
Kako piše Mojauto, pevačica Maraja Keri možda to i ne zna, ali ona igra ključnu ulogu u razvoju svakog Nisanovog krosovera. Isto važi i za mevede kao i za popularni japanski brend zelenog čaja.

Po prvi put, lider trenutno najpopularnijeg automobilskog segmneta krosovera, Nisan, otkrio je ekstremne mere koje koriste za testiranje svojih novih modela - uključujući "X-Trail", "džuk" i "kaškai".

Rigorozni inženjerski pristup ima za zadatak da reprodukiju kako će se segmenti automobila ponašati u svakodnevnoj bespoštednoj upotrebi u potrazi za vrhunskim kvalitetom koji obezbeđuje milionske prodaje.

Nisan je od početka krosover ere 2007. godine izvršio preko 150.000 testova na njihovim modelima, a među najčudnijima su:
- Korišćenje specijalnih robota koji otvaraju i zatvaraju prozore barem 30.000 puta na svakom proizvedenom automobilu, dok se posebna vulkanska prašina uvezena iz Japana koristi kako bi se proverilo kako prozori reaguju na grebanje, ali i kako prašina utiče na električni mehanizam.
- Aktiviranje brisača po 480 sati pri različitim brzinama i podešavanjima, kao i u različitim vremenskim uslovima.
- Paljenje desnog i levog migavca po 2.25 miliona puta na svakom modelu
- Puštanje muzike na najvišoj jačini u trajanju od 1.200 dana pri čemu se koriste specijalno odabrane pesme kako bi se ispitao širok raspon frekvencija. Među njima su pesme Maraje Keri zbog visokih nota i nemačka haus muzika zbog prodornih basova.
- Bacanje tereta kako bi se utvrdilo da li stakleni krov (panorama) može da izdrži u slučaju da se medved penje na automobil.
- Testiranje velikog broja različitih flaša i boca zarad postizanja optimalne veličine držača za čaše i pregrada u vratima. Posvećenost inženjera u ovom segmentu je otišla dotle da su čak odlučili da redizajniraju pregradu u prednjim vratima "kaškaija" kada se pokazalo da u nju ne može da stane flašica popularnog japanskog zelenog čaja. Umesto da rizikuju nezadovoljstvo mušterija, inženjeri su žrtvovali 50.000 evra na promenu dizajna.
- Roboti otvaraju haubu svakog modela krosovera barem 48.000 puta, dok se sva vrata otvore barem 1.2 miliona puta.
Iako testovi deluju ekstremno, oni demonstriraju predviđeni vek upotrebe ovih delova automobila, a podpredsednik Nisanovog tehničkog centra za Evropu Dejvid Mos je dodatno objasnio: "Neke sprave koje smo stvorili i i instrumente koje koristimo možda deluju kao da su delo ludih naučnika. Ali oni su tu kako bi Nisanovi krosoveri ispunili sve zahteve svojih mušterija."
Izvor: Mojauto.rs
Foto: Nissan