home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, američki proizvođač automobila Ford će u septembru na nedelju dana obustaviti proizvodnju u Rumuniji, u skladu sa padom tražnje na evropskom tržištu.

„Situacija na evropskom tržištu je veoma tmurna“, izjavila je portparolka Forda, Ana Marija Timis, i dodala da je prošle godine u Evropi prodato oko 14 miliona vozila, u poređenju sa 18 miliona automobila od pre pet godina, prenosi agencija AP.

Fordova filijala u Rumuniji zapošljava 4.000 radnika i proizvodi 370 vozila dnevno, od čega se 95 odsto izvozi u Britaniju, Nemačku, Francusku, Italiju i Španiju.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 1578



Komentari

Da nije zbog 500L? :)

Autor carobnjak 31 Avg 2013, 10:18

I pored nagrade AutoBest meni , a vidim po prodajnim rezultatima, ovaj model je promašaj.
Sa neverovatno glupim vratima i još glupljom cenom

Autor Engouh 31 Avg 2013, 15:02

A ko ih terao da prave fabriku u Rumuniji? Kod nih 4000 radnika izbaci 370 auta dnevno, a kod nas FAS sa 3700 radnika 650 auta dnevno.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 16:09

Inace, Srbija je zahvaljujuci Fiatu u julu ostvarila najveći izvoz u svojoj istoriji, od blizu milijardu i sto miliona evra! Izvoz Srbije u prvih sedam meseci ove godine porastao je za čak 24 odsto, dok je rast uvoza iznosio svega tri odsto, što je doprinelo da se pokrivenost uvoza izvozom poveća na blizu 70 odsto i da se spoljnotrgovinski deficit smanji za milijardu evra u odnosu na isti period prošle godine.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 16:22

B.M.
mani se Fiatove retorike! Oni su u Srbiji gubitaši, 90% vrednosti automobila je uvezeno.
Kako je Fiat gubitaš?? Jednostavno, jer kad 500L pređe u Italiju vodi se kao roba iz Italije, prave se drugi papiri, gde 500L "dobije na vrednosti" par hiljada evra. Zato oni prodaju "subvencionisana" vozila Srbiji da zamažu oči narodu.
Tako recimo 500L se izvozi u Japan, ali Srbija nije zemlja porekla robe, kao i većina automobila koji su otišli za SAD, itd....
Zato će Fiat da opstane u Srbiji, dok "neko" ne kaže STOP! Ali zatamnjeni delovi ugovora kriju srpski ambis...

Autor stranac 31 Avg 2013, 16:38

@B.M.

Dok se ne bude vecina glavnih komponenti ne bude proizvodila ovde, to ce i dalje da bude prepakovavanje. Na njemu su nasi srafovi maltene..

Autor NemanjaBB 31 Avg 2013, 17:04

Fiat je privatna firma, i da je na gubitku poslali bi radnike na odmor i zatvorili fabriku.
Vrlo jednostavno. Zemlja proizvodnje je Srbija, i to je najvaznije. Proizvodnja ce i dalje rasti, kao i proizvopdnja delova a ocekuje se dolazak jos komponentasa. Za nekoliko godina Fiat ce duplirati izvoz iz Srbije i uz jos neke investicije izaci cemo iz deficita. Svaka cast Fiatu, a onima kojima je krivo nek se jedu i dalje.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 17:06

@Nemanja, srafciger industrija je zastareo izraz, u proizvodnji se sve vise koriste automatizovane masine, roboti. A u vezi delova, jedan GM samo 25% delova sam pravi, znaci cak 75% delova kupuje sa strane..FAS po zvanicnim podacima 65% delova dobija iz Srbije.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 17:10

B.M. Dokle bre???

I da se 65 odsto delova proizvodi u srbjii dalje Fiat ne bi bio vlasnik tih fabrika.

