
Objavljeni su i podaci o prodaji kragujevačkog Fiata 500L na severnoameričkom tržištu za prvih šest meseci ove godine.
Ukratko, 500L je u prvoj polovini godine u SAD-u plasiran u 6.076 primeraka, dok su u istom periodu prošle godine prodata 6.793 komada.
S druge strane, u Kanadi je zabeležen manji rast, budući da su za šest meseci 2015. prodata 1.703 komada (prošle godine 1.644).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Nekako male ove cifre.
A koliko je u Srbiji prodato i istom periodu? Više ili manje nego u Kanadi?
Sto bi se i prodavao kad ameri na sve strane imaju placene propagande da je Fiat na poslednjem mestu o kvalitetu a zasnovanom na zalbama razmazenih vlasnika na cemu se baziraju "objektivna" istrazivanja...
A ne znaju ciji su najbolji dizeli na svetu! :-D
Uostalom, ovaj 500L i nije za njih, treba da je bar duplo duzi, tada bi mu kroz prste pogledali...;-)
Ali, na tim listama "nezavisnih USA istražitelja", iza FIAT-a nije pozicionirana ni, primera radi, škoda, pežo, citroen, lada, moskvich, volga ...
@moron
Pa kad ameri za njih nisu ni culi! :-D
Druze kako sam sve matoriji sve manje verujem u mogucnost NEZAVISNOSTI, bilo sta da je u pitanju...
Mislim da treba pitati taksiste, ciji motori prelaze najvise bez generalke...
To je sve do marketinga. Kia Soul se odlicno prodaje, i mada izgleda nesto bolje, definitivno nije bolji auto.
Ali, tu "neko" plati da se sire vesti kakosu svi zadovoljni svojim Hyundaiem... razlika je sada manja, ali su i dalje najgori, a Toyota i dalje najpouzdanija.
FCA je u ptopunom finansijskom skripcu, zato se i nadaju ovoj prodaji Ferrrarija, da bi mogli da izdrze jos jedno dve generacije vozila u nadi bolje prodaje.
@carobnjak,
da, ta ista placena propaganda je napravila da kia bude prva na istoj listi. fiat je poznat kao veliki trn u oku amerikancima, gm i ford su toliko uplaseni da 30,000 vozila koje fiat godisnje proda moze u potpunosti da ih unisti, pa su zato odlucili da uniste fiat. sa druge strane, kia koja godisnje prodaje pola miliona vozila u americi im ne smeta, ona moze slobodno da bude prva na namestenim testovima.
s obzirom da pricamo o americkom trzistu, taksisti ce ti reci da je ford crown victoria ubedljivo najbolji taxi auto koji je postojao na ovom trzistu.
Prodali 700 automobila manje u SAD nego prosle godine? Pa to je jednodnevna proivodnja.
Bolje pogledajte prodaju u Evropi malog MVP segmenta.
http://left-lane.com/european-sales-2015-q1-small-mpv-segment/
@mile antena
Ma da, tebi je realno da je Kia ispred japanskih marki?
E pa meni nije!
Naravno da nisam mislio na americke taksiste, kao sto rekoh, oni ne znaju za najbolje dizel motore na svetu...:-D
@carobnjak,
sta je tebi i meni (ne)realno je nebitno. to ne igra bas nikakvu ulogu u tome kako su vlasnici zadovoljni sa svojim licnim autima.
@mile antena
isto koliko i misljenje neke kvazi agencije iliti PR-saopstenje...
@carobnjak,
nije bas isto. ta "kvazi" agencija je pricala sa velikim brojem vlasnika koji su licno ocenili svoje vozilo. tako da ti rezultati nisu licno misljenje te agencije vec brojevi statistike koju su vlasnici licno izjavili. tako da ako ces se ljutiti na nekoga sto je fiat poslednji - ljuti se na vlasnike tih istih fiat vozila ... ili je mozda sve to teorija zavere? mozda su svih ovih 6,067 500l kupili gm i ford i onda kad je consumer reports nazvao namerno ga iskritikovali? sta ti mislis o tome? ford ipak prodaje 300,000+ escapea godisnje, ne sme nikako da dozvoli da prodaja 500l predje cifru od cak 10,000 vozila, bio bi to veliki udarac za ford. a tek za gm da ne govorim ...
@mile antena
mozda uzorak nije reprezentativan, i sam si govorio da je kupaca MALO, ili su oni previse razmazeni! :)
I kako moze zalba na neku sitnicu da bude ravnopravna sa otkazom motora ili menjaca?
Potpuno besmisleno poredjenje!
@mile antena
a to oko zavere ti je dobra primedba!
Sta mislis ako neko kupi novi auto, koji je dugo zeleo, da li ce na sve strane pricati i pisati o njegovim manama???
Tesko! Bilo bi to kao da sece granu na kojoj sedi.
Iscedjeni polovnjaci su vec druga prica, tu ima vec svasta...
