home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Tanjug, nemačko tužilaštvo otvorilo je istragu protiv bivšeg generalnog direktora Folksvagena Martina Vinterkorna, zbog skandala lažiranja nivoa izduvnih gasova.

Istraga se sprovodi kako bi se utvrdila njegova uloga u skandalu vezanom za manipulacije vrednostima izduvnih gasova. Istraga će se bazirati na sumnji za prevaru počinjenu prodajom automobila opremljenih softverom za manipulaciju emisijama štetnih gasova, a cilj istrage je utvrđivanje odgovornog lica, navodi se u saopštenju tužilaca iz nemačkog grada Braunšvajga, prenosi agencija AP.

U nemačkom sistemu, svako je u mogućnosti da podnese krivičnu prijavu tužiocima, koji su zatim u obavezi da ispitaju tuženu stranu i odluče o tome da li postoji dovoljno dokaza za otvaranje zvanične istrage. Prema nemačkom zakonu, nije moguće podići optužnicu protiv kompanije, već samo protiv pojedinaca.

Kako navodi AP, posle otkrića lažiranja rezultata testova o emisiji štetnih gasova, tužioci u Braunšvajgu primili su više od deset pritužbi na račun VW-a.

Vinterkorn, koji je bio na čelu VW-a od 2007. godine, podneo je ostavku na tu funkciju prošle srede, samo nekoliko dana pošto je njegova kompanija priznala da je manipulasala sa vrednostima emisije štetnih gasova.

Nemačke regulatorne vlasti su, takođe, danas postavile rok Folksvagenu da do 7. oktobra dostavi mere i raspored za popravku vozila koja su opremljena prevarantkim softverom, prenosi agencija Frans pres, pozivajući se na izjavu portparola nemačkog ministarstva saobraćaja.

Izvor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 838



Komentari

Ma pustite coveka, nije nista kriv, rekao je vec...

Autor Eki 29 Sep 2015, 09:28

Put do pakla popoločan je dobrim namerama... U odnosu na akcionare i managment.

Autor moron 29 Sep 2015, 10:08

Ma tu je sve saVWršeno. :)))
Pih je na vreme pobegao iz kompanije, mada je bio tu tokom spornog perioda, pa možda i njega potkače.
Zanimljiv zakon u Njemačkoj, ne može da se tuži kompanija već čovek.
Oštećeni može da tuži portira ili čistača WC-a...
Ovde u vesti nedostaje da će zabraniti prodaju novih i vožnju polovnih ako ne uradi Folcikus što im je rečeno.
Težak period za Folciku.
A neki je hvališe i dizaše u nebesa, kao "šta" fali uzimati od Folcike itd.
Sad kad budu parkirani sa strane...

Autor MB 29 Sep 2015, 10:57

@MB
Naravno da ne može da se tuži kompanija, u većini zakonodavstava uključujući i naše pravna lica ne mogu ili ograničeno mogu odgovarai za izvršena krivična dela.Dakle i kod nas je identična situacija, jer te ne može prevariti pravno lice, ne može te udariti i šikanirati pravno lice, ne može ubiti čoveka pravno lice, itd.U posebnim slučajevima odgovara pravno lice ali tek ako se ustanovi da je svojim činjenjem nešto zloupotrebilo odgovorno lice(fizičko lice), a da bi se to utvrdilo mora se voditi postupak protiv tog konkretnog fizičkog lica. Sve je to logično, ovo nije klasično obmanjivanje kupaca u kojima je njima naneta šteta, to se rešava plaćanjem odštete. Ovo je krivično delo prevare, sa elementima organizovanja i epilozi mogu biti različiti, ali za ovo se robija. U Americi bi čak mogli odgovarati za rušenje pravnog poretka ili ometanje pravde i to ne kompanija već konkretna lica koja su učestvovala u ovom. Ukoliko vlasnici i akcionari nisu znali za ovo kao i većina zaposlenih, hipotetički bi se moglo desiti da ni VW ne plati nikom ništa već da se i on pojavi kao jedan od oštećenih i da epilog bude dugotrajna robija gomile nekih likova ali je malo verovatno da se to desi, ovo je sjajna prilika da se svim državama malo dopuni budžet i mislim da je niko neće propustiti. Jer ako VW kao kompanija nije znao za to i nije želeo to, može čak biti izuzet od odgovornosti jer je cela šteta nastala kao proizvod delovanja jedne velike dobro organizovane kriminalne grupe.Svi mogu biti žrtve kriminala.E sad, pošto su na taj način omogućili korist kompaniji kod nas bi i kompanija odgovarala kao pravnoi lice, ali je opetpreduslov za to da se pokrene postupak protiv konkretnih fizičkih lica, sa dokazanim i navedenim konkretnim radnjama šta je ko u toj organizaciji preduzimao.Mrka kapa za VW, ovo bi čak mogao da bude i njihov kraj.