Automobili su vrlo komplikovane masine, te se ne moze oslanajti samo na sopstvenu porizvodnju, nije ovo ford 1920e.

Druga stvar 65% po broju. Dakle 300 srafova, jedna karoserija i jedan motor bi znacilo da se velika vecina proizvodi u srbiji a to nije slucaj.

Autor Fordovac 31 Avg 2013, 17:34

B.M.
Ili se preaviš da nisi razumeo ili zaista nisi razumeo??
Elem, nije Fiat u Srbiji na gubitku, nego FAS, tako da država Srbija nema dobit, ima gubitak, + što Srbija 2 godine plaća radnike!
A 500L kad pređe u Italiju ima "dodatu vrednost", nezakonito naravno, od par hiljada evra po komadu praveći se drugi papiri i onda Fiat ima ekstra profit i veliki deo izvoza ide preko Italije, kao da je ona proizvođač!

Autor stranac 31 Avg 2013, 17:52

Vidi se da ne znas kako posao izmadju drzave i Fiata funkcionise. Fabrikom u KGu upravlja Fiat a ne Srbija, znaci Fiat planira proizvodnju, postavlja menadzment, bira radnike, nabavlja delove i ostalo. Drzava Srbija je vlasnik trecine fabrike i toliko ima i dobitak koji fabrika ostvari...A ovo ostalo sto navodis, papiri, zatamnjeni ugovori, nezakonitost i sl. spada u teorije zavere kojih je svuda i na manjim poslovima a kamoli na ovom.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 18:15

B.M.
Znači ti si ZA da Srbija bude na gubitku, a FIAT sa ekstra profitom, za koji u Srbiji nije platio ni porez na dobit?

Autor stranac 31 Avg 2013, 18:20

Srbija je tu samo na dobitku, jer je Fiat uradio mnogo vise nego sto je obecao. Umesto 2400 zaposleno je 3800 radnika, a umesto 100.000 automobila koliko je Srbija trazila bice veca proizvodnja. Na gubitku je Fiat jer drzava jos nije uradila puteve i prugu.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 18:54

B.M.
Koloko je radnika bilo zaposleno pre FAS-a?
Ko plaća sadašnje zaposlene?
Što su zaposleni uništavali - grebali nova vozila?
Šta je uložio Fiat a šta Srbija i što je rasturena ispravna fabrika, kakvom Rumuni proizvode Dacije? I koliko bi radilo radnika da nije nabavljena ta "svemirska " tehnologija, kojij je veštački napumpana cena?
B.M. za koga radiš?

Autor stranac 31 Avg 2013, 19:00

Previse brzo zaboravljamo, pre dolaska Fiata Zastava je proizvodila gubitke i bila u dugovima do guse.. Radilo se kad od drzave stignu pare za delove, a pola radnika je stalno bilo na placenom. Onda je Fiatu nudjeno sve i svasta samo da uzme Zastavu. Ne samo subvencije i oslobadjanje od poreza, vec i autoput, obilaznica oko KGa, modernizacija pruge, brzi internet, aerodrom, itd. Trazeno je da podignu proizvodnju na 100.000. ali Markione nije hteo ni da cuje za manju fabriku od 200.000. automobila. Kako je tada rekao; u doba masovne proizvodnje praviti manju fabriku od 200.000 se ne isplati. FAS je projektovan na 300.000. Sto znaci Fiat je vise uradio nego sto smo trazili,. Vecna hvala.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 19:09

B.M.
Pa zar i posle "tolikog" ulaganja i poklanjanja Marikoneu, FAS opet pravi gubitke?
Nisi realan, za tebe ova priča nema mane, a tako nije! Neko mora pritisnuti FIAT, da počne da radi i za Srbiju, a ne samo za sebe. Bar procentualno...

