
Današnja vozila poput XL1 karakteriše sve veća i veća kompleksnost. To znači da će zaposlenima u servisu biti potrebna mnogo veća podrška pri servisiranju novih vozila i njihovih inovativnih funkcija. XL1 je tehnološki predvodnik– ne samo u pogledu dizajna lake konstrukcije, aerodinamike i najmodernije pogonske tehnologije, već i u pogledu servisiranja. Projekat MARTA će biti predstavljen na InsideAR konferenciji, najvećoj sveskoj konferenciji izmenjene realnosti (Augmented Reality conference) u Mihenu 11.10.2013. od strane profesora Vernera Šrajbera (Werner Schreiber), direktora za istraživanja Volkswagen Grupe.
Metode rada i niz radnih procedura koje koriste zaposleni u Volkswagen servisu u svom svakodnevnom poslovanju su krajnje zavisni od opreme i karakteristika vozila. Kako bi se lakše savladala ova sve veća kompleksnost, zaposleni moraju da imaju efikasnu podršku u svojim radnim aktivnostima. To zahteva napredan razvoj klasičnih instrukcija za popravke koje zaposlenima ukazuju kako da obave specifične poslove, korak po korak, sa relevantnim dopunskim informacijama kao što su alati koje treba koristiti, montažne konfiguracije i specifikacije za ispitivanje.

Da bi se ostvarili ovi ciljevi, Volkswagen je razvio novi sistem prikaza servisnih informacija, posebno za XL1, koji takođe pruža informacije na tabletima i pokazuje direktno serviseru sledeće korake u radu. Ono što je poznato kao MARTA sistem (Mobile Augmented Reality Technical Assistance), koji je razvijen u saradnji sa kompanijom Metaio GmbH, pokazuje stvarne i virtuelne delove u trodimenzionalnom međusobnom odnosu.
Koristeći prethodne pristupe, servisni tehničar je mogao samo da koristi digitalne smernice za popravku. Za XL1, ove smernice su dopunjene funkcijom MARTA koja "označava" individualne delove i elemente tekstom i jasno pokazuje radna uputstva.
Kada se MARTA pozove, sistem nabraja sve radove koji se moraju obaviti, uporedo sa neophodnom opremom. Svaki radni zadatak koji mora da se obavi počinje sa onim što je poznato kao inicijalizacija. Silueta vozila se prikazuje na ekranu mobilnog uređaja i pokazuje serviseru u kom pravcu treba da se orijentiše pri popravci. Ako su silueta i slika na kameri pravog vozila usklađeni, inicijalizacija je uspešno obavljena. Zatim se na tabletu prikazuju individualni koraci za rad u zavisnosti od konteksta. Ovo zaposlenom pruža novi sistem za brže i preciznije utvrđivanje radne pozicije.
PR Volkswagen