
Kranj, 24. septembar 2015. – Prema prvim rezultatima Goodyearovog istraživanja “ThinkGoodMobility” čak 85% evropskih studenata je ubeđeno da će u sledećih deset godina imati sopstveni automobil. Novi rezultati istraživanja otkrivaju i kakve automobile želi generacija koja će krojiti decenije koje dolaze.
Istraživanje koje je među budućim naučnicima, inženjerima i industrijskim dizajnerima iz 12 evropskih država sprovelo preduzeće Goodyear Dunlop Tires Europe u saradnji sa institutom ThinkYoung pokazalo je da više od polovine mladih (55,7%) u sledećih deset godina očekuje od automobilske industrije da im ponudi pristupačan automobil koji će istovremeno pratiti najnovije tehnologije. Pri tom, skoro polovina anketiranih (47,4%) želi automobil opremljen pametnim sigurnosnim funkcijama kao što su senzori i kamere za detektovanje eventualnih opasnosti. Nešto manji procenat (39%) oduševljava mogućnost da njihovo vozilo komunicira sa drugim vozilima na putu. Na taj način bi pravovremeno bili obavešteni o svim neočekivanim uslovima u saobraćaju kako bi se za njih adekvatno pripremili.

Šta očekuju od pneumatika?
Skoro polovina evropske milenijumske generacije (41,2%) u budućnosti želi pneumatike opremljene senzorima koji će ih obaveštavati ukoliko pneumatik zbog oštećenja ili habanja više nije siguran za vožnju i ukoliko ga je potrebno pregledati, odnosno zameniti. Skoro trećina (30,9%) anketiranih očekuje senzorske tehnologije koje će pneumaticima omogućiti da se prilagode vremenskim promenama i različitim uslovima na putu.
Mladi skeptični prema upotrebi automobila bez vozača
Mada su automobili sa autopilot tehnologijom trenutno u centru pažnje automobilske i informatičke industrije, zanemarljiv procenat evropske milenijumske generacije (22,4%) u sledećih deset godina želi potpuno autonoman automobil. Kako navode Goodyear Dunlop Tires Europe (GDTE) i neprofitna međunarodna organizacija za mlade ThinkYoung, glavni razlog za to leži u nedostatku poverenja jer više od polovine mladih (55,5%) sumnja u njihovu pouzdanost. Uprkos nepoverenju, mladi ipak veruju da bi autonomni automobili mogli doprineti smanjenju broja saobraćajnih nesreća (60,9%), vožnji sa manje stresa (41,9%) i smanjenju saobraćajnih zastoja (39,7%).
Kako su istakli u Goodyearu, ohrabruje podatak da milenijumska generacija u tehnološkom razvoju u automobilskoj industriji na visoko mesto postavlja razvoj na području sigurnosti vožnje i predstavlja polaznu tačku za svaku Goodyearovu narednu inovaciju.
Informacije o institutu Think Young
Organizacija ThinkYoung je prvi trust mozgova koji se bavi mladim ljudima. Osnovana je 2007. godine, a svoje kancelarije ima u Briselu, Ženevi i Hong Kongu. Organizacija ThinkYoung vrši istraživanja i ankete i kreira dokumentarne filmove i političke predloge fokusirane na sledećih pet područja: preduzetništvo, obrazovanje, odnosi EU-Azija, proces širenja EU i životna sredina.
PR saopštenje - Goodyear Dunlop Sava Tires