
Kako prenosi Tanjug, u Japanu je danas počela prodaja prvog u svetu serijskog automobila sa motorom na vodonik, Tojotinog sedana "mirai" (budućnost).
Do kraja 2015. godine japanska automobilska kompanija planira da pusti na tržište 700 automobila sa vodoničnim gorivim ćelijama. Od toga bi 400 trebalo da bude plasirano na domaće tržište, 200 u SAD i 100 u zemlje Zapadne Evrope, preneo je Tas.

Zbog velikog interesovanja za novi model u Japanu je broj preliminarnih narudžbina "miraia" znatno premašio plan prodaje unutar zemlje. Zbog toga je Tojota najavila da će do kraja sledeće godine uložiti 20 milijardi jena (oko 162 miliona dolara) u razvoj proizvodnje automobila sa motorom na vodonik i utrostručiti količinu proizvedenih "miraia" na 2.100 vozila godišnje.
Deo investicija biće usmeren na proširenje izvoza tih automobila u zemlje Zapadne Evrope i SAD. One, prema mišljenju Tojote, treba da postanu galavno strano tržište automobila na vodonik.

Koncern namerava da do kraja 2017. godine u SAD plasira više od 3.000 sedana "mirai".
Značajno povećanje proizvodnje automobila na vodonik (na 50.000 godišnje) biće dostignuto 2020. godine, kada se u Tokiju održavaju letnje Olimpijske igre. One, po mišljenju lokalnih vlasti, treba da budu veliki korak na putu ka povećanju korišćenja vodonika ne samo u automobilskoj industriji, nego i u energetici.
Do 2030. godine, svaki deseti prodati automobil u Japanu biće na gorive ćelije, što će, kako prognozira kompanija Dilojt Tomacu konsalting, privredi te zemlje doneti dodatnu dobit od četiri biliona jena (37 milijardi dolara).
Glavna prepreka širenju automobila sa motorom na vodonik je nedostatak potrebne infrastrukture. Sada u Japanu ima samo 30 stanica za automobile na gorive ćelije i koncentrisane su u velikim gradovima - Tokiju, Nagoji, Osaki. Međutim, već sledeće godine, broj specijalizovanih stanica povećaća se više od tri puta.
Cena novog sedama "mirai" u Japanu iznosi 23 miliona jena (60.700 dolara). Pri tome, vlada daje subvencije od 17.000 dolara svakom kupcu takvog automobila u zemlji.
Pored toga, vlasnicima je na raspolaganju besplatna pomoć na putu 24 sata dnevno, kao i osmogodišnja garancija na motor na gorive ćelije.
Jedini proizvod rada motora "mirai" je voda, nikakve štetne materije se ne ispuštaju u atmosferu. Rezervoar vodoničnog goriva je dovoljan za 650 kilometara puta, a za njegovo punjenje je potrebno oko tri minuta.
Drugi veliki japanski proizvođač, Honda, sledeće godine takođe planira da počne prodaju automobila sa karakteristikama sličnim "miraiu" sa motorom na vodonik. Nisan će svoj takav model predstaviti za tri godine, navodi Tas.
Izvor: Tanjug
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota
Def ovo je buducnost svijeta automobilizma. Baterije i automobili na struju ne vjerujem da ce imati neku buducnost, evo sa vodonikom automobili sad prelaze oko 650km a za koju god usavrsavanja ice to i do 1000km. Pa ovdje sam procitao da ce BMW za 10ak god da izbaci iz upotrebe dizel i benzinske motore. Tako da buducnost kuca na vrata, samo da poprave ovaj odvratni dizajn.
Svaka cast onom ko baci pare na ovakvu kreaciju! :)))
Laserb
slazes se?
Ако је циљ бити уникатан - успели су!!
Подсети ме на епизоду када су Хомер Симпсону дали да дизајнира идеалан ауто. :))
@ carobnjak
Pogodi mi zicu.
Danima se pitam kakav covek moze ovo da kupi?
Ja bih u Strazbur odveo dizajnera
cilj im je bio napraviti istu revoluciju kao i sa priusom. auto koji ce svojom samom pojavom privlaciti veliku paznju. tako su ljudi pricali i kad je prius predstavljen, pa evo prodaja je dostigla 3.4 miliona u 17 godina. jer pre nego sto su predstavili mirai, toyota je pustila film o nastanku prve generacije priusa