home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu Vrele Gume, Volkswagen je upao u probleme, ali bi slično moglo da se desi i drugim nemačkim proizvođačima i njihovim dizel motorima, javljaju iz „Automotive Newsa“.

Evropska federacija za saobraćaj i ekologiju je izjavila da bi BMW, Mercedes-Benz i Opel mogli da se nađu među proizvođačima sa sličnim softverom u dizel motorima kao i VW. Kao što je sada već poznato, dotični program se aktivira prilikom testiranja vozila na izduvne gasove, dok tokom normalne eksploatacije gasi sistem kontrole emisije. Evropska ekološka grupa je iskoristila podatke Međunarodnog saveta za čist saobraćaj.

„Automotive News“ prmećuje da je Evropska ekološka grupa svoj sopstveni izveštaj lansirala pre nego što je izbio skandal sa VW-om, ali se na njega nije obratila pažnja. Sada, VW je pod „baražnom vatrom“, nakon što je otkriveno da njegov 2,0 litarski dizel motor u Golfu, Jetti i Audiju A3 poseduje sporni softver. BMW i Mercedes-Benz su izjavili za „Automotive News“ da se VW-ov slučaj ne odnosi na njihova vozila.

Volkswagen je priznao postojanje spornog softvrera. VW je izdvojio više od 7 milijardi dolara za pokrivanje troškova zbog ovog prekršaja, dok bi porezni obveznici u SAD mogli da potroše 51 milion dolara godišnje za subvencije vezane za VW-ov dizel, i to samo kada je 2009. u pitanju.

Izvor: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 1532



Komentari

Da li je logično da "sporni softver" ( tako ga zovu u vestima na tu temu ) izvorno predstavlja "autorsko delo" iza koga stoji samo VW kao "autor"?
Priznajem da mi do danas tehnički nije jasno kakav je tačno taj "testni mod" u koji je taj softver "prebacivao motor" tokom testiranja. Kakva bi i realnim uslovima vožnje bila posledica tog "moda" na snagu vozila i perfomanse vozila?
To nigde ne može da se pročita.

Autor moron 25 Sep 2015, 12:52

@ moron

Sve ti već ima objavljeno od EPA-e. U realnim uvjetima vožnje do 40 puta već zagađenje, a motor bi imao bolje perfromanse uz manju potrošnju.

Pogledati sliku:
http://static5.businessinsider.com/image/5602a304dd0895960e8b4660-1200/the-tests-find-the-root-cause-of-how-volkswagen-got-its-cars-to-pass-the-tests-the-software-called-the-switch.jpg

Autor N.N. 25 Sep 2015, 13:06

Ne postoji nikakav testni mod. Nacin ocitavanja izduvnih gasova u americi je takav da se ni ne meri njihov nivo, vec se ukopca kabl u vozilo i ocitaju rezultati iz samog vozila(bukvalno se veruje proizvodjacu).

To je ciklus od tipa 30 minutra voznje, 15 minuta stajanja u mestu nakon koga se prikopca kabl na vozilo i izvuku brojke bord kompjutera; vozilo prepoznaje kada su ti inervali u pitanju i sledeci izvestaj lazira.

A sta cemo sa Fordom i netacnim masama vozila?

Opelovim vazdusnim jastucima koji se ne otvaraju pri sudaru...?

Autor Fordovac 25 Sep 2015, 13:08

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/593478/Folksvagen-u-panici-menja-rukovodstvo-na-testovima-bi-mogli-da-padnu-i-Volvo-Reno-i-Hjundai

Autor MB 25 Sep 2015, 20:44

Ovo je čist udar na EU, i Nemačku od strane SAD. Na isti način su uništili Tojotu. Pored azilanata, Nemcima su spakovali i ovaj cirkus.
Na kraju ako auto radi u zadatom ciklusu kako je određeno emisijom CO2, ne vidim šta je sporno? A nije sporno, što SAD i dalje pravi kamionske automobile. To mu dođe OK-

Autor 2.0 20V T 25 Sep 2015, 23:13

sporno je sto nije samo co2 emisija ta koja meri zagadjenje. a jadna je evropa ako neko moze velikoj i mocnoj nemackoj da tako nesto "namesti". ajde sto teorije zavere kazu da srbiji neko nesto moze da namesti, ali sad su namestili i japanu i nemackoj? nema bas nikakve veze sto su i toyota i vw priznali greske, radili opozive i otpustili glavne ljude u firmi - sve je i dalje teorija zavere? mozete li barem neku drugu pricu da smislite sa vremena na vreme umesto uvek iste price kako amerikanci namestaju sve ostatku sveta?

