
Kako prenosi Tanjug, američka Agencija za zaštitu životne sredine (EPA) najavila je da će pokrenuti velike promene u načinu na koji testira emisiju štetnih gasova iz dizel motora, nakon što je sedam godina bila obmanjivana tajnim softverom u Volkswagenovim automobilima.
U pismu upućenom proizvođačima automobila, EPA je navela da će svom režimu testiranja dodati ispitivanje na putu, odnosno vožnju u okruženju sa saobraćajnom signalizacijom i realnim uslovima, a u cilju otkrivanja potencijalnog softverskog uređaja, sličnog onom koji je koristio Volkswagen za prevaru tokom testa.
To testiranje će biti pridodato standardnom testu emisije gasova iz vozila koji već postoji, objašnjava EPA. Izmene koje je EPA najavila, imaju za cilj otkrivanje softvera i drugih metoda koje bi proizvođači automobila mogli da koriste za lažiranje testa.
Volkswagenov sofisticirani softver omogućavao je njegovim automobilima da prođu testove u laboratoriji, dok su kod vožnje na putu izbacivali znatno viši nivo štetnih gasova u atmosferu.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Kažu da "Svako zlo donosi i neko dobro."
Tako da će iz mućke pod nazivom "Clean Diesel" možda nešto pozitivno izaći.
Naucili se pameti.
Ono sto mi je cudno, kako sam citao negde, je da su test koji je otkrio da VW vara uradili pre vise od jedne godine i da su tada obavestili VW o rezultatima.
Sta su cekali do sada?
Zasto je tek sada cela afera "eksplodirala"?
Eki
Pročitao sam negde da je "tada" ( kada je pre oko godinu dana prvi put otkrivena anomalija ) VW-u data mogućnost da pokuša da sam softverski otkloni "nedostatak" ( jer je VW tvrdio da je to moguće ), da je VW to potom pokušao, ali nije uspeo softverski da reši probem ( to su navodno pokazali ponovljeni testovi ) i da je tek objavljeno ono što je nedavno objavljeno.
Kako ja ( tehnički nepismen čovek ) sve to razumem, svi VW EURO 5 dizeli očito imaju "gadan" konstrukcioni ( "hardverski" ) ekološki problem.
@moron
Tvrde da je Bosch uradio sporni softver po nalogu naravno VW.
Da, problem je sta sada?
Jer da je VW mogao da napravi cist i ekoloski prihvatljiv motor koji ce proci zakonsku regulativu - on bi to i napravio bez koriscenja ovakvih varki, ali problem je sto nemaju tehnologiju i sto sada trebaju da isprave ove propuste a ne znaju kako.
A sada i Porsche stoji sastrane kao lesinar i ceka priliku da postane vecinski vlasnik VW (a ne kao sto je bilo obrnuto).
Postaje sve zanimljivije, kao u "sapunicama".
Bravo.
Isto bi trebali i za potrošnju tako.
Nego pitanje je kako će Folcika sad da reši problem odnosno da zadovolji standarde.
@MB
Po meni, ne mogu jednostavno zameniti motor, a i sa cime da zamene?
VW trenutno nema zaista cist diesel motor, kao sto vidimo. Sa FIAT-ovim motorom, Renault-ovim ili slicno..? :-)
Nema sanse. VW to ne bi uradio.
Kako sam ja razumeo na jednom sajtu, oni mogu da podese sofver da postuje ekoloske normative ali tako ce motor biti dosta slabiji i trositi takodje dosta vise, a sve mi to ne deluje kao resenje za vlasnike.
Bicu tu svasta...
Eki 13:15
Upravo to. To ce biti najyanimljivije pratiti.
Nije pitanje koliko ce kazni platiti, izgubljeno poverenje i imidz, to sve obaska, prvenstveno je problem kako ce problem biti resen.
ovo sto si naveo kao "resenje" deluje jedino moguce, mada je to daleko od srecnog resenja, ali ne vidim drugo, posto softverski nisu uspeli da rese.
Jedino sto kazes da uzmu od Fiata ili Renoa.
A neki ovde pricase kako su VW motori bolji od Fiatovih, ccc...
@MB
Lupio sam onako FIAT, mada ne bi bilo lose resenje.
Ipak je FIAT, zajedno sa Bosch-om, izmislio moderan "Common Rail" motor i uspeo da dizel automobili dozive ekspanziju.
Vecina automobila, bilo koje marke, ako se odrzava kao VW, ce posluziti bolje i duze, to je moje misljenje.
Nece VW zbog ovoga propasti, samo ce neko tu profitirati, to je normalno.