home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

FCA se priprema za odvajanje Ferrarija od matične kompanije i prodaju dela akcija na berzi. Međutim, trgovina akcijama bi mogla da se suoči sa neočekivanim protivnikom „iznutra“.

Kako Bloomberg ističe, vrednost klasičnih Ferrarija raste, i to ne malom stopom. Čak i relativno skromniji kolekcionarski primerak, poput Testarosse iz osamdesetih, dvostruko je povećao svoju vrednost u samo godinu dana. U međuvremenu, vrednost modela iz pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih je vrtoglavo porasla, u proseku se usedmostručivši od 2006.

Dovoljno je da pogledamo 250 GTO, jedan od najpoželjnijih Ferrarijevih klasika među kolekcionarima. Ukoliko ne uzmemo inflaciju u obzir, vrednost ovog modela se očitavala u hiljadama dolara krajem šezdesetih, a u stotinama hiljada osamdesetih. Sada već brojke idu u desetinama miliona. Jedan je 2004. prodat za deset miliona dolara a 2013. za 50 miliona. Sasvim je jasno da je „vintage“ Ferrari sjajna investicija.

To bi moglo da oteža konkurentnost Ferrarijevih akcija. Kompanija se nada da će investitori na Ferrari gledati kao proizvođača luksuzne robe poput Prade, Louis Vuitton Moët Hennessyja, Hermèsa i sl., tako da će vrednost akcija italijanskog proizvođača superautomobila rasti višom stopom u odnosu na većinu ostalih marki automobila. Međutim, vrednost najboljih među luksuznim robnim markama je od 2006. porasla tek dvostruko, što je ništavno u poređenju sa sedmostrukim porastom cene nekih Ferrarijevih klasika u istom periodu.

Pored toga, tu postoji i vrlo važan momenat, a to je uživanje u klasičnom Ferrariju. Čini se da je ideja posedovanja proizvoda iz Maranela primamljivija od ulaganja u akcije.

Izvor: Vrelegume.rs



čitanja : 731



Komentari