
Prema najnovijem istraživanju koje je sproveden u SAD (iSeeCars) pokazalo se da nekoliko godina unazad muškarci u sve većem broju opredeljuju za narandžastu, žutu i braon boju kada biraju novi automobil. S druge strane, žene su ostale verne tradicionalnim bojama kao što su bež, zlatna i srebrna.
Mada se ukusi trendovski godinama menjaju, kada je reč o bojama sasvim su različiti kod muškaraca i žena. I dok muškarci uglavnom ne mare za boju svoje odeće, potpuno je drugačija situacija kada biraju boju automobila, pokazalo se da su muškarci zahtevniji i otvoreniji za ekperimentisanje kod izbora boje automobila nego žene.
Prema rezultatima istraživanja moglo bi da se zaključi kako žene imaju mnogo praktičniji izbor, tako pri odlučivanju o kupovini automobila izabraće onaj koji za realnu cenu daje visok nivo bezbednosti. Muškarci kupovini automobila pristupaju više idealistički tako da im je najvažnija brzina i uživanje u vožnji (fun to drive).
U okviru istraživanja iSeeCars jedan od ciljeva bio je i da se vidi koji trendovi vladaju kada je u pitanju boja automobila, tako da je pregledana baza podataka od čak 30 miliona polovnih vozila koji su ponuđeni na prodaju, kao i podaci o zahtevima kupaca. Došlo se do saznanja da u izboru boje ima velikog značaja i pol kupca. Za muškarce je dugi niz godina najatraktivnija boja bila crna i crvena, boje koje su tradicionalno vezane uz pojam sportskih, ekskluzivnih automobila visokih performansi (muscle car), a te dve boje su i zaštitni znak takvih automobila. Međutim, prethodnih nekoliko godina primetan je ipak pad interesovanja za te dve boje koje su pale na drugo (crna) i treće (crvena) mesto popularnosti, a muška populacija je u većoj meri nego ranije pri izboru boje automobila počela da se odlučuje za narandžastu koja trenutno zauzima čak 73,3 odsto.
Nove boje kao što su braon i žuta našle su se među najtražnijim i zauzimaju četvrto i peto mesto. Istraživanje koje je sproveo iSeeCars pokazalo je da su muškarci značajno proširili paletu boja koje biraju, na čak devet boja. Žene su pak ostale verne svom tradicionalnom izboru – ubedljivo najčešće odlučuju se za zlatnu, a onda za srebrnu i bež.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / McLaren