home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, proizvođači automobila u Evropi zabrinuti su zbog najavljene strože kontrole emisije izduvnih gasova vozila sa dizel motorima.

Evropska unija promeniće od septembra 2017. godine način na koji se utvrđuju nivoi emisije štetnih gasova iz auspuha dizelaša. Novi propisi zahtevaće da emisije izduvnih gasova umesto u laboratorijskim uslovima budu merene u vožnji na putu. Protivnici merenja izduvnih gasova u laboratorijama iz EU pojačali su kampanju u poslednjim mesecima tvrdeći da takvo testiranje nije dovoljno precizno i da ne pokazuje stvarni nivo štetnih emisija koje proizvode dizel motori automobila.

Evropske metropole poput Pariza i Londona već preduzimaju mere kako bi se zabranio ili ograničio saobraćaj dizelaša u centru grada, a francuska prestonica čak želi da potpuno onemogući kretanje automobila sa dizel motorima do 2020. godine. Nedavno je slična zabrana počela da se primenjuje i u holandskom Utrehtu.

Novim zakonom u EU biće uveden RDE (Real Driving Emissions) test koji će prinuditi proizvođače da promene metodologiju merenja gasova, a samim tim i da izvrši unapređenja na budućim modelima sa dizel motorima kako bi zadovoljili strože standarde.

U Evropskoj uniji dizelaši čine gotovo polovinu novoregistrovanih vozila, uglavnom zahvaljujući nižoj potrošnji i manjoj emisiji ugljen-dioksida. Međutim, dizel motori više zagađuju vazduh azotnim oksidima i štetnim finim česticama, koji izazivaju astmu, oboljenja disajnih organa pa čak i kancer.

Novom regulativom, koja će početi da se primenjuje od 2017, proizvođači će između ostalog morati da preciznije mere i ove veoma štetne supstance.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1151



Komentari

"Novim zakonom u EU biće uveden RDE (Real Driving Emissions) test.."

Ali zato nikad neće uvesti nešto kao RFC (Real Fuel Consumption) test, uprkos najavama. Tu nisu zabrinuti..

Autor Priapus 28 Maj 2015, 14:30

Da se potrošnja i "emisija" za potrebe "deklarisanja" meri na "laboratorijski način" koji nema mnogo veze sa uobičajenim uslovima "vanlaboratorijske eksploatacije", to je tačno i to jeste jedan problem. I to treba menjati.
Što se tiče azotnih oksida, svaki EURO 6 dizel rešava taj problem.
Kao što DPF rešava "čestice".
Ali, poseban problem, prisutan kod nas, jeste to što vi teško možete da sretnete dizel vozilo sa više predjenih kilometara), kome, zbog sniženja troškova eksplotacije "u trećem dobu" nije "isčupan" DPF i/ili "zatvoren EGR", ali je to ( kao i slične "prepravke" i dizela i benzinaca ) moguće samo zato što se na "tehničkom" ne radi eko test.
Kada bi se tehnički radio "po propisima" i "po pravilima struke", vazduh našoj deci i nama bi bio daleko čistiji.

Autor moron 28 Maj 2015, 14:39

Ako bi se u Srbiji tehnicki pregled vozila radio po pravilima struke, polovina mladih ljudi bi Srbiju napustila u narednih 10 godina.

Autor vojvoda 28 Maj 2015, 15:46

Neki predlog je da se u narednih par godina radi test izfuvnih gasova ali da se on ne uzima kao kriterijum pri registraciji, i da se tako da prelazni period da ljudi shvate važnost toga.

Ovako su uradili recimo u Hrvatskoj.

Pre ili kasnije (ja se nadam pre zbog svog i zdravlja svoje dece) moraće i kod nas da se o izduvnim gasovima strože povede računa.

Autor Miki 28 Maj 2015, 18:55

A nisu zabrinuti sto nigde ne deklarisu realnu potrosnju vozila? Ccc

Autor Fordovac 29 Maj 2015, 07:37