@Fordovac 14:51
Kia Soul izgleda bolje, 5 kubika lima???
Ti to ozbiljno?
@carobnjak,
na ovom ispitivanju su vazila ista pravila za sve, nije fiat nista drugacije ocenjivan nego kia. ili si ti iz nekog razloga zakljucio da svi problemi na 500l su bili zbog plastike enterijera i slicno dok su svi problemi na kiji bili mehanicki?
to sto fiat pravi dosta malo auta je trebalo da bude veliki plus jer sto manje auta prave to je kontrola kvaliteta trebala biti veca. ako fiat nije u stanju da napravi 10,000 kvalitetnih auta, pa kako bi tek napravili 500,000 kao kia?
dalje, to ispitivanje je bilo na 3 meseca starijim autima - sumnjam da je iko imao vecih mehanickih problema.
i poslednje, da bas zato sto je neko kupio novi auto je razlog vise da prijavi svaku kritiku. da je kupio polovan - preko mnogo toga bi i presao, ali kad se kupi novi auto ocekuje se da nema ni najmanju manu.
ko je znao da kia ima toliki uticaj u auto industriji da toliko nameste test ... ajde da si rekao da su gm ili toyota ili neki slican ogroman proizvodjac namestili test, pa to bi i imalo nekog smisla, ali kia je namestila americki test da bude prva (i to ispred domacih gm-a i forda) i da fiat bude zadnji? ala vera, ubedljivo najbolja teorija zavere do sada.
@Fordovac,
soul se prodaje bolje od 500l iz dosta razloga. kao prvi, kia je provela poslednjih 30 godina u americi tako sto je usavrsavala svoje proizvode, nudila (i jos uvek nudi) najbolje garancije i generalno je uspela da ubedi amerikance da je bolja nego sto je bila pre 30 godina.
sa druge strane, fiat je pobegao iz amerike pre 30 godina (kad su bili teske kante) i sad su se vratili posle toliko vremena i ocekuju da amerikanci imaju pozitivno misljenje o njemu. zasto bi imali? na osnovu cega da imaju? sta je to fiat uradio zadnjih 30 godina da ubedi amerikanca da su se promenili?
dalje, soul je za oko $5,000 jeftiniji nego 500l i kia ima daleko vise prodajnih salona nego fiat. ali je glavni razlog sama reputacija korejanaca ...
p.s. fiat ne prodaje ferrari, to sta rade nije uopste prodaja. ferari ce biti samostalna komapnija kotirana na berzi, bice nezavisan, ali i dalje pod kontrolom fiata (isto ce da urade i sa alfom i maseratijem)
@mile antena
Ok, priznajem da si upuceniji...
I koje su zamerke na 500 L u toj akciji?
P.S. ako ti verujes da je Kia ispred svih evropskih, americkih i JAPANSKIH marki, alal vera, ne bih tam vise smetao? :-D
@carobnjak,
meni se licno na 500l najvise nije dopalo sto je plastika na odredjenim mestima bas jeftina, a nije me odusevio ni automatski menjac.
niko nije rekao da je kia ispred drugih marki. vec su vlasnici kije prijavili manje problema nego vlasnici ostalih marki. e sad, razlog moze biti taj sto mozda vlasnici kije ocekuju da ce se njihovi auti pokvariti pa ne prijavljuju svaki problem (sumnjam u to), ali se mora priznati da su i napredovali mnogo. ne samo u zadnjih 30 godina vec i u zadnjih 5-6 godina. ja sam nedavno vozio optimu 2.4 kao rental i nisam uspeo da nadjem nijednu manu, po nicemu nije losiji auto od evropske, americke i japanske konkurencije (barem po voznim karakteristikama), a po mnogo toga je i bolji auto. optima je mercedes za vw passat ili toyotu camry (pricam o svim americkim modelima). i to je jedan primer, a u vecini klasa meni su se korejanci najvise dopali. provozati recimo jettu, pa onda preci u kiju forte je nebo i zemlja koliko su korejanci bolji.
mozda je u evropi drugacije, ali situacija je takva u americi
@mile antena
treba onda da vidis evropski 500L da vidis sta je plastika! :)))
Ja bas gotivim Kiju, ali ne smatram da je ona bas toliko dobra kao sto vi tamo tvrdite.
Mislim da je samo dobar marketing u pitanju.
A da je napredovala, jeste!
@carobnjak,
ne mislis valjda da fiat plasira bolji 500l za srbiju nego za ameriku? :))) sam podatak da vama uvaljuju neke verzije sa 2 cilindra i dvocifrenim brojem kolja sve govori (jedini motor u ponudi u americi je 1.4 turbo sa 160 ks)
@mile antena
znam, sokirao sam se kad sam video sliku enterijera za USA trziste! I vama se to ne svidja???
