home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Seat je prvu generaciju Ibize predstavio 1984. godine i to je za ovu kompaniju bio izuzetno važan model, u vreme nakon raskida partnerstva sa Fiatom i pre prelaska u većinsko vlasništvo nemačkog Volkswagena (1986. godine).

U razvoju su učestvovali Karmann i inženjeri Porschea, za dizajn se pobrinuo Italdesign (Giugiaro), a do 1993. godine je proizveden ukupno 1.308.461 primerak.

1993. na sceni se pojavljuje druga generacija, opet dizajnirana od strane Giugiara, veća i snažnija, a učestvovala je i u reli šampionatu u sezonama 1996., 1997. i 1998. godine. Tokom 1996. se pojavila i prva Ibiza Cupra sa 2,0 litarskim motorom i 150KS, a do 2002. godine je proizvedeno 1.522.607 komada druge generacije Ibize.

Treću Ibizu je Seat promovisao krajem 2002. godine, a za njen izgled je odgovoran Walter de'Silva. Za šest godina proizvodnje treća Ibiza je napravljena u 1.221.200 jedinica, dok je aktuelna, četvrta generacija predstavljena 2008. godine. Za izgled se ovoga puta pobrinuo Luc Donckerwolke, a treba pomenuti da je Ibiza IV u međuvremenu doživela i manju restilizaciju.

Ove godine Seat dakle obeležava 30-godišnjicu Ibize, a tim povodom se pojavilo i specijalno slavljenično izdanje nazvano Ibiza 30 Aniversario, a koje se pre svega odlikuje bogatijom standardnom opremom, crnim 17-inčnim točkovima i retrovizorima i naravno posebnim logom edicije.  

Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 679



Komentari