Autor Bobo 29 Sep 2015, 14:42

Bobo
Kako ti kao vozac da znas ko je odgovoran za ovu prevaru i koga treba da tuzis ?
Recimo ako u salonu kupis nov auto, i nesto nije ok, treba da ti ga zamene, a ne urade to, koga da tuzis, cistacicu ?
Po meni je logicno da tuzis firmu koja te je prevarila, pa nek oni vide ko je kriv, a stetu da nadomeste.
Znaci ako VW stiti krivce nikom nista ?
Ne bi rekao.
Da, slazem se da bi ovo moglo da bude katastrofalno za VW.
Inace zakon je takav da stiti korporacije.
A eto primera prevare kako te je prevarila firma, VW, a ne cistacica.
Dakle oni treba da odgovaraju, a oni posle nek vade oci ko je kriv itd.
Jer auto nisi kupio od Pere, Mike , Zike, auto je iz firme VW izasao kao prevarantski, a ne od Miće iz garaže.
Kako god, Folcika treba da snosi posledice, a 18 milijardi nece sigurno platiti fizicka lica iz Folcike, koja god da su.
Tek cemo videti epilog, mogao bi ovo da bude fatalan udarac Folciki.

Autor MB 29 Sep 2015, 14:52

Ako se po vlasnike vozila VW grupacije eventualno naknadno javi neki "imovinski problem" kao posledica uočenih "nepravilnosti", ja mislim da oni, bar kada je Srbija u pitanju, mogu "imovinski" da "gone" onoga sa kim su bili u poslovnom odnosu (prodavca), onoga ko je "proizveo" ( Fau-Vau), a, ako su baš "dokoni", i ono fizičko lice "u pravnom licu" koje je eventualno lično odgovorno za ovaj "cirkus".
Ali, sve to je veoma "sumanuta priča" i veliko je pitanje koliko ima racionalnog smisla da se čovek u to upušta pred našim "časnim sudom" ukoliko "štetne posledice" za vlasnike ne budu očite, lako "merljive" i značajne.
Uz to, ako zla lavina krene, domaći VW prodavac/uvoznik će brzo biti pušten "niz vodu", tj. u stečaj, a kupac onda (ako u sporu u Srbiji uspe) mora u inostranstvu najpre da vodi postupak priznanja strane (srpkse) sudske odluke. Mečku će da rodi. Ima tu da prodju godine i da kupac na sve to unapred "baci" baš dosta para ...
Inače, kod nas je tako "pušen niz vodu" i "Marunis", za obaveze po osnovu garancija ua Nissan, a koje kasnije registrovani uvoznik "Renault Nissan Srbija" ( pa ni sam "Renault Nissan" ) nije hteo da "odradi" iako su se ticale njegovog brenda.

Autor moron 29 Sep 2015, 17:01

Zašto mislite da su drugi proizvođači ispravni u ovom slučaju? Posebno Nemački? Mercedes i BMW ? Pa svi oni koriste Bosch tehnologiju. Samo kad počne klupko da se odmotava. Mercedes prvi sa kamionskim motorima.

Autor vlada 29 Sep 2015, 20:14

vlada
pa zato sto je kod drugih, barem kod onih kod kojih je provereno ovih dana (BMW npr., posto su se navodi Autobild-a od pre nekoliko dana pokazali kao prazna prica i prilika da se skrene paznja sa VW-a) pokazalo da je oslobadjanje stetnih materija identicno prilikom testiranja, kao i prilikom voznje u realnim uslovima. Drugo, ne mogu da verujem da neki jos uvek ne shvataju da problem nije zato sto ti motori oslobadjaju vise otrova od dozvoljenog i propisanog, vec zato sto je napravljena obmana, da motori koji trose ispustaju vise na testiranjima pokazu kako ispustaju manje otrova....

Autor zgrom i puca 29 Sep 2015, 20:48