Takodje sam se sokirao kad sam video da cena ide od nepunih 20 hiljada USD a za to moze da se pazari vecina modela iz visih segmenata.
Mislim da je cena najveci faktor slabije prodaje!
Taj sa 2 cilindra nema kod nas zbog vrhunskog goriva...
Na primer:
http://www.fiatusa.com/en/500l/urbana/
Vrh! Daleko kvalitetnije i lepse od nasih...
za $20,000 u americi u najboljem slucaju mozes da dobijes neki najosnovniji hatch compact (focus recimo). za 500l cena nije problem, kada se pogleda koliko opreme pruza i koji motor ima - cena je ustvari bas jeftina.
probleme zasto se lose prodaje sam gore spomenuo. cak i da predjemo preko toga da je ruzan kao grob, problem je u samoj fiatovoj reputaciji. nemozes se vratiti na trziste na kom si bio odsutan 30 godina i da ocekujes da ce ljudi preko noci zaboraviti sta je bilo u prolosti. to se isto kao da se sad recimo trabant vrati na evropsko trziste sa autom od 15,000 evra uz pricu "jeste da smo pre 30 godina bili kante, ali sad smo bas dobri". jel bi ga kupio neko samo zato sto trabant kaze da su dobri?
@mile antena
hahaha, Trabant???Pa ti si bas duhovito, ocigledno si Trabija jako davno video...
Zasto onda pise da se za 16 hiljada moze kupiti Dart, a za 21 hiljadu Subaru Legacy???
@carobnjak,
pa hajde da kazem da je manje vremena proslo od kad sam ja video trabanta nego sto je proslo od kad su ameri videli fiat (do pre par godina kad je americka prodaja opet startovala).
mozes ti dobiti gomilu auta $20,000 u americi - ja ti kazem da nijedan od njih nije dobro opremljen niti ima motor kao 500l. taj dart od $16,000 (pored toga sto je sedan, cime mu je cena automatski par hiljada manja) nema ni klimu. ako hoces klimu moras da kupis sledeci model u ponudi, koji je cini mi se $18,500. dodaj na to turbo motor i vec si presao cifru 500l.
@mile antena
A zasto za 500L pise da je sedan???
Jel moguce da imate u ponudi modele bez klime?
na papiru imamo, ali ih nikad neces naci u prodaji. na taj nacin reklamiraju auto da je jeftin, iako taj najjeftiniji auto nikad neces naci u prodaji, a vecina prodatih budu bolje opremljeni modeli.
a zasto pise da je 500l sedan, to ne znam
@mile antena
kakvi su ti utisci za 500X?
To je neka sasvim druga prica...
mislim da se jos nije ni pojavio u prodaji. ali jeep renegade je solidno ocenjen za sad
@mile
E, kamo srece da je situacija u Evropi bolja. VW ima dva auta, jedan je Golf, drugi je Passat, a sve ostalo je isto ili gore od konkurencije.
To se samo u Srbiji velica VW, sto takodje nema veze sa realnoscu.
Kao sto rekoh, sve je marketing, znam mnogo ljudi kojima je Kia odbila garanciju, a i servis nije bas jeftin. Pre bih kupio GM ili FCA. Ali, ovo novo smanjenje sa 100 na 60k milja je zaista jadno sa njihove strane.
Pominjete „Trabanta“ ... „Fijat“ u Americi ni malo nije imao bolju reputaciju od „Trabanta“ u Istočnoj Evropi - čak i gore, obzirom da je za „trabija“ važila teorija da ukoliko se održava, traje večno.
„Fijat“ je još 1983. upozoravao „Zastavu“ da ne treba ići za Ameriku, da je to previše zahtevno ali i čudno tržište.
U neku reku, bili su u pravu. Kako je rekao inženjer „Renoa“ osamdesetih godina ... „They just want their car to start in the morning ... that's all“. Bio je začuđen, kao da nije mogao da shvati da je sve ostalo drugorazredno.
Često stičem utisak da prosečan amerikanac brže kupuje auto od prosečnog evropljanina - što ne znači da tu kupovinu ne istražuje, već da nakon kratkog čitanja „Consumer Reports“, „Consumer Guide“ i KBB, oslanja se na kombinaciju njih i još nekih predrasuda kao na bibliju.
Meni je lično više bilo žao „Pežoa“ i „Renoa“ osamdesetih godina, kao i „Alfe“ devedesetih, kada su napuštali Ameriku, nego što mi je krivo što „Fijat“ očigledno ne prolazi na tom tržištu.
„Pežo“, „Reno“ i „Alfa“ su u to vreme nudili nešto autentično, nešto znatno drugačije od onoga što si u Americi mogao da kupiš. Tržište je bilo siromašnije kada su otišli (usput, tadašnja stručnost u „Renou“ igrala je popriličan ulog u oporavku „Krajslera“).
Šta to „Fijat“ nudi u Americi što je posebno, sem pomalo kič dizajna iz crtanog filma?