
Kako piše Mojauto, prošle godine je Škoda, koja je u vlasništvu Folksvagen grupe zabeležila rekordne rezultate u istoriji firme sa proizvodnjom koja se povećala za 13 procenata i profitom koji je po prvi put u istoriji dostigao sedmocifrenu dobit. Sa druge strane, poznatiji Folksvagen brend i dalje ima problema sa svojim prodajama.
Škoda je krenula u agresivni plan proizvodnje pa se u narednom periodu svakih šest meseci očekuje novi ili osveženi model zasnovan na fleksibilnoj MQB platformi.
Češki brend je nedavno na tržište izbacio treću generaciju svoje perjanice "superba", koji nudi prostranost BMW "serije 5" po ceni koja je niža od VW "pasata", a za sledeću godinu je zakazana svetska premijera krosovera sa sedam sedišta koji je za sada poznat samo kao "A-Plus SUV". U poređenju sa ovime, Folksvagen je protekle godine pokvario već loše rezultate pre svega zbog prihoda koji stagniraju.

I dok je prethodni predsednik Folksvagen grupe Ferdinand Pič ohrabrivao konkurentnost unutar grupacije, sa njegovim odlaskom su se stvari promenile. Kako navode izvori bliski kompaniji, Škodin uspeh je privukao negativnu pažnju grupacije pa se već prave planovi za centralizaciju u Nemačkoj koji bi mogli da smanje uspeš češkog proizvođača.
"Škoda je svakako izazivač VW brenda koji mora ozbiljno da se shvati", rekao je korporativni kosultant auto industrije koji je insistirao da ostane anoniman jer mu je VW jedan od klijenata. "Nisu samo njihovi (Škodini) prizvodi "jednostavno pametni" (fraza koju firma koristi u kampanjama), ljudi u Škodi prosto razmišljaju brže i bolje od mnogih iz Volzburga koji su prespori i tradicionalni. Mnogi bi mogli da nauče od Škode."
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda
Bas sam danas pustio misli na ovu temu!
Stigao Superb koji je premijum, Oktavija odlicna i najbolji izbor u klasi za male pare, uskoro ce i VW i Audi da stavljaju katance na fabrike ako se ne probude ili ne vrate Skodicu tamo gde joj je mesto!
Fantasticna evolucija jednog brenda u 20-tak godina. Cak I oni koji su imali problem sa "bedzom", vise nemaju nikakve komplekse.
Simply Clever, SKODA.
Bravo za business case!
carobnjak
Nisi baš u pravu za oktaviju, ona je veoma skupa u svetlu opreme za C segment. Na dosta elemenata opreme može da se povuče paralela sa konkurentima i da se zaključi da je oktavija siromašna - osim u paketu Style - koji je jezivo skup.
Pa, čak i u odnosu na rapida ona u nekim stvarima kaska sa opremom ( npr, rapid ima tempomat u drugom paketu, a oktavija samo u najvišem i sl. ).
Oktavija nema povoljnu cenu. Osim ako misliš da prosečna kola C segmenta danas ne treba da imaju ni zad. park. senzore, ni tempomat, ni alu felne, ni auto klimu, ni lumbalnu podršku, da imaju običan praistorijski radio i sl. Ako su ti to (danas) parametri (za potpuno novo vozilo ), može oktavija.