
Proizvodnjom Miraija, Toyota je pokazala svetu da automobili pokretani vodonikom nisu samo naučna fantastika. Sada je Toyota objavila i to da je autonomija njihovog Miraija 312 milja (500 kilometara), što je više od najbližih električnih konkurenata.
Iako se čini da je Toyota Mirai “win-win” u svakom slučaju, pa sa cenom od oko 58.000 dolara nije ni preterano skupa, mora se priznati da ovaj automobil ipak nema nikakvu perspektivu na tržištu.
Pre svega moramo reći da se Mirai proizodi u fabrici u kojoj se nekada proizvodio ekskluzivni LFA. U toj fabrici nema modernih robota i alata, nego 13 radnika praktično sastavlja Miraija od delova koji stižu iz svih delova sveta. Kapacitet je samo 3 vozila dnevno, a ako mislite da bi angažovanjem većeg broja osoba i automatizacijom jednostavno povećali proizvodnju, možemo samo reći da postoje velika ograničenja. Pre svega način proizvodnje gorivih ćelija je ekstremno komplikovan, tako da uz trenutnu tehnologiju nije moguće proizvesti dovoljan broj gorivih ćelija da bi Mirai postao masovno proizvođen.
Drugi problem je nedostatak infrastrukture koja bi ga podržavala. Nije slučajno što se Mirai za sada prodaje samo u Kaliforniji. Ta američka država ima svega nekoliko stanica za punjenje vodonika, a američka vlada, kao i Toyota sa ulaganjem 7,3 miliona dolara investiraju u izgradnju dodatnih 19 stanica. To je svakako ekstremno mali broj. Tako i ne čudi odluka o proizvodnji 3.000 Miraija. I pored toga što ima najveću autonomiju od svih automobila koji ne emituju izduvne gasove, ipak je puno lakše napuniti baterije u električnom automobilu nego rezervoare u Miraiju.
Upravo zbog toga, Elon Musk, vlasnik Tesla Motorsa rekao je da je Mirai ekstremno “blesav”. Iako najbolja Tesla Model S sa najvećim baterijama može preći šezdesetak kilometara manje od Miraija, ono što je interesantno je to što je ukupni “karbonski otisak” bolji kod pojedinih modela S nego kod Toyotinog Miraija. Karbonski otisak praktično je procenjeni negativni uticaj automobila na okolinu, a računa se na osnovu kompletnog načina proizvodnje i načina korišćenja automobila. Mirai ima sličan karbonski otisak kao automobil koji troši 2,75 litara goriva na pređenih 100 kilometara, dok najefikasnija Tesla Model S 70D ima procenjeni karbonski otisak kao automobil koji troši 2,5 litara goriva na pređenih 100 kilometara.
Prema tome, možemo reći da je Mirai automobil koji demonstrira mogućnosti Toyotinog razvojnog tima. Radi se o vrhunskom vozilu na vodonik, ali, nažalost, verujemo da je potpuno neodrživ u realnom svetu. Izvesno je i to da Toyota čak gubi novac prodavajući ga za 58.325 američkih dolara. Ako bismo ga poredili sa nekim drugim automobilima, najbolje bi bilo da ga smestimo u isti nivo sa Bugattijevim Veyronom. Taj automobil je demonstrirao neverovatnu moć Volkswagena, a Mirai ima isti zadatak, samo iz perspektive Toyote. Dakle, izvesno je da Mirai nije ništa više od pokretnog “bilborda”.
Izvor: Proauto.ba
Foto: Toyota
spor pocetak isto kao sto je bio slucaj sa priusom. ali ne sumnjam da ce mirai napraviti jednaku revoluciju u narednih 20 godina isto kao sto je prius napravila u svetu hibrida.
Mali problemcic sto elektricni mozes da napunis bilo gde a vodonicni na 5 mesta u celom svetu, pa tih 300 milja tesko da znace nesto.
Da ne spominjemo koliko je ovo neefikasno i koliko zagadjuje.
Klasican automobil sagoreva naftu. 1 utrosak energije
Elektricni trosi struju koja nastaje sagorevanjem uglja, ili nuklearnom reakcijom. dupli utrosak energije
Vodonocini sagoreva vodoonik koji nastaje elektrolizom destilovane vode. Destilovana voda nastaje zagrevanjem neprociscene vode, a za zagrevanje se koristi opet taj ugalj, nuklearna energija ili struja, sto je jos dva koraka. 1vodonik 2struja 3struja 4ugalj
Jako ekoloski, nema sta.