
U proteklih par godina raste popularnost automobila čiji se motor startuje na dugme umesto standardnog ključa. Rasprostranjeni su ovi sistemi od malih gradskih automobila do luksuznih SUV modela. Da li je ove automobile lakše ukrasti od tradicinalnih?
Za profesionalce koji se bave krađom automobila opcija kao što su paljenje na žice i slične metode koje oštećuju automobil nisu dozvoljena opcija. Stoga se oni ređe odlučuju na krađu automobila koji se pali na ključ jer RFID čip koji postoji kao zaštita, koji se može reprogramirati, ipak traži fizičko prisustvo ključa koji se mora više puta okretati u toku procesa paljenja.
Kod automobila čiji se motor startuje pritiskom na dugme situacija je malo drugačija. Takođe i kod njih postoji pomenuti RFID čip i mora se imati naprava koja će reprogramirati zaštitni sistem ali kako nema fizičkog elementa kao što je ključ čitav proces je znatno olakšan.
Krađa ovakvih automobila je postala prava epidemija u Evropi gde se najviše kradu luksuzni SUV modeli koji se odmah nakon krađe krijumčare u Istočnu Evropu i Bliski istok. Lopovi kao da imaju "pik" na Range Rover i BMW modele kojih je samo prošle godine u Evropi ukradeno preko 4.000.
Izvor: Autoportal.rs
Jednostavno i jeftino "kodiranje" OBD-a, što se i dalje relativno retko radi na zapadu, bi ZNATNO otežalo posao lopovima i smanjio broj krađa... Još da stave neku mehanički zaštitu (igla, guardian, zeder), što opet nije preskupo, i auto je maltene siguran (osim na fizičko odnošenje paukom).