home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Korejski proizvođači automobila, Hyundai i Kia, platiće ukupno 395 miliona dolara (oko 288 miliona evra) kupcima u SAD zbog toga što su prilikom prodaje svojih modela iznosili netačne podatke o njihovoj potrošnji.

Do navedene novčane sume došlo se nagodbom, nakon što su vlasnici automobili podneli zajedničku tužbu protiv Hyundaija i Kije.

Sporazumom je predviđena nadoknada za oko 900.000 vlasnika koji su između 2010. i 2012. godine kupili na američkom tržištu neki od spornih modela ova dva proizvođača. Među njima je 600 hiljada kupaca Hyundaija i 300 hiljada kupaca Kije.

Kompletan članak na sajtu B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Hyundai 



čitanja : 2300



Komentari

Tako se organizuju kupci u uredjenim drzavama.

Autor Damko 25 Dec 2013, 18:48

Ovde postoji ustavna uredba (ej uredba) koja zabranjuje grupne tužbe. Inače ja ne znam koji auto troši onako kao što je upisano u katalozima.

Autor Nele 25 Dec 2013, 19:07

Upravo tako, fama oko gluposti!
Ko normalan veruje kataloskoj potrosnji???

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:10

Koji je Hyu na slici?

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:11

Na slici je Hyundai Accent za Ameriku:

https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2011/04/21/novi-hyundai-accent-na-salonu-u-njujorku

Autor auto 25 Dec 2013, 19:13

@auto
Bravo!
Nemojte odmah davati odgovor, hteo sam malo da izmerim puls nasim strucnjacima... :)))

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:17

Meni tri bliska čoveka imaju dve KIE ceed ( 1.6 GDI i 1.6 CRDI ),jedan Hyndai ix-35 ( 2.0 CRDI ) i jedan i30 (1.4).
Ako ne lažu, ta potrošnja nije nešto visoka. Mada, jedan (možda omaškom) reče i da mu je dačija (1.6) trošila manje od ceed-a GDI. 90 ks i 135 ks, da li treba isto da troše, kada se isto ne voze?

Autor co-driver 25 Dec 2013, 19:17

@co-driver
ja bih da te pitam nesto bitnije: da li su bankrotirali zbog skupih servisa i preduge garancije? :)

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:28

@carobnjak,
naravno da niko ne veruje fabrickoj potrosnji. ali u normalnom svetu ne mozes da reklamiras da auto trosi 5 litara ako trosi 10. u slucaju hyundai/kia razlika nije pola litre gore/dole vec je znala biti i po 4-5 litara razlike.

Autor mile antena 25 Dec 2013, 19:40

@mile antena
pa trosi 5 litara u laboratorisjskim uslovima, a ne u onim kojim inace vozis, vrlo jednostavno, tako je vec pola veka, cemu drama?
A i svi proizvodjaci rade isto!

Autor carobnjak 25 Dec 2013, 19:45

Autor co-driver 25 Dec 2013, 19:17

Naravno da ce Dacia trositi manje kada je laksa par dosta..

Glavni problem Korejanaca je generalno taj da su ti motori slabiji od Japanskih, Francuskih, Nemackih i Italijanskih...svi ti konjici na papiru se ne osete na gasu :)

Autor Nemanjabb 25 Dec 2013, 20:18

@carobnjak,
ne rade svi proizvodjaci isto. potrosnju koju mediji dobiju sa recimo toyotama je veoma slicna onoj koju toyota reklamira.
jedino hyundai/kia i ford bas omase sa reklamiranom potrosnjom

Autor mile antena 25 Dec 2013, 20:55

carobnjak
Nisu bankrotirali na odrzavanju. Kad usporedim sta prica vlasnik prethodnog i30(1.4) i prethodni vlasnik logana (1.6), a sada vlasnik ceed-a GDI-a, ispada da je slična cene redovnog održavanja logana i tog i30.
A redovan servis za iX35 2.0 CRDI košta kao,recimo, za VW/škoda 2.0 TDI.
Redovno održavanje nije problem. Za vanredne (vangarantne) opravke ili havarije ne znam.

Autor co-driver 25 Dec 2013, 22:41

Godinama pratim deklarisanu potrošnju proizvođača, po pojedinim tipovima vozila.
Veoma je zanimljivo da postoje i pošteni proizvođači a većina laže i to za sve modele u sličnom procentu. čak i bord kompjuteri takođe lažu u određenom procentu, sistemski.
Pri ovome naravno mislim na slične uslove eksplatacije, i slične uslove EN normama po kojima su testirani. A ludi se upravo drže deklarisanih podataka pri kupovini kola.
Krajnje vreme je da neko i odgovara za prevaru.

Autor Gymkhana Motorsport 25 Dec 2013, 23:36

Bilo je u nekom autoblidu od pre par godina sličan članak, ispalo je da neki proizvođači troše oko 40% više...

Čest je slučaj npr. da dizelima daju previše optimističnu potrošnju, pa umesto 5,6 i sl. troše 7,8
Ispade manje-više isto kao benzinac ali marketing je čudo.
poz

Autor Raziel 26 Dec 2013, 02:09

Ovi platiše za celu auto-industriju..
Naravno da svi spuštaju podatke.. Pa ko bi voleo da čuje da novi automobili gutaju 10l po gradu..
Nekako čoveku bude lakše kada to sazna posle kupovine.. Lakše primi k' srcu saznanje..

Autor Panchev9 26 Dec 2013, 02:22

Postoji auto koji troši kao što proizvođač daje kao podatak! Posedovao sam Fiat Mareu 2000god 1.8i 16v 113ks, po fabričkim podacima potrošnja 11,5l u gradu. Toliko mi je stalno trošila u najgorem pravcu u Beogradu (Pink-Bajloni). To znači da ako bi živeo i radio npr. na pravcu Bežanija - Sajmište trošila bi manje od deklarisanog!

Autor Jtd 26 Dec 2013, 11:14

Proizvodjaci lazu, ali i ljudi, sto je cinjenica, ne znaju kako se vozi, ne znaju kada treba promeniti brzinu, ubrzavaju nepotrebno i snazno pa zatim i koce, ne misle unapred ili ocekuju da voze nekoliko putnika ili teret pa ocekuju da dobiju brojku koju kaze fabrika. Neki kapiraju da ako voze u gradu/na otvorenom, bez obzira na stil voznje, auto mora da trosi kao sto fabrika kaze... ima i takvih pacijenata verovali ili ne.

Autor Orlo 26 Dec 2013, 11:32

Orlo
deklarisana potrosnja se meri sa ciljem da bude sto manja, pri tome se zanemaruje kvalitet voznje i ostali parametri, vreme , kvalitet puta, vetar itd. zivci da i ne pominjem!

Ako treba tako da vozim, neka hvala, odoh peske!

I ne slazem se sa tvojom konstatacijom sta znaci "znati voziti".
Bolje je reci da postoje razliciti stilovi voznje, mirnija, puz-voznja, sportska, energicna, agresivna, rizicna itd.

Ja vozim sa uzivanjem, zabole me za potrosnju! :)

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 12:06

bez obzira na uslove voznje, ne mozes reklamirati auto da je 40 mpg ako je ustvari samo 28 mpg, kao sto je hyundai radio. plus ovde pricamo o accentu i slicnim autima - tesko da ga neko vozi zestoko pa da je to razlog. isti slucaj u americi imaju i dva fordova hibrida (c-max i fusion). bez obzira koliko ljudi pazljivo vozili, nikad nisu dobili ni priblizno reklamiranih 47 mpg, sto cega je i ford placao kazne

Autor mile antena 26 Dec 2013, 14:51

Tipičan primer korektno deklarisanje potrošnje ima renault.
Kao nekorektno, recimo VW, posebno benzinci a posebno TSI.
TSI je spreava zvana - gutač goriva, a na papiru troši manje od Renaulta TCE.
Takođe, Fiat lepo fingira potrošnju, pa tako recimo punto na otvorenom putu, (ne autoput) sa 10-15 posto prigradske vožnje, ne može bez 6,5-7,0 a bord kompjuter pokazuje potrošnju 5,8-6,0.
Renault bor kompjuteri pokazuju veću potrošnju. tako recimo benzinci ako pokazuju potrošnju 6,0, stvarna potrošnja je oko 5,7.
VW 1,6 TDI ako pokaže prosečnu potrošnju oko 4,5, realna potrošnja je veća od 5,0.
Tako da ima svačega...