Autor mile antena 25 Sep 2015, 23:20

@ 2.0 20v T
Sve si pogreno razumeo
@MB
I ti, kao i autori teksta o Volvou, Renou i Hyundaiju.Nije poenta koliko bi zagadjenja izmerili kada bi se podvrgli rigoroznijem testu.VW je imao softver koji je lazirao podatke, koliko god test "rigorozan" bio.Izgleda da je i brkin gigant posedovao to isto.

Autor Bobo 25 Sep 2015, 23:34

Bobo
?
Ja sam samo preneo vest. Nista nisam rekao.

Autor MB 25 Sep 2015, 23:42

mile antena
Najveci americki spijunski centar u Evropi je u Nemackoj, 100 metara od Bundestaga.
Nije uopste iskljuceno da je ovo pritisak Amerike na Nemacku zbog zblizavanja sa Rusijom.
I vrapci na grani znaju da Ameri komanduju tvorevinom zvanom EU, kao i mnogim drugima.
Elem da se vratimo na temu automobila.
CO2 je farsa, propaganda zarad ubiranja poreza.
Ostale supstance koje zaista zagadjuju, tu treba da bude sve kako treba.

Autor MB 25 Sep 2015, 23:48

@Bobo
Nisi ti razumeo bit stvari. Svaki ovaj auto normalno prođe test. Šta je problem?? Test je reper, a ne kanjon Kolorada.
A to znači ako voziš po ravnom zadatom brzinom, on to pozna. Takođe, uspon, ili zadato ubzanje - usporenje.
Zato i služi ECU, i softver u njemu.
Nigde ne piše, šta se mora ispuniti izvan tog ciklusa!

Autor 2.0 20V T 25 Sep 2015, 23:50

I za test Euro 6, potrebno je gorivo Euro 6.
A šta se u USA mulja od goriva za nihove dizel kaiončine, i čudna vozila, nek to ispitaju.

Autor 2.0 20V T 25 Sep 2015, 23:53

23:53
Mange, haha, vidi se tvoja "ljubav" prema Ameriki. :)
Nego jedna stvar mi je zanimljiva ovde.
Vagen nije nesto preterano zastupljen u Americi, odnosno dizeli.
Pa je "zanimljiva" kazna od 18 milijardi za taj kontigent automobila.
Izgleda Ameri nadoknadjuju gubitke nekih svojih kompanija globom Tojote, Folcike itd...

Autor MB 25 Sep 2015, 23:58

@MB
To je izvestaj iz VW bilda, nemoj da citas te novine.
Najveća farsa kojoj covecanstvo danas moze da svedoci je da je CO2 farsa.Ali mi i dalje verujemo u teorije zavere i bla, bla.Klima se opasno menja, godisnje izumire 75 velikih zivih vrsta, nivo CO2 je toliki koliki nije bio od nastanka prvog zelenog pokrivaca na planeti, a veliki nas perfidno ubedjuju da je ta prica k...c, da treba da vozimo masine od 3500ccm, da je nafta cool i da je sve ostalo prevara, a tek ce da bude cool kad se arktik otopi pa budu mogli da buse tamo, kako bi razgrabili rezerve za konacno merenje polnog organa.

Autor Bobo 25 Sep 2015, 23:59

Ne treba zaboraviti Samsung, koji redovno po tužbi Epla plati po koju milijardu dolara. Čak, koliko se sećam imaju zabranu prodaje zadnjih modela u SAD.
SAD, gadna je to svetska uš.
Ali najzanimljivije je to, da niko ne sme da pisne. Trpe i ćute.

