
Kako prenosi B92, osim što stvaraju probleme stanovništvu, vrućine koje su zahvatile Evropu ne pogoduju ni kolovozu na autoputevima. Tako su se na čuvenom nemačkom autobanu pojavile naprsline i oštećenja izazvana visokim temperaturama.
Kako prenosi švedski magazin Teknikensvarld, u nekim krajevima te zemlje početkom jula izmereno je preko 30 stepeni, što je za Švedsku prilično visoka temperatura.
Nešto južnije, u kontinentalnom delu Evrope temperature vazduha dostižu i 40 stepeni Celzijusa. U Nemačkoj toplotni talas počeo je da stvara probleme vozačima i putarima s obzirom da je površinski sloj kolovoza počeo da se širi od vrućine, da se sabija i puca na pojedinim mestima. U nekim slučajevima, na deonicama gde je kolovoz autobana izrađen od betonskih ploča, delovi površine autoputa izdigli su se za 30-50 cm. Ove ploče se šire na toploti a kada više nema prostora između njih pucaju pod pritiskom. Osim što površinski sloj puta postaje neravan, dolazi i do stvaranja betonskih krhotina koje predstavljaju opasnost po vozače.
Oštećenja su najuočljivija na deonicama A92, A93 i A94, u južnoj Nemačkoj, piše Teknikensvarld.
Izvor: B92.net