Autor Gymkhana Motorsport 26 Dec 2013, 16:33

Ma lako je u laboratoriji ili sa prof vozacima postici malu potrosnju. Sve i da ga testiraju i u najvecoj guzvi oni nigde ne zure i mogu da ga guslaju tri dana.Realni uslovi su druga stvar. Evo ja sam dizelasa isterao zadnjih 15 ak dana na preko 10 l po gradu. Hladnoca( ne stigne da se ugreje ), guzva, mozda i los evrodizel... a po proizvodjacu za grad je deklarisano oko 8 cini mi se.

Autor Bagzi 26 Dec 2013, 17:33

Znam vlasnika TSI-a koji tvrdi da mu trosi nesto manje nego što mu bord kompjuter pokazuje. I ja mu verujem.

Autor co-driver 26 Dec 2013, 18:49

@Gymkhana Motorsport

Fabricki propisana potrosnja za moj auto (golf mk4) je 4.9 l/100 km, a bord uglavnom pokazuje na par stotina do par hiljada km prosecnu potrosnju od 5.0 do 5.3 l/100 km.
Nekoliko puta sam testirao tacnost podatka koji pokazuje bord, odstupanje nikad nije bilo vise od 0.1 l/100 km.

@Orlo

Slazem se za ovo da je vazno znati voziti jer onaj ko "ima osecaj" za trenutak kad se menja brzina moze voziti i znatno brze od neznalice, a opet trositi manje goriva.

Autor Damko 26 Dec 2013, 19:03

co-driver
Na 1,2 TSI koji povremeno vozim, nema bord komp, ali auto je gutač benzina.
Pri bržoj vožnji ili na autoputu, potrošnja je veća od Renault benzinca od 2000 cm3.
Ako se vozi tako da obrtaji nikako ne prelaze 1800rpm, može se potrošnja uporediti sa recimo sa Meganom 1,6 16V u umerenoj vožnji.

Autor Gymkhana Motorsport 26 Dec 2013, 19:10

Vozio sam novu octaviju 1.4 TSI u dva navrata BG-KG-BG i to vozilo ne troši preko 6 litara ( na auto putu sam ga držao do oko 130 ). Jednom smo mu i "ručno" proverili potrošnju i liči onoj sa borda.
To nije "gutač goriva",već veoma štedljiv motor (u takvom režimu). I ubrzava kao "F1" ako ga naprasno "stisneš" ( bez potrebe da ga prethodno prešaltaš dva stepena prenosa dole kao neki atmo. 16V)
Za 1.2 TSI verujem vlasniku.

Autor co-driver 26 Dec 2013, 19:25

co-driver
Oktavija 1,4TSI na autoputu, na 130, ne može ispod 7, ni pod razno. Najpre 7,5, sve drugo se uklapa prazne priče proizvođača i vlasnika.
Ja zbog određenih razloga kad sipam gorivo, pišem u knjižicu i sabiram mesečno i godišnje.

Autor Gymkhana motorsport 26 Dec 2013, 19:37

@carobnjak
Onda si pun para ako te briga za potrosnju... ;)
Koliko ti je u gradu i na otvorenom potrosnja?

Autor Orlo 26 Dec 2013, 21:06

@Gymkhana
Ja imam Superb 1.8tsi, auto putem do Grcke ( gotovo celim putem je upaljena klima), po bordu 6.8, po digitronu 6.9. Do Minhena, sam u autu, nesto jace stisnut gas, potrosnja po bordu, ako se dobro secam 7,4.

Autor Uzelac 26 Dec 2013, 21:13

Meni 1.9 tid ( 150 ks ) na autoputu pri 140-150 trosi 5,4-5,5 l u 6-oj brzini.