Autor 2.0 20V T 26 Sep 2015, 00:01

Bobo

https://vimeo.com/35027913

Autor MB 26 Sep 2015, 00:03

@Bobo
Test CO2 nije farsa. To je realnost i kao takva se poštuje. A realna vožnja nije test CO2. Isto kao što realan udes nema veze sa NCAP testovima.
Ali ako je vozilo dobro prošlo na NCAP-u, realno je da bude dobro i u stvarnom dođaju.
Isto je i sa EURO normama. Za običnog vozača, znači manja potrošnja goriva i manja emisija od prethodne generacije EURO norme.

Autor 2.0 20V T 26 Sep 2015, 00:06

@2.0 20V T,
moraju da trpe i cute? pa imaju jos jednu opciju - da se svi kojima se americka pravila ne svidjaju lepo povuku sa americkog trzista. pa neka onda na svom domacem trzistu krse pravila.

Autor mile antena 26 Sep 2015, 00:08

@2.0 20V T,
a zato su znaci nas amerikanci bombardovali, sto smo im prestali uvoziti yugo?
ja nesto ne pamtim da su amerikanci bombardovali japan ili nemacku jos od 2. svetskog rata, tako da cu predpostaviti da toyoti i volkswagenu niko ne drzi pistolj uz glavu i tera ih da prodaju svoje proizvode u ameriku.

Autor mile antena 26 Sep 2015, 00:18

@mile antena
Ja znam da je SAD bacila atomsku bombu na Japan, a Nemačka kapitulirala i pala na kolena. I znam da još tamo SAD drži vojsku, špijunske centre, znam da sva komunikacija na Svetu ide preko par servera u SAD.
Tako da nemoj da bacaš prašinu u oči nama koji jasno vidimo gde je problem.
Neda SAD nikom na ovoj kugli da se razmahne. Posle krize sa Tojotom, VW je postao najveći proizvođač.
I ajde sad ti meni objasni po kojim pravilima može američki auto - kamion da manje emituje CO2 od VW 2,0 tdi??? Koji je to ciklus ikoji uslovi?

Autor 2.0 20V T 26 Sep 2015, 00:24

@2.0 20V T,
ja te jos jednom pitam - jeli neko brani toyoti ili volkswagenu da se povuku sa americkog trzista ako im amerikanci sve namestaju? pa evo povukao se suzuki pre par godina pa niko nije bombardovao japan.
i takodje ti jos jednom kazem da amerikanci ne mere samo co2 emisiju. ili da smatras da za vw u americi trebaju vaziti nemacka pravila o izduvnim gasovima?

Autor mile antena 26 Sep 2015, 00:38

Pa nedavno je bila afera Ameri prisluskivali Merkelovu.
Elem, svi giganti su u "ekipi" , tako da nema bunjenja, radi se kako se nalozi.

Autor MB 26 Sep 2015, 00:41

@mile antena
Ja ne razumem. Ako je auto prošao na zadatom testu, šta je problem?? To što je namešten da pozna traženi test??
Ili misliš da bi test trebalo da bude u stilu amer policije, kad ispituju alkoholisanost šetnjo po beloj liniji ili dodirivanjem nosa kažiprstom??
Kako ne shvataš da je ovo jedan od glupih američkih procesa, gde se sve može dokazati???

Autor 2.0 20V T 26 Sep 2015, 00:47

@2.0 20V T,
evo ti objasnjenje kako su varali. i nisu varali samo u americi vec i u evropi, jer je ukljuceno 11 miliona vozila u skandal.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2015&mm=09&nav_id=1042817
i kako ti ne shvatas da amerikanci imaju drugacije standarde nego evropa i da ti standardi vaze za sve kompanije koje hoce da prodaju vozila u americi?

Autor mile antena 26 Sep 2015, 00:52

mile antena 00:52

U pravu si ovo u poslednjoj recenici.
Samo, jedno je test, drugo realni uslovi.
Kao sto svi proizvodjaci lazu o potrosnji, a to je u "test" uslovima, tako i dobijene vrednosti i CO2 i potrosnje i svega su daleko manje nego u realnim uslovima.
Ne branim Folciku.
Ako drugi zadovoljavaju...
Trebalo bi sve proizvodjace naterati da pokazuju realne podatke, a ne laboratorijske.
Isto tako, propisi im se namecu jako strogi, tako da jedva mogu da ispune, moraju da pribegavaju raznim stvarima da se usklade.
Ne znam dokle ce to ici i kako, kako ce uopste postizati.
Ne mogu automobili da ne zagadjuju.
Inace sto se tice EPA, primetio sam da pokazuju mnogo realnije podatke o potrosnji nego Evropljani.
Mada i oni su manji od realnih, ali ne toliko drasticno.
Video sam neke podatke njihove samo, tako da se ogradjujem u startu za celokupnu autoindustriju, samo za te koje sam video, dosta realnije EPA daje podatke o potrosnji.

