
Kako prenosi Tanjug, nemački Bild piše da pojedini dizel automobili BMW-a proizvode 11 puta veće količine opasnih gasova od propisanih u EU.
"Volkswagen nije jedini proizvođač čiji automobili proizvode visoke nivoe azotnih oksida", prenosi taj list, optužujući za isti problem i pojedina vozila BMW-a.
Bild se pozvao na rezultate testova koje je sproveo Međunarodsni savet za čist
saobraćaj, u kojima je utvrđeno da je model BMW X3 xDrive 20d proizvodi 11 puta
veće emisije štetnih gasova od propisanog ograničenja u EU.
BMW je saopštio da nije manipulisao podacima o emisiji štetnih gasova iz
njegovih vozila, a istu poruku je javnosti uputila kompanija Daimler, koja je
vlasnik brendova Mercedes i Smart.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
@ moron
Da uzmeš nasumično 20 Euro 6 dizela vjerojatno bi 1 ili eventualno 2 zadovoljila tu normu u uvjetima vožnje. To nije nepoznata činjenica samo eto sada je izvlače nakon ove afere. Euro 6 propis i nije pisan da bi se testiralo u realnim uvjetima niti se to treba no postoje planovi da se u reviziji ove norme to radi.
I to opet ostavlja priču da VAG jedini ima softver koji vara. Nitko drugi nego oni.
Taj softver osim što auto pretvara u velikog zagađivača u biti štedi gorivo korisniku.
Imajte na umu da CO2 nije direktno opasan za zdravlje, NOx i PM jesu.
@N.N.
"Imajte na umu da CO2 nije direktno opasan za zdravlje, NOx i PM jesu."
Upravo ovo i jeste glavna poenta!
Ne postoji osoba koja moze da me ubedi da je dizel cistiji i manje stetan od benzina. Daj Boze da ga sto pre ukinu i uvedu metan u siroku primenu kao zamenu za dizel.
@ Pančo
Biti će ovih sranja kod benzinaca sa DI. Samo prati situaciju u budućnosti.
Ukidanje dizel zagadjivaca bi resilo trajno problem. Mozda eventualno za poljoprivredne masine da molo popuste....
Zbog izbeglicke krize Nemcima treba novaca, a najbrzi nacin da se do novca dodje je da se on uzme tamo gde ga ima najvise.
Jasno ko dan.
Nisam teoreticar zavere, ali cinjenica da su sve regulative za testiranje potrosnje goriva, pa i one za kres testove napravljene tako da imaju svoje nedostatke, i rupe, i da ih prozivodjaci znaju i da ih koriste i manipulisu njima, ali i da ih znaju i oni koji malo bolje prate autoindustriju, pa postavlja se pitanje zasto bas VW i zasto bas sada... mozda je jednostavno moralo od nekoga da se krene pa sada neko je morao da bude kolateralna steta... cinjenica je i da su automobili bezbedniji i da manje trose, ali ovo je ocigledno posledica marketinga i zelje da se, na papiru ocigledno, bude bolji u trci za svakog kupca... ono sto je mozda glupo jeste likovanje na "tudju muku" jer sasvim sigurno i drugi proizvodjaci muljaju tako da, samo je pitanje vremena kada ce da isplivaju i ostali... "Neka baci kamen onaj koji nije gresan"...
Bilo bi lepo kada bi sve ovo "izrodilo" nove i preciznije metode za merenje potrosnje i emisije, imidz njihov je ponajmanje bitan nama... mozda nekima nije nebitan...
Orlo
nisu u pitanju metode za merenje, vec zaobilazenje i "varanje" tih metoda. Dakle, nije sportno da proizvodjac ima veci nivo stetnih gasova, gde agencija za homologaciju odredjene zemlje odlucuje sta dalje (da li ce ga pustiti i sa kolikim porezom, itd), vec je sa VW problem sto ih je bolelo uvo za resavanje problema, i jednostavno su napravili softver koji ce da "zahebe" sve testere, poresku sluzbu, i na kraju ljude koji su mislisi da kupuju "cistu" tehnologiju.
@tomo
Tako je.Ti mozes da lazes, na meni je kao kontroloru da se dovijam kako da ti laicki receno doakam.Ali su oni na ovaj nacin meni neverovatno, ali prilicno priprosto(ne mislim tehnicki vec eticki)onemogucavali sluzbenike da rade svoj posao.Ukoliko su jos neki proizvodjaci na ovaj ili slican nacin to radili onda to prilicno mraci ovo vreme.Posebno sam ja licno sokiran jer su u pitanju Nemci, iskreno nisam ocekivao.
CO2 je šara mara. Ali ove supstance koje zaista zagadjuju, truju, tu trebaju stvari biti poštene.
Propisi se nameću sve strožiji i strožiji, ako proizvodjači ne mogu da ih ostvare neka se bune.
Pošto ipak pristaju na CO2 farsu, ondak nek "plaćadu" penale , kazne itd.
Ovde je problem drugih supstanci, niko ne pominje famozni CO2 koji kobajagi zagadjuje.
Inače CO2 farsa se nameće zbog ubiranja poreza, jer i čovek emituje CO2 , pa će jednog dana i on da plaća "porez na vazduh". Inače čovek emituje kao jedan auto od 130g CO2 na 100km, 10km dnevno vožnje.
Toliko emituje prosečan čovek svakog dana.
I životinje će biti oporezovane. : )
Samo ne znam "zlikovačkim" biljkama kako će da naplate porez. : )
MB
A, koliko u proseku "emituje" biciklista, ako se kreće jednoliko, bez zaustavljanja na bilo kom semaforu ?
moron
Ne znam.
Ovo sam pročitao da dnevno čovek emituje 1300g CO2.
Prosečan čovek.
Onda sam izvukao matematiku.
Biciklista verovatno više jer se napreže, kao i bilo ko ko ima fizičku aktivnost.
Dakle treba razvrstati u kategorije, kao putarina.
Kategorija 1 čovek.
Kategorija 2 biciklisti-sportisti itd. :D