Autor Bagzi 26 Dec 2013, 21:20

Meni pri 90 km/h, u 6-oj, sa 4 monti bajsa na krovu, skoro 40% više. A sa 3 bajsa na zadnjoj haubi, kao i bez njih.
Nije škoda. Jer da jeste TSI, trošio bi bar 20 l. Po nekima ...

Autor co-driver 26 Dec 2013, 21:30

Jednostavno, pri 130 je granica iole rentabilne vožnje.
Pri toj brzini, (zanimljivo) i benzinci manjih kubikaža i većih kubikaža od 2500cm3, troše slično. Najveća razlika je u potrošnji pri ovoj brzini je u razlikama čeone površine vozila.
Čak i manji turbodizeli na ovim brzinama troše 5-5,5, a veći i veoma blizu navedenim benzincima.
Naravno i jedan Thule poveća potrošnju za bar 10-15%, a kamo više bajseva na krovu.
Što se tiče TSI motora bilo je 100 priča o neistinitim podacima o fabrički definisanoj potrošnji. Posebno prednjači 1,2 TSI.
Lično dosta vozim 2,0T VW motor, jer vlasnik auta nema sredstava za vožnju.
Kupovinom TSI gubite varijantu vožnje na TNG, čime se gubi i svaki smisao kupovine ovoga vozila koje nije nikako mali potrošač. Naravno u skupim limuzinama, ima smisla, jer tu pare ne igraju ulogu.

Autor Gymkhana motorsport 26 Dec 2013, 21:47

@Damko
Imam dva drugara koji stvarno ne znaju kada da promene brzinu pogotovo one prve, idu bespotrebno u obrtaje, ali se popravljaju. Imam jos jednog druga on ne razmislja unapred dovoljno, cim krene snazno pretiska gas (da ubrza do nekih 50-60 km/h) a onda ceka zadnji trenutak da zakoci. On na Puntu 1.9 JTD na otvorenom nije mogao da obori potrosnju ispod 4.5, a jedan poznanik koji ima isti auto na 4 ko od sale. Slicna je i u gradu situacija za njih dvojicu. Sve to utice na potrosnju. Bitna je "tecnost" u voznji, ako ides konstantno odrzavas brzinu menjas na vreme brzine, ne ubrzavas celu vecnost do 80km/h (ili bilo koje maksimalno dozvoljene brzine) vec brze (jer u tom procesu vise potrosis goriva nego da manje vremena utrosis na ubrzavanje) i onda je odrzavas, zaletis auto pred uzbrdicu, kocis ranije i polako, izbacujes iz brzine na blazim nizbrdicama/pustas gas itd.

Meni 1.4i na otvorenom pri 80-90km/h moze da potrosi 5,6-5,7 (5,3 je fabricki) ali obicno ide oko 6 sa nekoliko saputnika.
U gradu 8,6 je fabricki, ja postizem 9-9,7 i s tim da je veca brojka sa 3-4 putnika.
Sve je po racunici, jer bord nemam.

Autor Orlo 26 Dec 2013, 21:55

Ovog dizelasa sam spustao na otvorenom na 5l ali max do 100 i voznja u 6-oj. Imam i benzinca 1.4i i njega na otvorenom nisam nikad spustio ispod 6 a u gradu je na 9 l i to neka penzionerska voznja.

Autor Bagzi 26 Dec 2013, 22:10

@Orlo

Ja znam neke koji misle da auto ima 3 brzine, a da ta treca sluzi za brzine preko 80 kmh. Zamisli tu voznju. ;)

Autor Damko 26 Dec 2013, 22:15

Ako danas kupite bilo koje "savremeno" vozilo (koje god da je, TCe,TSI,GDI...), mislim da njegova PROSEČNA ŽIVOTNA potrosnja tesko moze da se razlikuje za vise od jednog litra u odnosu na neko drugo vozilo te klase. Dakle, maksimalno ce da se pojavi razlika od 1.000 litara na 100.000 km.
Da li je to zaista vredno tolike polemike i buke?
Ako jeste, možda kola i nisu za tog čoveka

Autor co-driver 26 Dec 2013, 22:35

@Orlo
haha, nisam pun para, da jesam vozio bih nesto drugo... :)

Auto mi sluzi samo do posla i nazad, kad idemo u goste po gradu, nabavka, obliznji izleti itd. (era autoputa je za mene zavrsena!).
Takva voznja godinama unazad prosek 7.2-7.5 litara (mereno na cep!) zavisno od godisnjeg doba, sto za benzinca nije mnogo, a gas ne stedim!
Sto se saltanja tice, uglavnom ispod 2000 obrtaja...