Autor MB 26 Sep 2015, 01:02

@MB,
ovde je malo drugacija situacija. ne zagadjuje vw vise zato sto su stvarni uslovi drugaciji od onih u laboratoriji. on zagadjuje zato sto su napravili software da prevari test u laboratoriji.

Autor mile antena 26 Sep 2015, 01:05

mile, a kako su to oni utvrdili da auto u "stvarnoj" vožnji emituje nešto drugo nego na testu, kad je predviđeno i jedino moguće da se testira na valjcima??
Jel kao test amer pandura na alkohol??
Mnogooo tu smrdi, baš mnogo. Toliko da je nemoguće dokazati bilo šta, to jeste može se suditi po volji. Ne bi me čudilo da amer sudija zatraži VW da "dimi" po sudnici. Cirkus....

I svi standardi za ispitivanje su slični, samo su vrednosti drugačije. Ameri insistiraju na NOXxx,

Autor 2.0 20V T 26 Sep 2015, 01:05

@2.0 20V T,
znaci silni inzenjeri i glavni ljudi volkswagena su popili otkaze (ukljucujuci i CEO kompanije), vw priznao gresku, povuce 11 miliona vozila sa ulicama, platiti rekordne kazne ... i sve to bez ijednog dokaza protiv vw? auuuuu, pa sto vw ne zaposli par srpskih advokata da to im to rese, opste je poznato da srbi i bosanci vole vise nemacko nego bilo sta drugo i da bi samo sa zdravom logikom izvukli vw iz problema?

Autor mile antena 26 Sep 2015, 01:13

mile
Haha, nije to bas tako.
I Bler bio lagao o hemijskom oruzju, ne bi li okupirali jednu drzavu, pa priznao da je lagao i nikom nista.
Kao sto rekoh, svi giganti su deo iste ekipe i tu se sve radi kako im se naredi.
Moguce da je u ovom slucaju sve tako.
Elem, jedine realne vrednosti su u realnim uslovima a ne u laboratorijskim.
Potrosnja i zagadjenje.
Kad bi gledao fabricke podatke, S klasa 3,0 dizel trosi 5,5 l prosecno a 7 u gradu, sto nema veze sa realnoscu.
Isto tako i za zagadjenje.
Ti podaci iz laboratorije su manji od realnih.
Svi u autoindustriji lazu o tim podacima, potrosnji, a samim tim i zagadjenje, jer veca potrosnja-vece zagadjenje.
Trebalo bi ih naterati da svi daju realnije podatke.

Autor MB 26 Sep 2015, 01:18

@2.0 20V T,
da te pitam nesto (i sve ostale) - jeli moze proci jedan jedini skandal i/ili opoziv neke ne-americke firme da amerikanci ne budu okrivljeni da su sve namestili?

@MB,
ostavio sam gore link sa b92 gde je sve lepo objasnjeno. kao sto rekoh, nije problem labaratorija vec je problem sto je vw napravio software da sve lazira. priznali i sad ce debelo da plate. za potrosnju mozes pricati drugu pricu, jer ona zavisi od uslova voznje i samog vozaca. ovde je sve crno belo

Autor mile antena 26 Sep 2015, 01:23

mile
Ne znam kako su otkrili ako su u laboratiriji ispitivali gde se taj sistem ukljuci.
Mogli su samo u realnim uslovima da "provale".
Kacio je NN link kako funkcionise sistem.
Elem kao sto rekoh, svima se razlikuju podaci u laboratoriji i realnim uslovima.
Ne branim ja VW ni Amere, briga me za oboje.
A sto se potrosnje tice, niko jos nije uspeo da ostvari deklarisane podatke o potrosnji, osim onih "kamikaza" sto jednom godisnje izadju u novinama, sa podvizima od 3,7 l potrosnje.
Govorim o realnim uslovima.

