
Kako piše Tanjug, afričko tržište automobila i pored značajnog rasta u 21. veku i dalje ostaje malo u svetskim razmerama. Međutim, stručnjaci očekuju da će ovaj kontinent biti stožer rasta celokupne svetske automobilske industrije u narednih nekoliko decenija.
U Africi je je 2014. godine prodato manje od 1,7 miliona automobila što je tek dva odsto ukupnog svetskog tržišta. Na hiljadu Afrikanaca u proseku dođe 43 automobila, dok je u Evropi taj prosek 565, preneo je AFP. U izveštaju Međunarodne organizacije proizvođača automobila navodi se da je između 2005. i 2013. godine "stopa motorizacije" u Africi povećana 27 odsto. Očekivana stopa privrednog rasta za afrički kontintinet za 2015. i 2016. kreće se između 4,5 i pet odsto što uliva nadu u rast srednje klase koja podstiče potrošnju.
"Afrika će biti stožer rasta celokupne svetske automobilske industrije ali tek kroz 10, 20, 30 godina", ocenio je Flovijen Nevi, analitički direktor istraživačkog francuskog centra Cetelem.
Afrika je veoma razuđeno tržište. U Južnoafričkoj Republici na hiljadu stanovnika dolazi 180 automobila, u Etopiji tek dva a u zemljama Magreba ispod 100, objasnio je Nevi.
"Neki proizvođači automobila svojevremeno su zaobišli kinesko tržište i sada se zbog toga kaju, ne želeći nikako da naprave istu grešku sa budućim afričkim tržištem" objašnjava stručnjak globalne firme za konsalting i menadžment, "Kurt Salmon", Meisa Tol.
Kao pioniri razvoja automobilskog afričkog tržišta uzdvajaju se General Motors, Toyota i južnokorejski proizvođači Hyundai i Kia.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault