
Već deset godina BrandZ objavljuje rezultate svojih istraživanja prema kojima zaključuju koji su najvredniji svetski brendovi. Interesantno je to što se priznanje za najvredniji brend u automobilskom svetu već osam puta našlo u rukama Toyotinih zvaničnika, a isto je i ovoga puta.
Dodelom priznananja u Briselu, BrandZ je i ovoga puta krunisao Toyotu kao najvredniji automobilski brend na svetu sa ukupnom vrednošću brenda od 28,9 milijardi američkih dolara. Još važnije je to što se sada u prvih deset brendova (istina na desetom mestu), našao brend Lexus, što praktično znači da Toyota Motors među deset najvrednijih automobilskih brendova na svetu ima čak dva predstavnika.
Način na koji BrandZ vrši analize se bazira na velikom broju intervjua sa vlasnicima automobila. Procenjeno je da je ovogodišnja procena zasnovana na rezultatima intervjuisanja čak dva miliona korisnika vozila, a iz BrandZ naglašavaju i to da je ključni način ocenjivanja baziran na percepciji celog brenda.
Istina je da ukupna vrednost brendova nije dostigla svoje maksimalne vrednosti koje su bile pre recesije, a najviše su ispaštali evropski brendovi i to pre svega zbog loše ekonomske klime u Evropi koja je izazvala smanjenje prodaje automobila. Toyota je sada završila na prvom mestu, između ostalog i zbog toga što su tokom 2014. godine prodali 2,5 odsto više automobila nego godinu pre.
U ovom istraživanju drugo mesto zauzeo je BMW sa ukupnom vrednošću brenda od 26,3 milijarde američkih dolara, dok je treći Mercedes sa vrednošću brenda od 21,7 milijardi dolara. Na ostalih sedam mesta našli su se Honda, Ford, Nissan, Audi, Volkswagen, Land Rover i Lexus.
Izvor: Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota