
Kako prenosi Tanjug, vlasnici automobila u Pekingu uskoro će tokom težih zagađenja vazduha, koja potraju tri uzastopna dana, moći svoja vozila da koriste samo svakog drugog dana, po sistemu par-nepar.
Kineska prestonica često je "zaogrnuta" zagušujućim smogom, za koji su glavni krivci industrijski pogoni i automobili. Odluka o primeni par-nepar sistema odobrena je u sredu 16. oktobra, a na gradskim vlastima je da sada otpočnu s njenom primenom.
Prema pisanju državnog glasila Čajna dejli, više od četvrtine od 20 miliona stanovnika Pekinga poseduje automobil. Neki stanovnici Pekinga smatraju da bi par-nepar sistem trebalo da bude uveden za stalno, dok drugi ističu da je infrastrutura javnog saobraćaja u gradu nedovoljna da bi nadomestila ograničenje korišćenja automobila.
Par-nepar sistem već je primenjivan u Pekingu tokom Olimpijade 2008, a potom neko vreme i 2011. godine. Korišćenje automobila u Pekingu je i sada ograničeno tako što se svako vozilo tokom radne nedelje isključuje iz saobraćaja na po jedan dan, na osnovu poslednje cifre broja na registarskoj tablici. Svakog radnog dana predviđena je zabrana za po dva cifre.
Nabavka automobila u Kini je u takvom porastu da je u martu tek svaki 80. podnosilac zahteva dobijao registarsku tablicu.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs
Steta sto ljudi ne mogu da budu razumni kada nisu edukovani. Svi skorojevici su kupili najduze automobiel koje su mogli, kompanije im rado prodale kakve god jer ne postoje strogi ekoloski zakoni i sada su guzve i zastoji nesnosni.
A da su imali nesto kao Japan, male gradske automobile u koje moze da stane dosta i ljudi i robe, ali ne i da se voze brzo, sve bi teklo daleko "glatkije".