
Po poslednjim vestima, francuski Renault je u Oyak fabrici u Turskoj prestao sa proizvodnjom električne verzije sedana Fluence.
Fluence Z.E. se pojavio 2010. (prodaja počela u prvoj polovini 2011.) ali nije uspeo da privuče veći broj kupaca budući da je prodato samo 3.500 primeraka. Izuzetno slabi rezultati prodaje su i glavni razlog prestanka proizvodnje, a još jedan razlog je i prošlogodišnji bankrot partnera za baterije, izraelske kompanije Project Better Place.

Fluence Z.E. inače pokreće elektromotor sa 70 kW/94KS i 226 Nm, a punjenje baterija putem kućne utičnice traje od 6 do 8 sati, što je dovoljno za oko 160 km autonomije.
Tehnologija brzog punjenja (30 minuta) i mogućnost brze zamene baterija nisu mnogo pomogli pa broj prodatih automobila nije bio dovoljno veliki kako bi se nastavila proizvodnja.
Fluence Z.E. se izgledom ne razlikuje mnogo od standardnih verzija (najveća razlika je u stvari u 13 cm većoj dužini zbog smeštaja baterija iza zadnjih sedišta), promene su pretrpeli ogibljenje i volumen prtljažnika (smanjen na 300 litara), a dodate su i Goodyear EfficientGrip gume (205/55 R16) sa manjim otporom kotrljanja.
Ivan Mitić - Autoblog.rs