024. godine. Novi Elroq je u aprilu bio najprodavaniji, a u maju drugi najtraženiji električni model. I Enyaq je u plusu za 43 posto u odnosu na prošlu godinu, što znači da Škoda ove godine ubire plodove na baterijskim vozilima. Kod modela sa SUS motorima, Octavia, Scala i Karoq su blago pali, ali zato Fabia, Kamiq, Kodiaq i Superb pokrivaju njihov minus.
Više ne možemo nemo posmatrati kineske proizvođače u Evropi. Jači su iz meseca u mesec, a to se najviše videlo po broju registracija u maju.
Pravo iznenađenje predstavlja MG, koji je završio trku s Fiatom prestigavši ga po ukupnoj prodaji: 133.370 registrovanih primeraka u poređenju 125.560 (računjaći i Abarth) registracija. Italijani se jedino mogu nadati uspehu hibridne Fiat Grande Pande, nedavno predstavljene i spremne za dolazak u prodajne salone.
Nama još uvek nepoznata, marka Jaecoo sa samo jednim modelom (Jaecoo 7) nadmašila je u maju veliku Hondu sa 7.449 registracija, dok je Omoda zabeležila 4.213 prodatih jedinica, nadmašivši Mitsubishi.
Leapmotor je registrovao 1.723 jedinice, što i nije neki poseban rezultat, ali 15. Stellantisov brend je ostavio iza sebe jednu Lanciju, koja je zabeležila novi pad od 80 posto. Potonju je takođe nadmašio Ebro – oživljeni španski brend koji proizvodi vozila u partnerstvu s kineskim Cheryjem.
Zanimljivo, Cupra je prestigla Seat na lestvici marki od početka godine, zabeleživši rast registracija od 30 posto. Formentor, Leon, Born, Terramar i novi Tavascan imaju nešto više što privlači kupce. Cupra je za pet meseci plasirala više od 125.000 novih vozila u Evropi, dok je Seat sa ograničenim asortimanom pao za skoro 23 posto na 93.500 prodatih vozila.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda