home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mislili ste da su automobili u Srbiji skupi? Šta biste onda rekli za Singapur gde jedan Ford Focus košta 80.000 evra, Opel Corsa 82.000 evra, a najjeftiniji Golf 83.000 evra. Međutim, astronomske cene nisu jedina prepreka stanovnicima ove zemlje da dođu do sopstvenog motornog vozila.

Vlasti ove male države na jugoistoku Azije na razne načine otežavaju svojim građanima nabavku automobila. Zabrinuta da bi nekontrolisano povećanje broja vozila na putevima moglo da dovede do saobraćajnih gužvi i zakrčenja ulica, Vada Singapura primenjuje skup mera pomoću kojih kontroliše broj automobila ali i pravo pojedinca da poseduje i upravlja privatnim vozilom. Mere obuhvataju dozvolu za posedovanje automobila, sistem ograničenja broja izdatih saobraćajnih dozvola, razne namete prilikom registracije i, na kraju, elektronsku naplatu putarine u zavisnosti od toga u kom periodu dana vlasnik vozi svoj automobil.

Kompletan članak pročitajte na sajtu B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 1233



Komentari

Ovo nije nikakva nova vest.
U Singapuru je takva situacija vec par decenija. Tacnoje, jos od osamdesetih godina proslog veka.
Kao podataj treba dodati i to da vozaci placaju posebnu taksu (kaznu) ako se automobilom vozi samo jedna osoba, a ne bi trebalo preskociti detalj vezan za prosecnu platu u toj maloj drzavi, ili gradu. Prema toj prosecnoj plati, u relarivnom poredjanju sa srbijanskom cenama spomenutog Golfa je u Singapuru 10 puta manja od one po kojoj Srbin kupuje isti automobil.
Drugim recima, Singapurac Golfa zaradi za jednu godinu, dok je Srbinu potrbno da radi 10 godina.

Autor vojvoda 04 Maj 2015, 15:50

Sa prosecnom platom od 4000$, nesto mi ne deluje nepovoljno taj automobil u odnosu na prosecnu platu i cene u Srbiji.

Autor Fordovac 04 Maj 2015, 16:19

Definitivno mnogo nepovoljnije od drzava koje takodje imaju dobar standard a cena vozila normalna. Dosta guse vozaca.
U Kini je slicna situacija, ogranicen broj vozila, par-nepar tablice, koliko bi tek se prodavalo vozila bez tih ogranicenja. U Kini vozila koja se ne proizvode tamo, povoljna su poput Vipera onog...
Turska isto ima velike dazbine, 250% su bile ranije ne znam sad. Holandija, u Australiji su isto skupi evropljani.

Autor MB 04 Maj 2015, 16:51

Singapur je jako mala zemlja.

Autor Fordovac 04 Maj 2015, 17:27

Samo da nasi "eksperti" ovo ne vide i onaj ludi profesor.

Autor MB 14 Maj 2015, 16:23