
Kako piše B92, sve veća kompjuterizacija automobila i povezanost sa Internetom doveli su do realne opasnosti od napada hakera tokom vožnje. Magazin Wired pokazao je kako u praksi izgleda kada neko izvan vašeg vozila preuzme kontrolu nad njim dok ste vi potpuno nemoćni da uradite bilo šta u vezi sa tim.

Taj neko može da se nalazi bilo gde a dovoljno je da ima laptop, neophodno znanje (softver za upad u sistem) i pristup internetu. Vaša sudbina je tada u tuđim rukama i od njegove dobre volje zavisi da li će se samo našaliti sa vama ili će vaš automobil završiti u jarku. Za eksperiment je upotrebljen Jeep Cherokee. U prvom delu testa "hakeri" su izvodili relativno bezazlene šale - iznenada bi pojačali klima uređaj, menjali bi muziku na audio uređaju u automobilu, uključivali brisače...

Iako čak i ovakav napad nosi sa sobom rizik od saobraćajne nezgode kada, recimo, vozite autoputem brzinom od 110-120 km/h, jer može da zbuni vozača, za bezbednost u vožnji mnogo je opasnije ako se haker ustremi na komande koje direktno utiču na parametre vožnje - gas, kočnicu, upravljanje. U tom slučaju više nemate nikakvu kontrolu nad vozilom i prepušteni ste na milost i nemilost hakeru.
Izvor: B92.net
Da bi se ovo desilo makar i teoretski potrebno je da vozilo ima bezicni modul za komunikaciju na daljinu sto ima retko koje. A preko bluetootha ce tesko da ga kontrolise osim ako nije u njemu...
Ne mora, dovoljno je da ima pristup internetu, i kao sto kazu softver za upad u sistem automobila. Ako automobil ima svoj kompjuter za regulaciju gasa, temperature i sl. logicno je da se moze upasti u njega i menjati paremetre. Znanje nije problem, najskuplji je taj softver, program, koji prave hakeri, jer je potrebno znanje programiranja.