home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ukrajinska kriza promeniće mnoge planove evropskih proizvođača automobila. Tržište od 40 miliona kupaca za ovu godinu je izgubljeno, a pitanje je hoće li i rusko tržište, koje godišnje kupi 3,2 miliona automobila, takođe zapasti u krizu.

Nemački i francuski proizvođači su u panici. Prati se svaka vest, jer svako komplikovanje situacije znači nekoliko stotina prodatih automobila manje. Rublja je devalvirala i ruski kupci koji su automobile kupovali od plate za četvrtinu su siromašniji nego prošle godine, što će mnoge od njih naterati da odlože kupovinu ili smanje apetite.

Zapadni proizvođači plaše se odmazde Kremlja i poskupljenja gasa koji je motor nemačke industrije.

Čak 60 odsto izvoza Rusije čini ovaj energent koji se preko ukrajinske, veoma nesigurne teritorije, prenosi u Zapadnu Evropu, a najviše u Nemačku. S jedne strane, automobili se ne prodaju planiranim tempom, a s druge, mogu i znatno da poskupe zbog veće cene gasa.

Bernard Stegreman iz "Mercedesa" kaže da ta kompanija za sada nema neki određen scenario ako se nešto značajno bude dešavalo.

"Jednostavno, takav poremećaj bio bi pravi poslovni cunami. Mi ne razmišljamo o tome i nadamo se da će političari naći izlaz iz ove krize koji neće uticati na biznis", ističe Stegreman.

Začarani krug koji je godinama funkcionisao u ekonomiji i koji dozvoljava da svako zaradi onoliko koliko doprinese, raspada se, a ekonomisti kažu da će biti potrebno bar pet godina da se situacija dovede u početnu fazu.

Našu auto-industriju neće mnogo pogoditi ukrajinska kriza jer se "fijat 500L" ne izvozi značajno na rusko i ukrajinsko tržište.

Ekonomski analitičar Mark Galager napominje da situacija u vezi sa Ukrajinom može biti izuzetno komplikovana za sve u automobilskoj industriji.

"Čak i ako proizvedemo određenu količinu vozila, a nemamo plasman u Rusiju i Ukrajinu, transport do nekih dalekih tržišta gde mogu da se prodaju biće toliko skup da će pojesti svu zaradu. Mi jednostavno nemamo alternativu", upozorava Galager.

Ukoliko se situacija zaoštri i Rusiji se uvedu sankcije, čak tri miliona radnika u auto-industriji u Evropi ostaće bez posla, a samim tim i naše mikro-fabrike auto-delova mogle bi da stanu ili smanje kapacitet.

Ukrajnski eksperiment imaće posledice za sve nas, kažu analitičari, a ko će na kraju platiti ceh, još se ne zna.

Izvor: Rts.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 1298



Komentari

Uh, evo ružnih vesti za neke.
Za one fanove prodaje i profita, čiji je dijagram raspoloženja i sreće jednak onom o prodaji "komata".
Izgleda da će neki biti tužniji nego inače, i nesrećniji, u meri manje prodatih "komata".

Autor Pit 15 Apr 2014, 15:42

i ti bi bio lepo raspolozen da mercu ide bolje.znam kakvi su ti komentari bili kad je e klasa skocila 40% ili kad je s klasa krenula sa prodajom,tako da....nisi ni ti bas imun na komaTe :)
BMW najpozeljniji.vidi npr na fb koji automobilski brend ima najvise fanova.
to znaci da BMW nije omiljen samo kod bogate klijentele,vec i kod obicnih ljudi.lider moze biti samo jedan :)
inace kad smo vec kod komaTa BMW je do sad iz fabrike dnevno izbacivao 70 komaTa BMW-a i3,medjutim zbog popularnosti ovog elektricnog malisana pocinje dnevno da se stancuje 100 komaTa:
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=972579
a za rusiju i ukrajinu...kako BMW-u tako svima.pustimo ljude da zavrse vaznija posla.

Autor bmw series 8 15 Apr 2014, 16:27

bs8
To sam istakao jer ste vi rekli kako je restajling promašaj i kritikovali S klasu.
Što se mene tiče, voleo bih da vidim novi SLR. :)
To bi me obradovalo, više nego to da li je neko prodao malo više ili manje "komata".
Novi SLR, novi jaki modeli i kod BMW-a i MB-a. To bi želeo da vidim.
A od "komata" mi nemamo ništa, imaju oni.
Radovalo bi me da što više komata vidim u svojoj garaži, CLS, S , GL.
E te brojke bi me obradovale i da ih bude što više, tu bi mi stalo do brojki. :)

Autor Pit 15 Apr 2014, 16:59

pit,po milioniti put:sto vise prodaju vise ce da profitiraju,sto vise profitiraju bolja ce kola praviti,ulagace te pare u tehnologiju,bezbednost,dizajn,kvalitet,ucestvovace u motosportu,bice povoljniji,mi kao krajnji kupci cemo biti zadovoljniji....
a i ko vise proda taj je pozeljniji kod veceg broja ljudi.
nemoj samo fore tipa,tojota ili folcika proda najvise pa sta onda...?
ja pricam o kolima koja u proseku kostaju 45000 evra(ruku na srce mercedes 300evra vise :))

Autor bmw series 8 15 Apr 2014, 17:17

@bs8

samo malo da te ispravim:
http://www.autoevolution.com/news/mercedes-benz-outshines-rivals-on-facebook-78075.html
Pozzz

Autor Kristijan_Pa 15 Apr 2014, 17:58

Nije ovo problem za sve koji puno prodaju u Rusiji, odnosno nije samo za njih.Problem se najvise tice gasa, a pored toga sto nasi retardirani analiticari po raznim lokalnim televizijama govore da je zima prosla i da to nece biti problem, prenebregavaju cinjenicu da se 20-30% ovog gasa koristi za grejanje a ostatak ya dobijanje energije u industriji u EU, zato su u panici, jer je ako se ne varam autoindustrija jako vezana za gas.To znaci da ce 3 miliona radnika ostati bez posla, ne u pogonima u Rusiji, vec po celoj Evropi i u svim fabrikama cak i onim koje nemaju puno veze sa trzistem Rusije.Niste valjda pomislili da tri miliona radnika proizvodi automobile za rusko trziste.

Autor Bobo 16 Apr 2014, 10:12