
Iako upotreba vazdušnih jastuka u automobilima svakako nije novost, ono što je zanimljivo jeste da se uskoro, očekuje primena ovih sistema prilikom sudara i na spoljašnjim delovima vozila, kako bi se dodatno ublažile posledice udesa.
Kompanija TRW, koja je lider na tržištu kada su u pitanju vazdušni jastuci, najavljuje da će se spoljašnji jastuci „kriti“ u pragovima ispod vrata vozila, a da će se, zahvaljujući posebnim senzorima, aktivirati milisekunde pre nego što dođe do bočnih udara.

Ovo bi značajno trebalo da pomogne u smanjivanju tragičnih ishoda, budući da su bočni udari i dalje jedni od najfatalnijih, a čine do 40% ukupnog broja udesa. Jedan od projekata koji je finansirala EU, započet je još pre tri godine u Španiji, i to na vozilima marke SEAT.
U pitanju je vazdušni jastuk zapremine 200 litara, koji kada je naduvan, štiti istovremeno prednja i zadnja vrata, sve do zamišljene visine sigurnosnog pojasa, a njegova aktivacija traje oko 20-30 milisekundi, posredstvom dva aktivatora („duvača“).
Preuzeto sa: Superauto.rs
Interesantno. Mada, nešto sam skeptičan. Setim se da sam kao dete X puta „hodao“ po naduvanom dušeku na plaži i stopalima uspevo da „dotaknem“ ( osetim, udarim ) beton ispod dušeka. I ako sada zamislim taj „dušek“ na vratima kola, a umesto „mojih stopala“, da u vrata i dušek „udara“ neko drugo vozilo značajno veće kinetičke energije, ne razumem šta će tu dušek da bitno promeni?