
Kako prenosi Beta, italijanski proizvođač automobila „Fiat” koji upravlja i američkim „Krajslerom”, objavio je u sredu da mu je u drugom ovogodišnjem kvartalu profit opao za više od polovine, zbog loših rezultata u Severnoj i Latinskoj Americi.
„Fiat” čiji će akcionari u petak glasati o fuziji s „Krajslerom”, naveo je da mu je neto-profit bio 197 miliona evra, dok je u istom periodu prošle godine bio 435 miliona.
Uprkos rastu prodaje u Severnoj Americi od 10 odsto, pre svega vozila „Krajsler”, profit je opao jer je firma subvencionisala cene. Zarada „Fiata” pre plaćanja kamata i poreza u tom delu sveta je opala za 18 odsto, na 598 miliona evra.
Direktor Serđo Markione je priznao da je Severna Amerika „razočaranje” i da njegova kompanija treba da kupcima vozila ipak naplaćuje sve nove funkcije i poboljšanja dodata novim modelima.
Po podacima TrueCar.com, "Krajsler" je juna bio na čelu liste
proizvođače automobila u SAD po podsticajima za kupce. Podsticaji su po vozilu
prosečno iznosili 3.480 dolara - što znači da je toliki trošak firma preuzimala
na sebe da bi prodala automobile.
U Latinskoj Americi, profit "Fiata" je opao za čak 72 odsto, na 62
miliona evra, a isporuka vozila je opala za 21 odsto.
Prodaja "Fiata" u Evropi je u drugom kvartalu počela da se
stabilizuje te se gubitak te firme na tom tržištu zadržao na svega šest miliona
evra, čime je prestao dugogodišnji rast poslovnog pada "Fiata" na
matičnom kontinentu.
Uspešne su "Fiatove" luksuzne marke "Ferari" i
"Maserati" čija se prodaja u drugom ovogodišnjem kvartalu skoro
utrostručila, uz rast profita za 58 odsto. "Fiat" je objavio da su mu
ukupni prihodi u drugom kvartalu porasli na 23,3 milijarde evra što je
milijardu evra više u odnosu na isti kvartal prošle godine.
"Fiat" je u završnoj fazi spajanja s "Krajslerom" kojeg je
preuzeo pre više od pet godina. Markione je rekao da očekuje da se to formalno
završi do sredine oktobra, kada će nova, udružena firma, izaći na berzu u SAD.
Izvor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Ponuda, ponuda, ponuda...
Prosirite ponudu gospodo. Ovo je poslednja sansa, pred gasenje. Naslednik Stila, 500, neki MPV. O nasledniku Maree ili Crome necu ni da sanjam. Upseh Maseratija mora da motivise i povuce Alfu. Hajde, jos jedan pokusaj samo...Mozda uspe.
Zaboravih Punta. Mozda je vreme i za neki globalni model, pored 500.
Nije im bila dovoljna lekcija iz proslosti, koja sluzi kao skolski primer promasaja.
Uskoro će naslov...
Prepolovio se Fiat, ali bukvalno(fizički) na pola..
Tuga je sve ovo.. Nestaje još jedan brend.. Guraće još neko vreme.. Ali će se jako teško vratiti na nekadašnju prodaju.. Konkurencija je radila bolje... Sadašnja gama je presmešna...
I mi "srećnici" baš sa njim krenemo u "joint venture"... Ko nas je proklinjao, nije gubio vreme...
Zar opet bogati Srbi placaju automobil siromasnim Amerikancima kao sto je to bilo u slucaju Yugo Amerika? Em drzava Srbija "subvencionise" Fiat; em Fiat subvencionise Amere!
Pa dokle majkumu?
dokle je marlione mislio da moze da moze medijima da prica prazne price o "buducnim planovima"?
U zadnjih dve god skoro, samo na ovom blogu sam video jedno 10-20 rendrera novih ALfi i nista...NULA.
Sem 500L i Pande, nista nema novije da ponudi Fiat.
Mrka kapa
Nas prodaja u SAD uopste ne dotice, dovoljna nam je prodaja u Evropi, cak Italiji. A kako imamo novu fabriku ocekujem potpuno novi model 2016e. Vucic sinoc izjavi da ocekuje porast BDP od 05% 2015e a 3.5% 2016e. A porast BDP od 3.5% moze biti samo s jos jednim modelom.
Koji italijanski komercijalni automobilski brend je opstao? Mozda ipak da prodaju Alfu Vagenu, makar da spasi neka radna mesta ljudima. Verovatno bi Alfa dozivela sudbinu kao Lambo. Pre tri godine sam se raspravljao sa nekim "pravim alfistom" oko toga kako Italijani lose vode auto-industriju (izuzev Ferarija), jer jednostavno nemaju slifa za to. Treba im pomoc nekog Svabova. Isto sam naveo i za Ferarijev F1 tim.
Ako su toliko gubili po vozilu, ispada da je i bolje da ih nisu više prodavali.
:))
Verujem da ce profit u USA krenuti da se povecava, pre svega zbog uvodjenja novog 2015 Chryslera 200 i dobre prodaje marki Jeep i RAM. U Evropi su stvari konacno krenule na bolje, pa ocekujem da FIAT bude profitabilan u Evropi najkasnije sredinom 2015. Sto se tice novih modela u oktobru stize 500X, a sledece godine limuzina C segmenta i verovatno FIAT Spider. Naslednik Punta 2016., a ostatak mozete pogledati u petogodisnjem planu.
Zaboravih da kazem da je FIAT u januaru zavrsio preuzimanje Chryslera, pa je i to uticalo na profit.
chrysler 200 se nece prodavati dobro uopste. to je klasa pretrpana odlicnim autima koji vec duze vreme grade reputaciju za sebe, a chrysler bi preko noci da publika zaboravi koje krseve je radio u prolosti? neide to tako. sto se tice rama, jedini nacin na koji mogu da zadrzavaju visoku prodaju je da nude i visoke popuste. meni je ram pre par godina nudio novi 1500 sa 4 vrata, 4x4 i v8 motorom za oko $26,000 - sto je popust za oko $10,000. sve dok nude tolike popuste nece imati ni profit