
Evropsko tržište voli dizel motore više nego bilo koje drugo svetsko tržište automobila, ali izgleda da uprkos tome izum Rudolfa Diesela na Starom kontinentu nema sigurnu budućnost. Tako barem tvrdi grupa vodećih automobilskih stručnjaka koji veruju da će kraj dizel dominacije među novoprodatim automobilima u Evropi (prosek EU-a je 55% dizel modela) stići oko 2020. godine.
Razlog za takvu promenu trenda oni vide u sve strožijim emisijskim standardima
i visokim troškovima razvoja i proizvodnje ekoloških rešenja i tehnologija
zaduženih za snižavanje pomenutih emisija izduvnih gasova. Takođe, očekuje se
da će cena dizelskih goriva rasti zbog smanjenja evropskih rafinerijskih
kapaciteta, a benzinski motori će postajati sve štedljiviji pa i će se i u tome
naći deo razloga za rast popularnosti benzinaca.
Tako šef Fordovog evropskog odeljenja za razvoj novih proizvoda Joe Bakaj
smatra da će zadovoljavanje Euro 6 i Euro 7 normi za dizelske motore
predstavljati veliki problem. Naravno, uvek su moguća razna tehnološka
dostignuća koja će značajno pojednostaviti trenutne probleme, ali budućnost
dizela se za sada ne čini svetlom, smatra Bakaj.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes
Dizel motori će većinom i da prežive EURO 6, ali ne i EURO 7. Klasično „ubistvo sa predumišljajem“
U pravu je covek.
Problem je u tome sto su dizel motori vec doziveli svoj vrhunac, pa je maltene nemoguce unaprediti ih u skladu sa odredjenim euro normama.
Upravo zbog ovoga je VW odustao od PD sistema koji je proslavio njihove TDI motore.
Uz to koliko god nam neki mazali oci o tome da je dizel cistiji i ekoloski zahvalniji od benzina (emisija CO2) to je apsolutno netacno. Lako je turiti 10 razlicitih vrsta filtera da manje zagadjuje i 15 turbina da ide bolje ali to sve i kosta pa se ne isplati dalje, a uz to postoje i teretna vozila kojima dizel mnogo vise znaci nego putnickim automobilima.