Autor MB 26 Sep 2015, 01:31

@2.0 20V T,
i od svih stranih kompanija kojima su mogli da nameste, oni su nasli bas nebitni vw? ne kompanije koje bas napreduju (recimo hyundai ili subaru) vec vw koji je neko i nista u americi vec dugo godina? i onda su amerikanci odlucili da taj skandal prosire i na ostatak sveta (vw ce povlaciti vozila u celom svetu, isto kao i sto je toyota uradila)?
zna se da smo mi srbi eksperti za teorije zavere, ali ovaj put i samog sebe smo nadmasili ...
kao sto rekoh, nema druge volkswagenu nego da bezi iz amerike

Autor mile antena 26 Sep 2015, 01:37

mile
Koliko uopste ima Folcike u USA, tacnije koliko VW dizela ima u US ?
Ne verujem da ih je puno.

Autor MB 26 Sep 2015, 01:39

@mile antena
Ne oni gađaju najjačeg. Prvo Tojotu, pa onda VW. A drugi sad to imaju za nauk.
Tako redovno biju Samsung, čim se uzdigne.
O naftinim i farmaceutskim kompanijama, ože roman da se napiše.
Ti si tamo malo "grogi" od svakodnevnog punjenja glave veličinom SAD i njihove zastave, koja se viori i na poljskom WC-u.
Uđi malo u realnost izvan CCN, Kristin Amanpur i sličnih producenata svetske nesreće.

Autor 2.0 20V T 26 Sep 2015, 01:42

@MB,
jako malo. oni koji i kupuju vw to rade jer nemaju $$$ za bolje, jer su to medju najjeftinijim autima u lasi.

@2.0 20V T,
kao sto rekoh - svi pravac svojim kucama kad im se ne dopada u americi. a inace, vw je nula u americi, potpuno suprotno od najjaceg

Autor mile antena 26 Sep 2015, 01:46

mange
Hahahaha, uvek me nasmejes ali ima istine u tome sto kazes.
Samsung je ocigledan primer, da plati kaznu zato sto je nadmasio ajfon.
"i njihove zastave, koja se viori i na poljskom WC-u."
Haha.
Nego jesi video onaj Reno Kwid, odlican ! Samo dizla da ubace u ponudu i ne znam sto ga ne ponude na vise trzista, sigurno bi bio prodajni hit.

mile antena

Upravo zato mi deluje prestroga kazna od 18 milijardi.
Ali takva je to igranka...
Generalno Amerika je benzinsko trziste, dizeli su jako malo zastupljeni, ti reci koliko.
Kao i Kina, Kina je gotovo potpuno benzinsko trziste.
Evropa dizelsko.
A ostala uglavnom benzinska i gas.
Koliko sam primetio u Americi se dizel ne isplati, skuplji su, skuplji dizel od benzina, malo zastupljen i povoljniji su uslovi komplet za benzince.

Autor MB 26 Sep 2015, 01:52

Ameri su ovde bili fer prema VW! Kad je EPA utvrdila da je emisija azotnih gasova veća do 40 puta od dozvoljene sa VW je dogovoreno da se opoziv odradi softverski jer je VW potvrdio da je to moguće reprogramiranjem ECU. To su (kao) uradili i dali auto na ponovno testiranje. EPA je promenila način testiranja da izbegne nedoumice oko tačnosti i utvrdila da je razlika u odnosu na prethodni test minimalna! Softverska prepravka nije uspela, nisu dokazali da mogu da motor prilagode normama softverskim opozivom, i eto bruke!
Tako da nije reč o zaveri, već o nečemu što je tehničke prirode i što je trajalo još od prošle godine, a VW se stvarno pokazao u lošem svetlu...

Autor Jtd 26 Sep 2015, 12:29

@2.0 20V T,
opel vec 14 godina za redom nije ostvario profit i gm i dalje ulaze pare u njega. bas dobar plan da se opet unisti. gm je njegov vlasnik oko 85 godina - sta kazes, kad ce vise taj plan u akciju da se opel i zvanicno unisti? za jos 85 godina?

Autor mile antena 26 Sep 2015, 19:33