
Odvraćanje pažnje tokom vožnje je jedan od gorućih problema u današnjem saobraćaju. Mobilni telefoni, brojne nove funkcije automobila, info-zabavni sistemi.., sve to fokus vozača sa puta pomera na neke druge stvari. Mnogi vozači vole visoku tehnologiju, ali upravo je ta visoka tehnologija često i glavni uzrok nepažnje.
„Ukoliko ne obezbedite nešto što je upotrebljivo, ljudi će koristiti svoje mobilne telefone, a svi znamo da je to najčešći uzrok odvraćanja pažnje s puta“, kaže Audijev portparol Mark Danke za Rojters. Međutim, glavni razlog instaliranja „gedžeta“, šta god proizvođači tvrdili, je pre svega profit, jer su doplate za te stvarčice nesrazmerno velike.
„Mislim da displeji dovode u pitanje javnu bezbednost“, kaže Džo Simitian, bivši zakonodavac koji je izgurao zabranu upotrebe mobilnih telefona tokom vožnje u Kaliforniji. Ovaj stav je podržan od strane još jednog akademika.
„Ne možete da gledate u ekran i put u isto vreme“, kaže Dejvid Strejer, profesor kognitivnih i neuro nauka na Univerzitetu u Juti. „Ovi displeji prouzrokuju aktivnosti čija je posledica sklanjanje pogleda s puta duže nego što većina stručnjaka smatra bezbednim.“
Po Rojtersu, standard proizvođača automobila kaže da bi vozači trebalo da budu kadri da završe radnju kroz seriju pogleda od 2 sekunde, u totalu ne više od 20 sekundi, dok vlasti kažu da bi ti zadaci trebalo da budu kompletirani uz poglede od 1,5 do 2 sekunde, u totalu ne više od 12 sekundi. Nacionalna administracija za bezbednost u saobraćaju, u međuvremenu kaže, da ne bi trebalo trebalo da bude više od 6 pritisaka da bi neka radnja bila kompletirana. Ukratko, ne postoje precizna pravila oko kojih bi se složile sve strane. Dok se to ne desi, odvraćanje pažnje u vožnji će nastaviti da bude jedan od glavnih problema u saobraćaju.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Chevrolet