
Mnogi su sa nestrpljenjem očekivali prve zvanične podatke o interesovanju kupaca za novi BMW-ov električni automobil i3, koji će u prodajnim salonima biti dostupan tek od sledećeg meseca (u Nemačkoj od 16. novembra).
Bez obzira na to, BMW je saopštio da je do sada već primio više od 8.000 narudžbina za ovaj automobil. To je više nego što su u nemačkoj kompaniji očekivali pa trenutno procenjuju mogućnosti povećanja proizvodnje i3 modela.
U Nemačkoj osnovna verzija BMW-a i3 košta 34.950 evra, a u ponudi je i varijanta sa produženim dometom po ceni od 39.450 evra.
Podsećanja radi, za pogon se brine elektromotor (težak samo 50 kg) sa 125 kW/170KS i 250 Nm, ubrzanje od 0 do 60 km/h iznosi oko 3,7 sekundi, od 0 do 100 km/h mu treba oko 7,2 sekunde, dok je najveća brzina ograničena na 150 km/h.
Autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija (22 kWh) iznosi između 130 i 160 km, ali koja se može produžiti za 20 km u ECO PRO modu i za još toliko u ECO PRO+ modu.
Treba reći da garancija na baterije iznosi 8 godina ili 100.000 km.
BMW će kupcima ponuditi i3 i sa opcionim benzinskim motorom za produženje dometa. U pitanju je BMW-ov dvocilindrični motor iz motocikla zapemine 650 kubika, koji ovde razvija 25 kW/34KS i uz čiju pomoć se autonomija produžava na 300 km.
U BMW-u su se posebno potrudili da i3 ima što manju težinu, a konačni rezultat kaže da je i3 težak 1195 kg (aluminijum, CFRP - carbon-fiber-reinforced plastic). Raspored težine iznosi skoro 50:50, a ovde i podatak da težina jednog točka iznosi samo 7 kg.
Dužina automobila je 3999 mm, širina 1775 mm, visina 1578 mm, međuosovinsko rastojanje je 2570 mm, zapremina prtljažnika sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1100 litara, dok su točkovi od 19 inča (gume (155/70 R19)
Ivan Mitić - Autoblog.rs
sobzirom da im je godisnji cilj 40.000 ovo je podatak za ponos.
verovatno ce i premasiti ocekivanja i to debelo.
jos 1 dokaz da BMW dobro zna sta radi.promasaj za njih ne postoji.
бмв
Једно је наручено а друго је продато. Већина салона ће себи врло радо приуштити пар комада да се шепуре, али купци су ти који ће дати коначни суд. Ја лично не сумњам у 50.000+ комада годишње али да сачекамо.
Сећаш се какве су помпезне најаве за наруџбине биле овде за А класу, па шта би на крају?! Оплеменише чабар... ;))
detaljnije:
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901058
Ovakve aute masovno kupuju ljudi iz nordijskih zemalja jer ne placaju nikakve poreze i takse na upotrebu takvih vozila, pa cak ni parking. Zato i jeste takva brojka koliko god da je ruzan.
panco,
prodavace se u svakom delu sveta manje vise kao i svi drugi BMWi,jer ce svaka zemlja htela ili ne davati popuste i beneficije jer to je pravac kome se autoindustrija okrenula.neko sad,neko ce kasnije.
ne bi se slozio sa tobom da je ovaj auto ruzan.pre je neobican i jedini auto koji je bukvalno indetican kao koncept.jedva cekam da ga vidim uzivo.pre serije 4,x5...od njih i znam sta mogu ocekivati,ali ova igrackica je pravo osvezenje.uvek ce biti oprecnih misljenja u vezi celog i podbrena,ali BMW kao i da je hteo to da izazove.
dovoljno je preneti 2 recenice iz AB:"apsolutna mega-zvezda salona u frankfurtu.necemo biti neskromni ako napisemo da je BMW i8 deset godina ispred konkurencije."
ovo ne pise ni toma,ni gagiba,ni nemanja,nego autobild.
@bmw series 8
Zar nisi cuo, ovde na blogu ne postoji autobild. To je sada bmwbild. Jos kad cuju da je M135iX u sprintu od 0-100 potukao A45 (4.9 vs 5.1sec) bice jos gora situacija:))
i3 izgledom kao da je sleteo iz 2025. godine. Garantujem, da se parkiraju npr. mercedes SL i i3 jedan pored drugog, pored SL-a bi ljudi prolazili kao pored turskog groblja, i uglavnom bi se zadrzavali pored i3 i razgledali ga.
Sto se tice i8, tu je prica jos poraznija za konkurenciju. Evo nekoliko slika iz "stvarnog sveta", kako izgleda nemaskirani i8:
http://www.dodaj.rs/f/2f/6t/1tEwZZ5R/i8a.jpg
http://www.dodaj.rs/f/2V/10F/XUaId0T/i8b.jpg
http://www.dodaj.rs/f/3L/11R/4BgBVRil/i8c.jpg