Autor stranac 31 Avg 2013, 19:20

Pre FASa u Zastavi je radilo manje radnika nego sada, nepunih 3000 od kojih kako sam rekao polovina je bila na placenom.
Sadasnje zaposlene placa Fiat, jer ugovor o radu su sklopili s Fiatom. Znaci s drzavom nemaju nista.
Ako je jedan od 3000 radnika ogrebao vozila ne znaci nista.
Fiat je ulozio sve, svoje ime, znanje, tehniku, pare, uzeo kredite i stavio sve na kocku. Drzave se slepala celo vreme i stalno mu dugovala pare i jos nije ispunila svoje obaveze no 50%.
FAS je najsavremenija fiatova fabrika i to je valjda dobro. Sta nas se tice dacija, mi smo bolji i od Forada u Rumuniji po rezultatima.
Radim sam za sebe, tj. zivim od svog rada.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 19:21

@stranac, izvini, ali ne razumes se u ekonomiju. Ako Fiat pravi gubitke, to je njegova stvar, a ne drzave. Radi se o privatnoj kompaniji koja sama snosi odgovornost za sve sto radi..Drzava kao vlasnik trecine FASa ne upravlja Fiatom, niti FASom.
Moze jednostavno prodati tu trecinu, i nema vise nikakvih obaveza.Ali kako kad jos svoj deo iz ugovora jos nije ispunila?

Autor B.M. 31 Avg 2013, 19:27

B.M.
Srbija od FAS još nije videla koristi, ako se politička povoljnost za već treću vladu ne računa!
Ekonomista nisam, kao ni ti, sve što sam napisao sam pročitao i čuo na medijima, ili od zaposlenih iz FAS-a.
Fiat uredu, samo treba videti gde je ko, i zašto FAS uporno prikazuje gubitke?
Živiš u Srbiji, a ona opstaje od poreza i doprinsa od firmi, a ako je one izbegavavu, gde smo mi?
Nije uredu da svaku vest u vezi FAS, pa i one koje nemaju veze sa FAS, kao ova, tako vatreno, bezrazložno i često netačno daješ komentare. Između Srbije i FIAT-a biram(biraj) Srbiju. Zato sam te pitao za koga radiš i jesi li plaćen da pišeš ovakve bajke po medijima?
Fiat je došao, da pobegne, ne može. Sad ga treba deljati, po Ustavu, Zakonima i propisima ove zemlje, baš kao i ostale!

Autor stranac 31 Avg 2013, 19:59

Jel razlikujes ti privatnu od drzavne firme? Sta se tebe tice jel neka privatna firma u gubitku? FAS je privatna firma pod vlasnistvom Fiata i kraj. Drzava ima trecinu, koju ce vremenom prodati Fiatu. FAS je jedna od najvaznijih firmi u Srbiji jer drzi privredu Srbije, i ako bi stao Srbija bi odmah upala u recesiju, u kojoj je i bila dok FAS nije poceo proizvodnju.
A sve sto je dobio Fiat od drzave dobili su i drugi, koji su ulozili vece pare i zaposlili radnike. Gorenje je isto dobilo 10.000€ po radniku i oslobodjeno poreza, uz besplatno zemljiste i infrakstrukturu. A nema ni desetinu proizvodnje i izvoza koliko FAS.

Autor B.M. 31 Avg 2013, 22:08

B.M.
Interesuje me gde je dobit od naših 33%.
Gde su dažbine koje Fiat ne plaća ovde, i zašto nije digao proizvodnju po ugovor na 200 000kom godišnje? Zašto Fiat nije zaposlio 4700 radnika po ugovoru, a obećao i veći broj?
To su ključna pitanja.
Srbija je uništila ispravnu fabriku, koja je mogla praviti automobile i uložila u ovo sr****nje 200 mil evra! A za iste pare mogla je biti napravljena nova fabrika van grada! I sad imamo gubitak. I zbog tog ne učešća u gubitku, Fiat će na kraju preuzeti i "onih" 33%.

Autor stranac 31 Avg 2013, 22:39