home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi RTS, najveći svetski proizvođač vozila, koji je decenijama bio simbol kvaliteta, samo u poslednjih pet godina povukao je preko 30 miliona vozila

Najveći japanski i svetski proizvođač automobila Tojota objavio je da privremeno povlači iz upotrebe 6,4 miliona svojih vozila proizvedenih od 2005. godine na ovamo. Čak 27 različitih modela automobilskog giganta iz centralnog Japana biće obuhvaćeno tom velikom akcijom.

Razlog za opoziv vozila su problemi u paljenju i otvaranju vazdušnog jastuka, kvarovi motora koji pokreće brisače, teškoće u podešavanju položaja sedišta i defekat u kućištu volana.

Mada su zabeleženi manji požari pri paljenju i utvrđeno da postoji mogućnost da se kod jednog broja vozila vazdušni jastuk ne otvori pri sudaru ako se volan nalazi pod određenim uglom, japanska kompanija tvrdi da do sada nije primila izveštaje o tome da je neko od vozača povređen.

Automobili se povlače na besplatnu opravku radi prevencije, ali i da bi se zadovoljili Tojotini klijenti.

Najveći deo opozvanih automobila, njih 2,2 miliona, ima samo manje defekte na šinama koje služe za podešavanje razdaljine sedišta u odnosu na volan tako da, tehnički gledano, razmera problema nije previše alarmantna.

Takođe, povlačenje vozila u svrhu besplatne opravke je već postalo rutinska praksa u automobilskoj industriji. Mada vozači u tom slučaju moraju da pretrpe neprijatnost jer su lišeni svog automobila na određeno vreme, opoziv može da na potrošača ostavi pozitivan utisak, u smislu da proizvođač vodi računa o dobrobiti svojih mušterija.

Međutim, stručnjaci upozoravaju da je Tojota u poslednje dve i po godine opozvala ukupno čak 25 miliona vozila, što može imati ozbiljne posledice po ugled kompanije i poverenje potrošača u nju.

I ranije, u 2009. i 2010. godini, Tojota je bila prisiljena da privremeno povuče 7,5 miliona vozila, pre svega zbog defekta na papučici za gas koja se zaglavljivala prouzrokujući nekontrolisano ubrzanje i nesreće. Najveći broj automobila koji su tada opozvani bili su proizvedeni u Tojotinim fabrikama u Severnoj Americi, a među njima su se nalazile i u celom svetu omiljene "korole", "kamriji" i "leksusi" .

Američke vlasti tužile su japansku kompaniju zbog ignorisanja problema, odnosno, nedovoljno brze reakcije na žalbe vozača. Tojota je prošlog meseca pristala na nagodbu sa američkim Ministarstvom pravde po kojoj je platila kaznu od 1,2 milijarde dolara.

Šteta po ugled kompanije

Tojota već nekoliko decenija važi za jednog od svetskih lidera u kvalitetu i uzor kada su u pitanju pouzdanost i isplativost vozila. Ova kompanija u 2012. godini proizvela je fantastičnih 9,9 miliona i prodala čak 9,74 miliona vozila.

Efikasnost i kontrola kvaliteta u Tojoti proteklih decenija postali su predmet proučavanja u automobilskim fabrikama i na univerzitetima širom sveta, ne samo u oblasti mašinske industrije i ekonomije, već i kao kulturni fenomen koji dobro oslikava japanski mentalitet i vrednosti kao što su dobro planiranje i organizacija, vrednoća i želja za stalnim usavršavanjem.

Stručnjaci Tojote putovali su širom sveta držeći predavanja o filozofiji upornog, postepenog podizanja kvaliteta Tojote koja je poznata kao "kaizen" (na japanskom to znači "unapređenje"), a rukovodioci te kompanije svrstali su se među najprestižnije svetske autore knjiga o menadžmentu.

Međutim, defekti na preko 30 miliona Tojotinih vozila koji su otkriveni u proteklih pet godina ozbiljno dovode u sumnju kvalitet proizvodnih traka ove mega kompanije.

Za ovaj zabrinjavajući pad kvaliteta uzroke treba tražiti pre svega u nagloj ekspanziji ove kompanije koja je proteklih godina, u nastojanju da svrgne Dženeral Motors sa trona najvećeg svetskog proizvođača, prebrzo proširila svoje kapacitete kupivši nekoliko japanskih fabrika kao što su Daihacu, Hino i Subaru. Smatra se i da je bitan uzrok pada kvaliteta u poslednjim godinama postepeno penzionisanje brojne generacije prekaljenih radnika i službenika koji su rođeni tokom bejbi-buma, u godinama nakon završetka Drugog svetskog rata, i koji su bili snažno motivisani željom da prevaziđu bedu, izgrade poraženi i razoreni Japan i povrate mu međunarodni ugled. Poslednjih decenija beleži se i dramatičan pad kvaliteta edukacije u Japanu gde ubrzano smanjivanje populacije mladih prisiljava obrazovne institucije da, u borbi za opstanak, snize svoje kriterijume kako bi mogle da privuku što više studenata.

Izvor: Rts.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 2453



Komentari

"Mada su zabeleženi manji požari pri paljenju..."

Pa zar požar nije normalna pojava nakon paljenja?

Autor Vojvoda 11 Apr 2014, 22:17

"Tojota u poslednje dve i po godine opozvala ukupno čak 25 miliona vozila"?
Jeziva cifra. Ali, pošto je to "Toyota", kod nas će da se ceni koliko i "golf dvica"

Autor moron 11 Apr 2014, 23:27

Pato nije jeziva cifra,ne samo kod nas.Posle svega Kamri je opet najprodavaniji u SAD.Koliko ss automobila se samozapali?Porse je povukao celu seriju gts, mesec dana posle prodaje,kad se zapalio peti z redom.Povlacenje je deo kontrole kvaliteta kojem neki pribegavaju redovno, a neki nikad.Korola ostaje jedan od najpouzdanijih automobila ikada,za razliku od Golfa 2 kojeg pominjes, a vi da li znate za neki brend koji je povlacio automobile zato sto sedista nisu dobra?

Autor Bobo 11 Apr 2014, 23:43

@Bobo,
camry nije najprodavaniji u americi vec f-series. drugo, cak i ako gledamo samo automobile - razlika je jako mala. razlika izmedju camry i accorda je bila "samo" 40,000 prosle godine. s tim sto camry nudi ogromne popuste sada - cak vece neko americki proizvodjaci vozila, a po prvi put su poceli da prodaju aute i u fleet sales. pre recimo 10 godina je bilo necuveno da se camry proda u fleet sales, a danas imas rent a car agencije koje drze samo camry

Autor mile antena 12 Apr 2014, 00:20

3mile antena
Znam da je f-series i Silverado, mislio sam u kategoriji automobila, ne kamiona, znam da je Akord blizu, kao i Altima uostalom,tako je i ove godine, tako je bilo i 2012....a to nudi popuste i fleet sales i sl.kakve to ima veze sa bilo cim, ne znam proizvodjaca da nije nudio popuste i ne znam da ne prodaje vozila u fleet sales, Camry je prosto najprodavaniji sedan u USA(kao i u svetu uostalom).Pa juce sam citao podatke o prodaji u Nemackoj, prvi je Golf (sa 72% fleet sales), a najprodavaniji sedan VW je Passat (sa 93% fleet sales), slicno je i sa ostalima,retko koji proizvodjac proda manje od 50% kroz private sales.

Autor Bobo 12 Apr 2014, 06:50

Imam YARISa 2007. pozivali ga za ono samoubrzanje, nista nije bilo, a ne znam oce li sad i za ovo, ali verujem TOYOTi, mnogo vise nego VWu npr. GM je povlacio automobile pre mesec dana, koji su izazvali 303 smrtna slucaja, polovinom proslog veka pisane su knjige o nebezbednosti Chevy Corvaira. Povlacenja su normalna stvar i ne treba to dozivljavati previse dramaticno. Samo me zanima kako ce da zavrsi ovo sa GMom.
Sto se CAMRYa tice, on je najprodavaniji putnicki auto, A najprodavaniji ukupno jeste F Series.

Autor ALFISTA 12 Apr 2014, 11:51

@Bobo,
stvar je u tome sto, pre recimo 10 godina, nisi mogao da vidis jednu toyotu u fleet sales. znalo se ko ide u fleet sales - chevy impala, chrysler sebring/200 i slicno. a sad cini mi se da 15% od svih camry su fleet sales (u poredjenju sa recimo samo 1% accorda). jednostavno, camry svake godine izgubi sve vise i vise kupaca i moraju da se resavaju auta preko fleet sales. kao sto sam gore spomenuo, danas mozes uci u rent-a-car i videti samo gomilu camryija na parkingu. tako nesto je bilo necuveno pre 10 godina.

@ALFISTA,
kojih crni 303 smrtnih slucajeva? poginulo je 13 osoba. s tim sto je gm u pitanju - on nije bas neki pokazatelj kvaliteta i briga za musterijama, a ovde je ipak rec o toyoti. za toyotu vazi da su najkvalitetniji tako da ovakvi propusti za toyotu sigurno nisu isti kao i za gm

Autor mile antena 12 Apr 2014, 15:38