P.S. na autoputu vozim 130-140 a tada je potrosnja ista kao i u gradu, otprilike.
Nemam gde da vozim u kontinuitetu 80km/h gde bi potrosnja sigurno bila oko 5.5L...

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 22:37

@co-driver
u pravu si, i tu je sustina!

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 22:38

carobnjak
Nema vise auto puta? Nema dalje edukacije?
Nemoj tako:)
A za onih "80 km/h u kontinuitetu" idi "preko sela", lepše je nego auto putem

Autor co-driver 26 Dec 2013, 22:50

@co-driver
za sada nema, diploma je tu! :)

Nemam nista sa selima, niti ikoga, mada razmisljam da se otisnem u prirodu, pa neki mali SUV...

Autor carobnjak 26 Dec 2013, 22:52

1 L razlika na 100km??
Pa može biti i dosta više, ali za 100 000km, to iznosi 1500€ a to je više od 3 dobre srpske plate. Uzgred to bi bila i cena nekog "dobrog" polovnjaka.
Tako da pragmatičnost - poluprazna ili puna čaša, pitanje je sad.
Uzgred, ako se tako gleda, što kupujete dizele?? I tu mu dođe razlika 1-2 litra + skuplje održavanje?
Uzgred, tačno je da potrošnja najviše zavisi od vozača. Kola koja ja recimo vozim prosečno troše 6L, a znam drugara kome troše 7,5L. Uz to on nije laik za vožnju a ja vozim znatno brže od njega i u gorim uslovima.

Autor Gymkhana motorsport 26 Dec 2013, 22:58

Gymkhana motorsport
Razlika u verovatnoj razlici potrosnje koju sam pomenuo odnosi se na motore koji koriste isto gorivo ( piše "TCe,TSI,GDI..."), nisam pominjao odnos benzin-dizel ( ne piše "TCe-DCI, TSI-TDI, GDI-CRDI" ), niti u tom "odnosu" postoji uvek ista i univerzalna "zakonitost".
To je tema bez početka i kraja.

Autor co-driver 26 Dec 2013, 23:18

@carobnjak
Ma znam da nisi pun ko brod, nego kako si rekao, neko sa strane bi tako pomislio... ;)
Drugo ti si u ravnici, tako da i to ima uticaja na potrosnju... a sto se tice obrtaja ne oslanjam se na njih vec na "unutrasnji insekt", on me ne vara... ;) :)

@Damko
Pa kazi mu da gresi, ima da mu zvekne auto... ;)

Autor Orlo 27 Dec 2013, 10:49

Gymkhana motorsport
Kažeš "Na 1,2 TSI koji povremeno vozim, nema bord komp, ali auto je gutač benzina"? I "Pri bržoj vožnji ili na autoputu, potrošnja je veća od Renault benzinca od 2000 cm3."
To je Yeti, zar ne (već si pominjao)? Sa svojih "skromnih" Cw 0,37. Ima veći koeficijent otpora vazduha i čeonu površinu od oktavije 1.2 TSI.
A zamisli kada 1.2 TCE iz megana ( Cw 0,30 ), "ubaciš" u dustera ( Cw 0,42 ).
Trošiće u dusteru pri 130 km/h samo tako, zar ne?
Da li bi pošteno bilo reći da je 1,2 TCE "gutač goriva"?

Autor co-driver 27 Dec 2013, 20:12

Video sam ovaj video pa sam se setio ove teme:

https://www.youtube.com/watch?v=GJUcuHp2kEM

Interesantan je primer na 1:30 - 4:30 a i posle od 8:00 - 9:50
Neka se neki zapitaju dobro posle ovog lepog primera o tome zasto im automobili mnogo trose...

Autor Orlo 04 Jan 2014, 21:30