
Zaljubljenici u automobile nikad ne žele da priznaju da njihov ljubimac troši previše, da je registracije preskupa, da nije udoban za čitavu porodicu, da su troškovi održavanja preveliki i da je nepregledan za vožnju. Evo još par stvari u ko ubedili sebe.
Stotinke su bitne
Ubrzanje od 0 do 100 je merilo snage automobila. Svako bi voleo da njegov automobil bude najbrži prilikom starta pa makar to bilo i za 0,01 sekundu. Da li su stotinke bitne? Naravno da ne, pogotov ne konkreno na putu jer na ubrzanje utiče previše faktora da bi se ono moglo odrediti precizno u realnim uslovima vožnje.
Kontrola stabilnosti samo šteti
Istina je da su pre dosta godina ovi sistemi znali da se mešaju previše u rad vozača ali danas su dovedeni gotovo do savršenstva i nijedan vozač ne može svojim reakcijama nadomestiti ono što sistem kontrole stabilnosti pruža.
Konjska snaga je najvažnija brojka
Broj konja nekog automobila može vam dati okvirnu predstavu o njegovim performansama, pre svega po pitanju ubrzanja i maksimalne brzine, ali odnos snage i težine je daleko bitniji. Automobil sa 212 konja snage koji teži 400 kilograma, kao što je Hondin koncept "Project 2&4", ima isti odnos snaga/težina kao i Bugatti "Veyron". Mislite o tome.
Promene su loše
Izuzev polja informatike i tehnike automobilska industrija je među delatnostima u kojima su inovacije najčešće. Naravo, za one kojima benzin teče venama nema boljeg automobila od BMW-a sa sredine 90-ih, ali istina je da su danas automobili zahvaljujući inovacijama brži, sigurniji, manje troše i zabavnije ih je voziti.
Izvor: Autoportal.rs
danasnji automobili uopste nisu zabavniji za voznju od klasicnih. danasnji automobili su previse dosadni, previse plasticni, svi idu na isti stil, elektronika sve kontrolise ... retko koji danasnji auto koji je uradjen sa sire narodne mase ce biti vredan klasik u buducnosti.
@mile antena
Sa svime sto si rekao se slazem... ali to je definitivno posledica napretka vozila, i teznji da budu bolja (komfornija, sa boljom izolacijom, vise opreme)... dovoljno je pogledati opremljenost modela od pre 20-30 godina i sada... licno ne bih menjao ono sto pruza moderno vozilo naspram onog od pre 20-ak (pa i vise) godina npr bez obzira na zabavu i direktnu upravljivost ili slicne floskule kojima se frljaju proizvodjaci, i paljevine... mada, u realnom saobracaju velike performanse znaju, ako nemas mnogo mozga, da budu problem... jer snaga bez kontorole nije nista...
Sav taj napredak ima i nedostatke u vidu visih troskova odrzavanja a ujedno i vecih glavobolja, ali je problem u tome sto smo mi u siromasnoj zemlji pa nam je sve skupo...
@Orlo,
slazem se sa tim sta si napisao; meni licno nedostaju dani kad auti nisu bili teski jer, za razliku od danas, nisu bili nabijeni svim i svacim. nekada je 4-clana porodica mogla komotno da se smesti u klasicni mini, a danas se guzvamo u daleko vecim autima. ja licno nisam jedan od onih koji vole mnogo opreme. volim neke osnove, ali sad bas da mi se auto sam parkira ili da prepoznaje sve moje komande na glas - neka hvala.
@mile antena
Tvoj princip je zasnovan na onome - cega nema ne moze ni da se pokvari... :)
Slazem se ali interesantno je da kupci novih vozila traze sve vise opreme (sto je i logicno) a onda traze i da budu laksi (cesce novinari), sto definitivno predstavlja problem proizvodjacima, u smislu da tu ne bi ulozili ni cent ali sada moraju, pa pribegavaju tome da laziraju masu ili da to ide na ustrb nosivosti... ili pak da uloze ali onda vise cene odrzavanja/popravki na kraju plati vlasnik... :)
Slazem se sa tobom za neke gedzete, neki su samo tu da bi se pohvalili fanovi kako "njihova" marka ima to nesto, a realne potrebe su ravne nistici, a ono sto je sada "must have" kod novi(j)h vozila jesu parking senzori, pa i kamere, kako je krenuo dizajn ali i bezbednost da diktiraju pregledanost ka spoljasnjosti vozila... ma mozes da budes kakav hoces vozac sve je to nepregledno i to je nesto zasto bih zrtvovao novi automobil u odnosu na stari... ili da si flegma i da te zabole uvo pa da ga ceses po malo... :)